Gå til innhold

Orm eller slim i avføringen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag gjorde jeg nummer to for en stund siden. Mens jeg satt oppdaget jeg noe langt, hvitt og tykt hengende. Først trodde jeg det var fra skjeden, men det virket ikke slik. Dette har skjedd mange ganger siden jeg var tenåring. Er det bendelorm eller slim?

De siste tre månedene har jeg hatt dårlig appetit og blir kvalm mens og etter jeg spiser, samme hva det er. Kan det være at ormen har levd inni meg i så mange år at det endelig har tatt knekken på meg? Er deprimert og tar ikke like mye vare på meg selv lenger.

Har ikke lyst til å teste avføringen alene fordi jeg blir veldig redd og trigget mens jeg er på toalettet og ser det hvite. Jeg stivner av frykt. Er redd for å bli mer syk, men livet mitt er så kaotisk i år og jeg har dårlig livskvalitet generelt. Har vært frisk og sunn før i tiden og likevel hatt slike dobesøk. Rart. 

Anonymkode: 8ecf4...4f9

Skrevet

Du kan kjøpe tabletter som tar knekken på innvollsorm reseptfritt på apoteket :).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Caevel skrev (6 timer siden):

Du kan kjøpe tabletter som tar knekken på innvollsorm reseptfritt på apoteket :).

Hva heter det. Jeg vil ikke spørre. 

Har gått ned i vekt urivillig og har smerter i hele kroppen hver dag. Mentalt også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva heter det. Jeg vil ikke spørre. 

Har gått ned i vekt urivillig og har smerter i hele kroppen hver dag. Mentalt også. 

Screenshot_20220805-065133_Samsung Internet.jpg

Gjest Hottentått
Skrevet

Hvis du har barnemark ville du ha klødd. Er ikke vanlig at man som voksen får det helt uten videre. Jeg ville gått til legen. Det høres ikke bra ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Hottentått skrev (36 minutter siden):

Hvis du har barnemark ville du ha klødd. Er ikke vanlig at man som voksen får det helt uten videre. Jeg ville gått til legen. Det høres ikke bra ut. 

Tror det er bendelorm/flatworm/tape worm. Det var langt, tykt, hvitt og slimete. Helt grusomt. Minner litt om når kyr og katter føder. Gruer meg til fremtidige besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (42 minutter siden):

Screenshot_20220805-065133_Samsung Internet.jpg

Tror ikke det funker på bendelorm. Har ikke rundormer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke det funker på bendelorm. Har ikke rundormer. 

Screenshot_20220805-074022_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må til legen, og du kan få time i dag. Du må få hjelp av en lege til å gjøre riktige undersøkelser og til å gi deg riktig medisin, og du må ikke prøve masse greier selv først. 

Så vil jeg også si at det ikke er sikkert det er orm, men det vil bli legen sin jobb å finne ut av. Lykke til! 

Anonymkode: cc0e6...02a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom deg til legen asap. Kg er ikke stedet å få svar på medisinske spørsmål. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må til legen, og du kan få time i dag. Du må få hjelp av en lege til å gjøre riktige undersøkelser og til å gi deg riktig medisin, og du må ikke prøve masse greier selv først. 

Så vil jeg også si at det ikke er sikkert det er orm, men det vil bli legen sin jobb å finne ut av. Lykke til! 

Enig. Jeg bestilte time. Hadde ikke tenkt å fikse selv. Æsj så ekkelt. Gruer meg sånn til å gjøre nummer to igjen. Føler meg ekkelt og som en tapet for jeg ikke tar vare på meg selv lenger.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Jeg bestilte time. Hadde ikke tenkt å fikse selv. Æsj så ekkelt. Gruer meg sånn til å gjøre nummer to igjen. Føler meg ekkelt og som en tapet for jeg ikke tar vare på meg selv lenger.

Jeg synes du skal si til legen at du også trenger noen å snakke med dette om, enten legen eller andre, for i tillegg til fysiske symptomer så har du jo også symptomer på at du synes livet er litt vanskelig for øyeblikket. Det kan være både psykiske og fysiske årsaker til symptomene du opplever. 

Så jeg håper legen din hjelper deg med å gå litt bredt ut, og heller snevre det inn etterhvert. Beskriv alle symptomene du opplever. Og når det gjelder neste gang du skal på do: tenk tanken helt ut; hva er det verste som kan skje? Du kommer helt fint til å klare deg gjennom dobesøket, og kanskje gir det verdifull informasjon du kan gi legen, enten du ser noe mer eller du ikke merker noe som helst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke snakk deg så mye ned -nå har du tatt skrittet å bestilt deg legetime -da er du over en terskel:-) Klapp på skuldern til deg! Mark i magen er det jo ingen som kan noe for eller det å  bli syk i det hele tatt. Du har helt sikkert ikke noe medisinsk som ikke legen ikke har vært borti før -de er der for å hjelpe deg, er jobben deres:-)

Anonymkode: a98e0...681

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 04b61...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...