Gå til innhold

Bolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens! Jeg bor på en hybelleilighet med eget bad og kjøkken, det er en lekkasje på badet, jeg har sagt dette til utleieren min, dette har skjedd for 2 år siden ,utleieren ringte en rørlegger for å komme å ta en kontroll, og jeg var på stedet, etterpå så sa at han vil komme tilbake for å reparere lekkasjen men kom aldri tilbake.  det som er, er at hver gang jeg dusjer så renner det vann fra et rør og det blir skittent på gulvet man må liksom tørke opp hver gang etter jeg har dusjet, jeg har mast på han flere ganger om det… har snakket med han face to face og sendt han meldinger  flere ganger, men han sier at han skal ringe han og se hva han kan gjøre… men han gjorde aldri det, jeg betaler 8500 kr i husleien hver måned , har også vært flink til å betale husleien hver 1 i måneden , aldri festet eller lager bråk i leiligheten , jeg er veldig rolig jente og som går på skole, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ?  Han gidder ikke å rydde dette opp… det har gått 2 årstiden jeg meldte dette til utleieren men hører aldri på meg… har lest litt om husleieloven på nettet det står hvis ikke utleieren … les her👇🏻

Hvis utleier ikke overholder plikten til å vedlikeholde boligen, kan leietaker kreve avslag i husleien. Hvis det er snakk om større mangler, kan leietakeren si opp avtalen. 

Er ikke annet avtalt, er leietakeren forpliktet til å vedlikeholde følgende deler av boligen:

• dørlåser
  • kraner
  • vannklosetter
  • elektriske kontakter og brytere
  • røykvarsler og brannslokkingsutstyr (nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og liknende)
  • varmtvannsbeholdere
  • inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen.
  •  Kan dere hjelpe meg med dette eller noe som kan om husleieloven? Fordi jeg gir opp med utleieren om den jævla lekkasjen har sagt det flere tusen ganger men han gidder ikke gjøre noe eig hører ikke på meg? Kan jeg sende en klage?  

Anonymkode: 34f2e...6c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Informer huseier at om problemet ikke blir fikset asap så holder du tilbake deler av leien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...