Gå til innhold

Hvor lang tid er vanlig å bruke på å svare på mld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tekstet litt med en fyr jeg møtte for et par uker siden. Han bor i et annet land, vi har ikke hatt sex. Han har som regel brukt noen/mange timer på å svare på mld, så jeg har også holdt litt igjen for å ikke virke for ivrig eller masete/needy. I går svarte jeg på hans siste mld, som da ble en relativt lang melding, et halvt døgn etter hans melding. Nå er det 1.5 døgn siden og han har fortsatt ikke svart. Det var han som initierte kontakten først, og han har hele tiden virket interessert. 

Hva tenker dere? Hvor lenge er normalt å bruke på å svare på en lengre melding? Har hørt noen si enkelte bruker en uke osv, det hadde jeg aldri giddet å vente på, så for meg er ikke det normalt…

Og ja, skal prøve å ikke skrive så lange meldinger kanskje.

.

Anonymkode: 35b11...7e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har tekstet litt med en fyr jeg møtte for et par uker siden. Han bor i et annet land, vi har ikke hatt sex. Han har som regel brukt noen/mange timer på å svare på mld, så jeg har også holdt litt igjen for å ikke virke for ivrig eller masete/needy. I går svarte jeg på hans siste mld, som da ble en relativt lang melding, et halvt døgn etter hans melding. Nå er det 1.5 døgn siden og han har fortsatt ikke svart. Det var han som initierte kontakten først, og han har hele tiden virket interessert. 

Hva tenker dere? Hvor lenge er normalt å bruke på å svare på en lengre melding? Har hørt noen si enkelte bruker en uke osv, det hadde jeg aldri giddet å vente på, så for meg er ikke det normalt…

Og ja, skal prøve å ikke skrive så lange meldinger kanskje.

.

Jeg bruker alltid lenger tid å svare på lange meldinger enn korte. Korte svarer jeg på enten innen et par timer evt samme kveld og max dagen etter. Lange mldr krever at jeg tenker meg litt om og jeg ønsker svare "skikkelig", særlig hvis jeg er interessert... Da kan jeg fint bruke opptil 3 dager før jeg svarer, kanskje max 4 da... 

Ville gitt det litt tid. 

Anonymkode: 66148...d6f

AnonymBruker
Skrevet

PS. Nå vet ikke jeg når på døgnet du sendte den men hvis jeg får mld feks 0200 og er våken og leser den, så orker jeg garantert ikke å svare - og kan da glemme den litt bort neste dag og til og med tro at den har jeg jo svart på.... 😅 

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Hva som er vanlig vet jeg ikke. Folk er forskjellig. Jeg kan bruke alt fra noen sekunder til flere dager. Lange meldinger tar lengre tid å svare enn korte.
Mine nærmeste familie og venner svarer jeg med en gang eller så fort jeg kan. Kan ta timer hvis jeg er opptatt.

Så tenker alt er vanlig/normalt. Siden folk er så forskjellig. Kommer nok også an på når på døgnet det blir sendt. 

Endret av Warrior
Skrevet

Jeg kan fort glemme å svare på en melding dersom jeg er opptatt med noe, og så kommer jeg plutselig på det to-tre dager senere 😅 Men dersom det er noen jeg «dater» eller flørter litt med (noe som er evigheter siden vel og merke), så hadde jeg nok husket å svare på meldingen - i alle fall hvis jeg virkelig var interessert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker alltid lenger tid å svare på lange meldinger enn korte. Korte svarer jeg på enten innen et par timer evt samme kveld og max dagen etter. Lange mldr krever at jeg tenker meg litt om og jeg ønsker svare "skikkelig", særlig hvis jeg er interessert... Da kan jeg fint bruke opptil 3 dager før jeg svarer, kanskje max 4 da... 

Ville gitt det litt tid. 

Ok, takk for svar! Det var betryggende😊 er du jente eller gutt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

PS. Nå vet ikke jeg når på døgnet du sendte den men hvis jeg får mld feks 0200 og er våken og leser den, så orker jeg garantert ikke å svare - og kan da glemme den litt bort neste dag og til og med tro at den har jeg jo svart på.... 😅 

Jeg sendte den i 14-15 tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (2 timer siden):

Hva som er vanlig vet jeg ikke. Folk er forskjellig. Jeg kan bruke alt fra noen sekunder til flere dager. Lange meldinger tar lengre tid å svare enn korte.
Mine nærmeste familie og venner svarer jeg med en gang eller så fort jeg kan. Kan ta timer hvis jeg er opptatt.

Så tenker alt er vanlig/normalt. Siden folk er så forskjellig. Kommer nok også an på når på døgnet det blir sendt. 

Ok, takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet
NurseRatched skrev (2 timer siden):

Jeg kan fort glemme å svare på en melding dersom jeg er opptatt med noe, og så kommer jeg plutselig på det to-tre dager senere 😅 Men dersom det er noen jeg «dater» eller flørter litt med (noe som er evigheter siden vel og merke), så hadde jeg nok husket å svare på meldingen - i alle fall hvis jeg virkelig var interessert. 

Takk for svar, men som andre her er inne på bør jeg sikkert være litt tålmodig da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden. Hva har det med saken å gjøre om dere har hatt sex?

Anonymkode: 5e60c...1f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ok, takk for svar! Det var betryggende😊 er du jente eller gutt?

mann

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt på siden. Hva har det med saken å gjøre om dere har hatt sex?

Anonymkode: 5e60c...1f0

Har hatt uheldige opplevelser tidligere i livet med ghosting etter sex.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

mann

Alder?

Skrevet

Man bør i utgangspunktet svare samme dag, og det bør ikke gå flere timer hver gang, med mindre man åpenbart er på jobb e.l. Hvis man ikke får svart fordi mld kom seint på kvelden, svarer man neste morgen/formiddag. 

Trenger ikke å skrive en lengre avhandling, bruke timer på å gruble osv.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (14 minutter siden):

Man bør i utgangspunktet svare samme dag, og det bør ikke gå flere timer hver gang, med mindre man åpenbart er på jobb e.l. Hvis man ikke får svart fordi mld kom seint på kvelden, svarer man neste morgen/formiddag. 

Trenger ikke å skrive en lengre avhandling, bruke timer på å gruble osv.

Men jeg registrerer jo nå at det er ganske delte meninger om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette allerede er så slitsomt og han ikke kommuniserer på en måte du er komfortabel med, hvorfor gidder du?? Gå videre. Det tar ikke to dager å svare på en melding for noen som er interessert i samtalen.

Anonymkode: 34020...88f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg registrerer jo nå at det er ganske delte meninger om dette.

Ja, det er det, og så får man velge hvem man vil involvere seg med, hvem som viser nok interesse. 

Jeg var på en ålreit date med en Tinder-dame for ikke lenge siden, og vi var enige om at vi skulle treffes igjen (ikke noe vi snakka om der og da, men på Tinder etterpå). Gikk noen dager før jeg spurte mer spesifikt om når det passer, og det var i 18-tida. Fikk ikke svar den kvelden, ikke noe svar neste morgen/formiddag... Så da sletta jeg henne i 14-tida. Da er det ikke mye interesse, om det ikke har skjedd noe helt spesielt. Var en totalvurdering. Hun hadde litt for mange muligheter (traff flere menn ganske tett) og gjorde endringer på Tinder-profilen etter at vi hadde møttes og blitt enige om å treffes igjen. Å endre er risikosport og kan tolkes som at man fortsatt er på leting, holder mulighetene åpne. 

AnonymBruker
Skrevet

Det livet, det livet..

Anonymkode: 34b7b...05e

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått svar nå? 

AnonymBruker
Skrevet

Aj aj... jeg kan tydeligvis ingenting om dating. For jeg er treig med å svare. Jeg jobber jo store deler av dagen? Da kan jeg ikke svare. Noen ganger er jeg jo sammen med familie og venner og da liker ihvertfall ikke jeg å sitte med nesen i mobilen hele kvelden. Noen dager er jeg sliten, noen dager er jeg kanskje syk, noen ganger krever livet sitt. Om jeg møtte en fyr som ble urimelig snurt fordi jeg ikke svarte på et døgn da hadde jeg droppa han altså. Heldigvis har jeg ikke møtt noen slike menn enda!

Når man befinner seg tidlig i en datingfase så burde man nesten regne med at man ikke kan få all oppmerksomhet 24/7. Det kommer etterhvert som følelsene og kjemien virkelig oppstår. Personlig takler jeg det ikke om det blir for intenst i startfasen. Det kjennes ikke naturlig ut å ha kontakt så ofte. Før mobilen dukket opp og sosiale medier så kunne det ta mye lengre tid mellom hver gang man kommuniserte. Jeg tenker det er bra. Da rekker man å reflektere over hva som har skjedd og rekke å faktisk føle et visst savn etter den andre. "Absence makes the heart grow fonder".

Anonymkode: 1b62d...25c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...