AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Hadde en rørlegger her i går. Skulle skifte ut toalettet i tredje etasje. Rørleggeren fant ut at det var stress å gå tre etasjer ned med gammel do, så han gikk ut på terrassen og heiv den ned på plenen. Det vil si.... Det han ikke så var at robot klipperen kom rett rundt hjørnet akkurat da og toalettet landet midt oppå klipperen og smashet den!! Er det mulig.... Klipperen var ny i år og kostet oss 40.000 kr (jada jeg vet, vi har stor plen).... Men nå mener han det er VÅR skyld alt sammen, siden klipperen var i gang, og han nekter erstatte klipperen. Han dro derfra i raseri og tok forøvrig heller ikke med seg toalettet... Hvem har skylda her og bør han erstatte det hele? Anonymkode: cc52f...861 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Altså, tenk om det var et menneske han traff??! Burde ha sett seg for. Anonymkode: ce74d...ea9 22
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Selvfølgelig må rørleggeren erstatte det han har ødelagt. Anonymkode: bfca6...cb5 27 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Snekkeren har forsikring. Han får bruke den. Anonymkode: 7e1d6...18d 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, tenk om det var et menneske han traff??! Burde ha sett seg for. Anonymkode: ce74d...ea9 kanskje han faktisk ikke la merke til den greia? er jo tross alt ganske liten da, og så står man kanskje tre etasjer opp eller noe sånn... Anonymkode: 41b3b...98b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Hvis dere skylder han ca 40k for arbeid utført så ser jeg en enkel løsning Anonymkode: 7e1d6...18d 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): kanskje han faktisk ikke la merke til den greia? er jo tross alt ganske liten da, og så står man kanskje tre etasjer opp eller noe sånn... Anonymkode: 41b3b...98b Når man velger å kaste noe så tungt fra 3 etasje i en bolig har man akseptert risikoen for skade. Anonymkode: 7e1d6...18d 17 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snekkeren har forsikring. Han får bruke den. Anonymkode: 7e1d6...18d Hjelper ikke da ingen om snekkeren har det. Var da ikke snekkeren som slang ut toalettet. Anonymkode: ad218...51d 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Satt det noen på dassen da rørleggeren heiv den på plenen 😃 Anonymkode: 1194c...951
os Maxilla Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Det var overskrifta si! Han er bare sur fordi han vet han har driti seg heftig ut. Her har dere nok en god sak. Hvor står det at man må skru av robotklipperen fordi man får rørlegger på besøk liksom. 14 7
Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Altså nå lo jeg høyt. For en løk. Og da mener jeg ikke deg, men han. Selvsagt skal han erstatte den. Han eller firmaet, samma det, men det var han som var skjødesløs. 13 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 Han må erstatte, eller firmaet hans. Ring hovedkontoret. Anonymkode: 4b10c...129 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde en rørlegger her i går. Skulle skifte ut toalettet i tredje etasje. Rørleggeren fant ut at det var stress å gå tre etasjer ned med gammel do, så han gikk ut på terrassen og heiv den ned på plenen. Det vil si.... Det han ikke så var at robot klipperen kom rett rundt hjørnet akkurat da og toalettet landet midt oppå klipperen og smashet den!! Er det mulig.... Klipperen var ny i år og kostet oss 40.000 kr (jada jeg vet, vi har stor plen).... Men nå mener han det er VÅR skyld alt sammen, siden klipperen var i gang, og han nekter erstatte klipperen. Han dro derfra i raseri og tok forøvrig heller ikke med seg toalettet... Hvem har skylda her og bør han erstatte det hele? Anonymkode: cc52f...861 Sjekket han ikke om det var noen under? Det er et alvorlig brudd på HMS så det kan faktisk bli en sak for arbeidsgiveren. I tillegg spurte han ikke dere om å kaste den der? Da er det hans problem. Kan jo ikke bare kaste et do fra terrassen hos kunde. Anonymkode: 6ca14...e9c 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Jeg hadde blitt forbanna selv om han ikke hadde truffet noen gressklipper. Tenk den dumpa det må bli i plenen av et toalett fra tredje etasje... Anonymkode: 6ad21...da2 7 4
melatonin Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde blitt forbanna selv om han ikke hadde truffet noen gressklipper. Tenk den dumpa det må bli i plenen av et toalett fra tredje etasje... Anonymkode: 6ad21...da2 Det og knust porselen på plenen... 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 Han ville jo uansett gjort skade på plenen, som et minimum. Men må jo være brudd på ‘lover og regler’ å kaste en tung gjenstand fra tredje etasje uten å ha sikret området under først? Hadde han bedt om deres tillatelse til å gjøre dette? Om ikke, så høres det ut som om han bærer all skyld her, og er åpenbart erstatningsansvarlig. Anonymkode: 2f196...0b6 2 2
Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ville jo uansett gjort skade på plenen, som et minimum. Men må jo være brudd på ‘lover og regler’ å kaste en tung gjenstand fra tredje etasje uten å ha sikret området under først? Hadde han bedt om deres tillatelse til å gjøre dette? Om ikke, så høres det ut som om han bærer all skyld her, og er åpenbart erstatningsansvarlig. Anonymkode: 2f196...0b6 I verste fall kunne han jo drept noen… Han høres fryktelig uprofesjonelt ut og lite egnet i jobben. 2
Charminia Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 (endret) Hvis dette er oppdiktet har du sykt god fantasi, jeg ler😂 Er det reelt har han jo oppført seg utrolig lite profesjonelt, og selvfølgelig skal han erstatte det han har ødelagt på deres eiendom.. Endret 4. august 2022 av Charminia 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 Snublefot62 skrev (45 minutter siden): Problemet med slike tråder er at de skaper ett inntrykk for at dette er normalt, det skjer, det kan skje, sånn oppfører man seg, dette er reglene, sånn går du frem osv osv osv. Skal vi se på de siste ukenes trolletråder så er verden gått helt av hengslene og jeg tenker det er best å låse dørene med en gang før det sprer seg. Men realiteten er jo ikke sånn som trollene her gir inntrykk av at den er. Det er pisspreik fra A til Å men det er det ingen selvfølge at folk får med seg. Og så kan det hende at noen faktisk opplever noe tilsvarende og leser her for å få råd til fremgangsmåte. Eller gud forby, noen tror at dette i det hele tatt er normal oppførsel og gjør det samme selv. Joda. Disse personene finnes. Og de er på nettet. Dessverre. Så er det mange som mener at om man bare ignorerer troll så forsvinner de. Problemet her på kg er at de blir ikke ignorert. De får oppmerksomhet. Mye oppmerksomhet. Da opplever jeg at det er langt mer effektivt å røyke de ut med å være direkte og si at de er oppdaget. Om ikke for noe annet resultat enn at lesere frem i tid selv kanskje ser det og begynner å tenke seg om. Dette er i dette tilfellet ikke noe detektivarbeid. Dette er en åpenlys og avgjort sak. This is a troll. Saken er jo at dessverre finnes det opplevelser som for folk flest er utrolige. Jeg opprettet selv en tråd her og ble beskyldt for å være troll. Det er flaut nok som det er å opprette en tråd med temaet, også kommer det idioter som bare kommer med beskyldninger om trolleri. Hva så om det er trolletråder, da dropper man bare den tråden, så slipper man å forholde seg til det. Jeg troller aldri, men om jeg så hadde gjort det, så hadde det blitt meget kjedelig for meg å bli tatt seriøst med gode råd, fremfor at folk går helt bananas og blir provosert. Eller enda verre, de blir ignorert. Anonymkode: b6928...d43 1 3
Kipling Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 Det kritiske er hvem som ga grønt lys for å hive den ut. Hvis han spurte om det var greit og dere sa ja så er det deres ansvar, men dersom han ikke sa now og bare gjorde det så er det hans ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå