AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Vet at man kan bli utredet for problemer hvis man ikke blir gravid etter ett år. Men jeg ble gravid på første forsøk med førstefødte, og nå har vi prøvd i to måneder på nummer to (jada jeg vet godt at to måneder ikke er mye). Ønsker at de skal være tette i alder og føler ikke jeg «har tid» til å vente i ett år, hvis det nå er problemer med en av oss. Så jeg lurer altså på om alle og enhver kan dra å sjekke seg, eller om det er forbeholdt de som sliter med å bli gravide? kan jeg bare bestille time til gynekolog for å sjekke om jeg for eksempel har cyster i livmora/eggstokkene eller hvor det nå er (jeg har åpenbart ikke satt meg inn i de ulike grunnene til at man kan ha trøbbel med å bli gravid så ikke skyt meg😅)? Anonymkode: 1ac46...b6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Har du regelmessig syklus? Pcos? Ja, fikk mensen allerede to måneder etter fødsel og den har vært regelmessig etter det (minien er 13 mnd. og ammer 1-2 ganger ila. dagen). Eneste forskjellen fra før førstemann er at jeg sover mindre og stresser litt mer, som jo kan påvirke hormonene😅 så er jeg et par år eldre siden forrige gang også, da (men fortsatt ung og lovende 😂) Anonymkode: 1ac46...b6e
Sofakona Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Ok det er jo bra. Jeg vil jo si at du har ikke prøvd så lenge og det sies jo at amming kan gjøre at du ikke blir gravid. Så jeg ville prøvd hver mnd i alle 6 mnd til. Vet du at du har eggløsning
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Alle kan gå å sjekke seg hos privat gynekolog om de ønsker. Anonymkode: 34fbd...e2c 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Ok det er jo bra. Jeg vil jo si at du har ikke prøvd så lenge og det sies jo at amming kan gjøre at du ikke blir gravid. Så jeg ville prøvd hver mnd i alle 6 mnd til. Vet du at du har eggløsning Ja, men tror du så lite amming påvirker sjangsen også? 😮 kan man ha mensen uten eggløsning?😅 og hvordan sjekker jeg om jeg har det, strips? Anonymkode: 1ac46...b6e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 I det offentlige må du nok vente. Hvis du velger å gå privat (og betaler dertil mer) er det sikkert ingen grense for hvor kort tid du må ha prøvd før du/dere kan sjekkes. Altså, jeg tror ikke selv en privat gynekolog henviser til laparaskopi for eksempel med ett barn fra før av og to prøveperioder på det andre barnet. Anonymkode: 669ef...9c7 1
Sofakona Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men tror du så lite amming påvirker sjangsen også? 😮 kan man ha mensen uten eggløsning?😅 og hvordan sjekker jeg om jeg har det, strips? Anonymkode: 1ac46...b6e Ja tror det..og ja du kan få mens uten eggløsning. Temping er det beste og nesten eneste måte å se om du har eggløsning
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 Høres veldig tidlig ut å sjekke, men hvis du vil gjøre med med en gang ville jeg tatt kontakt med Fertilitetssenteret eller Medicus eller noe. De kan sjekke begge to. Anonymkode: c2582...6ee
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 I det private får du gjort akkurat det du ønsker, når du ønsker. Jeg har vært fornøyd med Medicus. Anonymkode: a2dba...51e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 To måneder er jo egentlig ingenting, da det er normalt at det går opptil et år. Men kjenner fortvilelsen, når man først bestemmer seg for å prøve skulle man jo helst født allerede i går😅 Antageligvis er det ingenting galt med deg/mannen, men om du har en dårlig følelse og bruker mye tid på å tenke på det, så kan du jo undersøkes hos privat gynekolog. Vi har vært prøvere i snart 2,5 år, og jeg oppsøkte hjelp allerede etter fire mnd fordi jeg hadde så på følelsen at det var noe galt, fordi jeg ikke hadde mensen. Jeg ble ikke tatt på alvor av fastlegen, han ba meg se an et halvt år. Det har han sagt hver gang i snart 2,5 år, så etter 1,5 år gikk jeg til privat gyn. Angrer på at jeg ikke gjorde det før og pusha mer på fra start, så kanskje ting hadde vært litt annerledes. Følg magefølelsen din ❤️ Anonymkode: 1cda8...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå