Gå til innhold

Brannsår? Infeksjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei brente meg på fingeren for snart en uke siden i forbindelse med matlaging på jobb. Det var hektisk så jeg overså at jeg hadde brent meg, jeg bare registrerte det. Siden har jeg ikke tenkt så mye på det og heller ikke behandlet det. 

men i går begynte jeg å merke at det var litt ømt, jeg så at jeg hadde hovnet opp/ var en blemme der, men så ut som en vanlig vannblemme så tenkte ikke noe sørlig over det. Senere den kvelden ble jeg kjempesvett og varm, men varte bare noen minutter. 

i natt våknet jeg opp, og det verket litt i blemma. Jeg lyste på fingeren min og det kom væske ut. Væsken var helt klar så det minte meg om vannblemme?

uansett, så kom jeg inne på tanken om muligheten for at jeg har fått infeksjon i brannsåret? Syntes selv at brannsåret ser kjempesnill ut, men ble litt tankefull. Er det jeg som overdramatiserer? 
noen tanker? 

er på ferie i utlandet så ønsker ikke å søke opp lege for denne saken da jeg mener det kan være en bagatell.

image.jpg

Anonymkode: 27629...84d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde nok hele fingeren plusspluss vært hoven og varmt med en systemisk infeksjon. Den ser veldif grei ut den blemma, pass på at du ikke får den forurenset nå som det er hull på den (inngang til under hud, mye som kan gå inn)

Anonymkode: ab2a9...948

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei brente meg på fingeren for snart en uke siden i forbindelse med matlaging på jobb. Det var hektisk så jeg overså at jeg hadde brent meg, jeg bare registrerte det. Siden har jeg ikke tenkt så mye på det og heller ikke behandlet det. 

men i går begynte jeg å merke at det var litt ømt, jeg så at jeg hadde hovnet opp/ var en blemme der, men så ut som en vanlig vannblemme så tenkte ikke noe sørlig over det. Senere den kvelden ble jeg kjempesvett og varm, men varte bare noen minutter. 

i natt våknet jeg opp, og det verket litt i blemma. Jeg lyste på fingeren min og det kom væske ut. Væsken var helt klar så det minte meg om vannblemme?

uansett, så kom jeg inne på tanken om muligheten for at jeg har fått infeksjon i brannsåret? Syntes selv at brannsåret ser kjempesnill ut, men ble litt tankefull. Er det jeg som overdramatiserer? 
noen tanker? 

er på ferie i utlandet så ønsker ikke å søke opp lege for denne saken da jeg mener det kan være en bagatell.

image.jpg

Nytt bilde. Det ser jo ikke betent ut. Det er kanskje mest sannsynleg tilfeldig at jeg fikk litt «feber» i går? Føler meg ellers kanskje fin

0AD0FAC2-12CD-47ED-A178-F8DEDC54CFD4.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beskyttet blemma med plaster eller lignende, lagt inn litt antibakteriell salve i plasteret hvis du har tilgang på det (bacimycin i Norge), og passet på at jeg holdt blemma ren og tørr i noen dager. 

Jeg er ikke helsepersonell, men synes det ser veldig rolig ut. Tror det er tilfeldig at du fikk feberfølelse. Hvis du får høy feber eller feber over tid, og fingeren blir hoven eller rød, så bør du oppsøke lege. Man får god hjelp av reiseforsikringen hvis du trenger det. 

Anonymkode: 4179e...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...