Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Min samboer skal begynne og studere i sandefjord, jeg har jobb på gardemoen og trives i jobben min så er ikke aktuelt og bytte jobb. Noen her som har erfaring med å pendle fra sandefjord-gardemoen? Jeg jobber skift og kan starte så tidlig som 05, eller være ferdig på jobb etter 00.. 

Vi vil helst bo en plass slik at det er like langt begge veier for oss, tenkte på drammen kanskje. Hvordan er det med flybuss fra drammen til Oslo lufthavn? Eller er det noen andre områder vi kan bo slik at det er ca like langt begge veier, vi har 1 bil. Så må være nært/lett kollektivt også. 

Anonymkode: f5ae3...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du jobber så ugunstige tider burde det helt klart være du som bruker den bilen. Fra Drammen går det tog både til Sandefjord og Gardermoen. Å pendle med flybuss fra Drammen til Gardermoen hver dag er et skikkelig pengesluk...

Anonymkode: d2f61...ce2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går jo tog, men tror det tar en drøy time hver vei. Og de vil ikke gå slik at du rekker tidlig vakt. Da er alternativet over en time hver vei i bil hver dag.

Gitt dine arbeidstider, og at studier som regel er noe fleksibel på hvor du leser, og ikke minst forelesninger skjer på dagtid, så tror jeg at jeg hadde valgt Lillestrøm eller noe. Han kan jo uansett studere på toget. Eventuelt om han leier et rom i kollektiv på studiestedet. 

Anonymkode: e556d...57f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 23.40):

Hei,

Min samboer skal begynne og studere i sandefjord, jeg har jobb på gardemoen og trives i jobben min så er ikke aktuelt og bytte jobb. Noen her som har erfaring med å pendle fra sandefjord-gardemoen? Jeg jobber skift og kan starte så tidlig som 05, eller være ferdig på jobb etter 00.. 

Vi vil helst bo en plass slik at det er like langt begge veier for oss, tenkte på drammen kanskje. Hvordan er det med flybuss fra drammen til Oslo lufthavn? Eller er det noen andre områder vi kan bo slik at det er ca like langt begge veier, vi har 1 bil. Så må være nært/lett kollektivt også. 

Anonymkode: f5ae3...eda

Flybussen går ikke den strekningen. 
Du kan alltids ta bussen til Oslo, tar 40 minutter, så flybussen som tar 50-70 minutter. Så litt over to timer på buss. 
Eller flytoget fra drammen, som ikke krever bytter, og tar under halvparten av tiden. 

Men togene går ikke sånn at du er på jobb kl 05, da må du i så fall ta toget rundt midnatt. Da kan du ta det til Jessheim og vente noen timer på bussen til Gardermoen. Hjem kommer du deg etter midnatt, så lenge du rekker toget senest 00.30. 

Eventuelt en times tid i bil. (rundt to timer om du starter/slutter i "normal" kontortid). 
Han får halvannen time med kollektiv fra Drammen, eller en times tid med bil. 

Jeg for min del har hatt en times reisevei til jobb, og aldri mer. Da hadde jeg heller valgt pendling med en liten hybel. 

Anonymkode: c3343...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...