Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Fikk vite nettopp at jeg får besøk av 3 venninner i morgen kveld. Jeg skal bort hele dagen og må ha noe lettvint og godt å servere. Ene gjesten er på slank... Forslag? Gjerne noe med kjøttdeig. Jeg er en kløne på kjøkkenet, så det må være noe veldig enkelt... Har også tenkt litt på pasta- og skinkesalat, men mangler oppskrift.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Enkel skinke og pasta salat: Pastaskruer kokes som anvist på pakken, deretter skylles i kaldt vann til det er avkjølt. Bogskinke i boks er lett å skjære i terninger. Deretter kutter du salat, agurk, cherrytomater, mais, rødløk..eller hva du selv liker av grønnsaker, og putter det i en bolle sammen med pastaen og skinken. Veldig enkelt og godt:)
Rioja Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Denne salaten er favoritt i jentegjengen vår! Du kan også bruke kyllingkjøttdeig... 400 g kjøttdeig 4 dl pastaskruer , penne eller skjell 2 ss god olivenolje 4 ss olje til steking 1 pk. ruccula 1 stk. rødløk 10 ss pesto 4 ss pinjekjerner Kok pasta etter anvisning på pakken. Slå av vannet, og tilsett 1 ss god olivenolje. Stek kjøttdeigen på god varme i stekepanne. Avkjøl den litt. Vask salaten, hakk løken, og bland dette sammen med pasta og kjøttdeig i en bolle. Bland i pesto og strø over pinjekjerner. Server gjerne med ristet brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå