AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg har et barn på snart 15 år, det barnet fikk jeg sammen med en ungdomsflørt den gangen, vi var ikke sammen og han stilte lite opp. Han flyttet for 8 år siden til utlandet, flere timer unna med fly. Ser barnet sitt kun en gang annenhvert år, og ringer rundt to ganger maks i året til barnet, noen ganger har far glemt barnet sitt nesten helt. Jeg og far snakker sjeldent sammen og føler ikke vi kjenner hverandre egentlig. Jeg prøvde tidligere år å være bedre kjent, men han har aldri vært særlig interessert. Jeg har all omsorg og foreldreansvar. Jeg venter barn med min samboer nå om ikke så mange uker og nei jeg har ikke fortalt det til far til første barnet. Det er fordi vi ikke snakker sammen, så dermed føles det veldig unaturlig å sende han en melding eller ringe om at jeg venter et til barn. Jeg har ingen meldeplikt til han. Hadde vi vært i en naturlig samtale eller det hadde føltes naturlig å kontakte han så hadde det vært en annen ting. Jeg har litt kontakt med hans mor, hun fikk vite det for litt siden og hun har nå sagt det til videre faren. Det er greit det, han skulle jo få vite en dag, men vi snakker jo som sagt ikke sammen og han tar kun kontakt de få gangene i året via barnet vårt og ikke meg- det føltes bare så unaturlig. Har ikke gått inn for å skjule noe. Uansett så ble far litt rar og mente jeg burde sagt det. Men det var ikke meg han sa det til heller, men til barnet vårt da far ringte i dag. Jeg ringte dermed far da jeg følte jeg måtte og tok en rask samtale pga ikke vårt barn skal føle på noe. Han spurte og gravde hos 15 åringen ting han ikke hadde noe med, om for eksempel hvorfor babyen skal hete det han skal hete osv. Jeg satt igjen også med en merkelig følelse etter samtalen. Og nei, far ikke føler ikke noe for meg og har aldri hatt et snev interesse for meg, jeg var bare en sommerflørt for han i ungdomstiden. Er det teit av meg å ikke ha sagt noe før? Anonymkode: f4181...c1f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Du har ikke meldeplikt til din døgenikt av en eks. Hvorfor skal han vite at barnet han ikke bryr seg om får et halvsøsken? Det vil ikke påvirke ham på noe vis, og han har heller ikke noe med det. Anonymkode: 027fc...44f 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Jeg syns ikke du hadde noe plikt til å fortelle han det. Hvis han har så lite kontakt med både deg og barnet som du sier er det veldig rart han føler du skylder han noe Anonymkode: c448a...dda
Gjest Athena Catalina Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Nei, du har ingen meldeplikt til han.
Tone83 Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Nei.. jeg hadde gått ut fra at barnet fortalte det når de snakket. At de sjeldent snakker er ikke ditt problem.
Million Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 (endret) Nei, dette skal du ikke ha noen dårlig samvittighet eller noe for. Dette har faktisk ikke far til førstefødte noe med, når han selv har fremmedgjort seg selv fra både deg og barnet sitt. Ingen har noen plikt til å opplyse han om noe som helst som angår din familie i dag. Det eneste han bør få vite er f.eks. om barnet hans skal flytte for å studere osv. Sånne ting som angår barnet han er far til. Bare glem hele greia. Endret 5. august 2022 av Million 1
Khloe P.T Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Jeg tror årsaken til at faren spurte og grov vell så gjerne kan være at det var noe å snakke med deres felles barn om. Samtaler som har en hyppighet på 1x i året flyter neppe så lett.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 20 minutter siden, Khloe P.T said: Jeg tror årsaken til at faren spurte og grov vell så gjerne kan være at det var noe å snakke med deres felles barn om. Samtaler som har en hyppighet på 1x i året flyter neppe så lett. Tenkte det samme. Anonymkode: 3cce8...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå