Gå til innhold

Psykiatri - visste du hvilken diagnose du kom til å få?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hos DPS, eller andre lignende "instanser", visste/mistenkte du hvilken diagnose du kom til å få, eller ble det noe helt annet enn hva dine mistanker var?

Anonymkode: fbe8b...6ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ante ikke at jeg fikk spesielt 2 diagnoser som emosjonell ustabil pf og avhengig pf. pluss flere angst diagnoser og tilbakevendte depresjoner.

Anonymkode: 1464b...b25

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg visste det ikke. Har til tider lurt på om jeg kan ha hatt OCD, angst, depresjon, bipolar lidelse eller til og med schizofreni. Det endte på uspesifisert angstlidelse. Føler at det var riktig. Hadde neppe oppfylt kriteriene nå lenger, ble 90% frisk etter behandling.

Anonymkode: a2551...2ad

Skrevet

Ingen overraskelser her 😜

Skrevet

Både og - først sosial fobi (som senere viste seg å ikke stemme), deprimert, og etter et par år fikk jeg (endelig) diagnosen Asperger som ga meg mange svar. Trodde aldri at det var det, men i første omgang ADD. Uansett hva det hadde blitt (bare det hadde blitt noe), så hadde jeg egt vært fornøyd. Det er bedre å vite hvorfor man har hatt det så forferdelig vanskelig mentalt, enn å ikke skjønne seg på seg selv - tror det er det aller verste.😞

AnonymBruker
Skrevet

Har vel hatt 4 diagnoser, dvs emosjonelt ustabil pf, generalisert angst, dystymi, ptsd.

Nå har jeg bare søvnforstyrrelse

Anonymkode: e2cb2...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Ptsd og dystymi, dvs depresjon  visste jeg nok

Anonymkode: e2cb2...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke noe om noen diagnoser, så ante ikke hva jeg ville få. 

Anonymkode: f5b30...e22

Skrevet

Viste ikke helt, men frykter de, og hadde mistanke. Fornektet at jeg skulle få diagnoser lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Siste gangen jeg kom inn på DPS visste jeg hvilken diagnose jeg kom til å få. Det stemte og nå som jeg har ett navn på det har jeg fått et mye bedre liv.

Anonymkode: cf434...19c

AnonymBruker
Skrevet

Nei og ja.

Søkte hjelp for PTSD etter en bilulykke. Var klar over diagnosen før jeg dro dit. 
Lang historie kort; Endte opp med diagnosene sosial angst (ble frisk etter 2 år i terapi) og kompleks PTSD og panikkangst i tillegg. De diagnosene kom som et sjokk og jeg så de ikke komme i det hele tatt. 

Anonymkode: 1049b...bfe

Skrevet

Var inne for adhd utredning, endte med bipolar. Hadde jeg lest meg opp hadde jeg nok kunnet kommet til den konklusjonen selv også men ville ikke innse det. 

AnonymBruker
Skrevet

Var kalr over kptsd og depresjon. Fikk diagnosen generell angstlidelse også. 

Men de er usikre på om jeg også kan ha to personlighetsforstyrrelser i tillegg. 

Anonymkode: 01ecb...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Dro til DPS med mistanke om ADHD og fikk diagnosen ADD (som vel egentlig omtales som ADHD uoppmerksom type), så ja, jeg visste på forhånd. 

Anonymkode: aaa39...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke gjettet i min villeste fantasi at jeg ville få tildelt hver jævla diagnose i boka på rekke og rad før de til slutt fant ut at det jeg feilte var en nevrologisk sykdom og de måtte begynne å plukke vekk de psykiatriske diagnosene en etter en til jeg ble friskmeldt fra dem alle. 

Anonymkode: b2c91...34f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tvil

Anonymkode: 32b99...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ble sjokkerte må da enten være veldig syke, eller ha lite kunnskap? Det er jo lett å høre hvilken diagnose de screener for av spørsmålene, og sier du mye ja eller høyt på skalaen så vil du jo kunne fylle kravene for en slik diagnose. Veldig veldig merkelig at noen ikke får med seg dette?

Anonymkode: c3f17...7b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som ble sjokkerte må da enten være veldig syke, eller ha lite kunnskap? Det er jo lett å høre hvilken diagnose de screener for av spørsmålene, og sier du mye ja eller høyt på skalaen så vil du jo kunne fylle kravene for en slik diagnose. Veldig veldig merkelig at noen ikke får med seg dette?

Anonymkode: c3f17...7b0

Det er ikke alle som screener åpenlyst.

Anonymkode: cf434...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, jeg kunne ikke gjettet i min villeste fantasi at jeg ville få tildelt hver jævla diagnose i boka på rekke og rad før de til slutt fant ut at det jeg feilte var en nevrologisk sykdom og de måtte begynne å plukke vekk de psykiatriske diagnosene en etter en til jeg ble friskmeldt fra dem alle. 

Anonymkode: b2c91...34f

Asperger? Autisme? 

Anonymkode: ab822...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenkte depresjon og ptsd, og det er det jeg 'fikk på papiret', så ingen overraskelser der. 

Anonymkode: 07146...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...