Gå til innhold

P-piller og tap av lyst. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Etter tre runder med tre forskjellige p-pille-merker er sexlysten fullstendig forsvunnet. Jeg stoppet på p-piller for ca. 4mnd siden, for godt, men lysten er enda ikke kommet tilbake. Sex er blitt et ork, og noe jeg bare er med på fordi jeg føler jeg må, for kjærestens skyld.

Det finnes mange produkter på markedet som skal hjelpe mot slik, som f.eks. "more woman", men er det noen som har gode erfaringer å dele?

Anonymkode: 860ec...561

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei,

Etter tre runder med tre forskjellige p-pille-merker er sexlysten fullstendig forsvunnet. Jeg stoppet på p-piller for ca. 4mnd siden, for godt, men lysten er enda ikke kommet tilbake. Sex er blitt et ork, og noe jeg bare er med på fordi jeg føler jeg må, for kjærestens skyld.

Det finnes mange produkter på markedet som skal hjelpe mot slik, som f.eks. "more woman", men er det noen som har gode erfaringer å dele?

Hatt det helt likt i alle år. Hormonspiral var det verste, da mistet jeg helt evnen til å få orgasme i tillegg. Løsningen ble å slitte helt på hormonell prevensjon og satse på sikre perioder. Og kondom utenom disse. Hopper alltid av i svingen for sikkerhetsskyld. Vi har også en såkalt ladycomp som fungerer bra. Det fikk vel godt over et halvt år før sexlysten var som den skulle være hos meg. Vil råde deg til å stoppe med hormonell prevensjon snarest for økt livskvalitet.

https://pfc.no/

Anonymkode: d5dff...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, dessverre… Tok noen mnd før kroppen kom tilbake til seg selv etter forrige runde med hormonbasert prevensjon, og aldri igjen! Har ingen konkrete råd til deg ts, kan være du bare må ta tiden til hjelp og la kroppen finne tilbake til sin naturlige lyst og seksualitet. 

Anonymkode: 571b0...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forslag til hormonfri prevensjon? Erfaringer med pessar? Ønsker ikke kondom

Anonymkode: d6656...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det ikke alle som opplever at den kommer helt tilbake som før. Det kan jo ha med tid og alder å gjøre, men også at enkelte hormoner og stoffer blir tilsynelatende permanent endret. Det er noe forskning som viser at kvinner som har brukt hormonell prevensjon har vedvarende høyere nivå av SHBG.

https://www.medicalnewstoday.com/releases/35663#2

Jeg angrer i alle fall veldig på at jeg brukte p-piller.

Anonymkode: 182a8...eb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei,

Jeg er mann så vet ikke om min erfaring er relevant. men for meg er det slik at er det lenge siden sex så er lysten mindre. Men har jeg hat sex for eksempel i går så har jeg mer lyst i dag. Og det gjør også at jeg ofte våkner om natta med en stiv en.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet lysten på p-piller og minipillen, men den er helt normal igjen (og litt for høy) på hormonspiral. Så det slår jo så forskjellig ut for alle. 

Kopperspiral er vel hormonfri? 

feliek54 skrev (44 minutter siden):

Jeg er mann så vet ikke om min erfaring er relevant. men for meg er det slik at er det lenge siden sex så er lysten mindre. Men har jeg hat sex for eksempel i går så har jeg mer lyst i dag. Og det gjør også at jeg ofte våkner om natta med en stiv en.

Det er dessverre ikke sånn det funker når lysten forsvinner av prevensjon 😕 Men generelt er jeg enig, sex avler sex. Men ikke nødvendigvis her :)

Anonymkode: 9e399...da3

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg mistet lysten på p-piller og minipillen, men den er helt normal igjen (og litt for høy) på hormonspiral. Så det slår jo så forskjellig ut for alle. 

Kopperspiral er vel hormonfri? 

Det er dessverre ikke sånn det funker når lysten forsvinner av prevensjon 😕 Men generelt er jeg enig, sex avler sex. Men ikke nødvendigvis her :)

Anonymkode: 9e399...da3

OK, ønsker deg lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...