Gå til innhold

Hva er forskjellen på dyrt og rimeligere regntøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på eks Kattnakken som dyrt også finnes det jo annet mye rimeligere som ikke er H&m.

Hva er forskjellen og er det verdt å kjøpe det dyre?

Anonymkode: 40ef3...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag.

Sjekk vannsøyle o.l bare.

Anonymkode: dacd0...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparkjøp har billig og godt regntøy

Anonymkode: f31a5...f87

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er hvor godt/lenge det holder ungen tørr. Dyrt er ikke nødvendigvis best, men akkurat Kattnakken er noe av det beste på markedet. 

Anonymkode: 47c16...ed4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alt regntøy tett da, er jo laget av samme vanntette stoff og sveiset i sømmene. 

Skrevet

Akkurat regntøy og vinterdresser er vel der det er størst forskjell på kvalitet. Vanntett er ikke alltid vanntett, for å si det sånn. Vannsøyle må i alle fall sjekkes.... Det finnes godt og relativt rimelig regntøy, da! Reflex sitt, f. eks :)

• Liker 2
Skrevet

Her hadde jeg sett på vannsøyle. Noe som kan se ut som olje-regntøy(100% vanntett) kan være kun 5000 i vannsøyle. Hadde gått for minst 10k, men helst 15k :)

• Liker 2
Skrevet
Just now, Camillapb said:

Her hadde jeg sett på vannsøyle. Noe som kan se ut som olje-regntøy(100% vanntett) kan være kun 5000 i vannsøyle. Hadde gått for minst 10k, men helst 15k :)

Enig. 10 000 er vel det de fleste barnehager ønsker seg, i alle fall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å se på vannsøylen.  Noen regnklær har bare 3000mm vannsøyle og etter litt bruk lekker de som bare det. Jeg har vært mest fornøyd med Kattnakken som har opptil 30 000mm vannsøyle. Vi har Kattnakken både foret og ikke foret og spesielt på vinteren har vi ofte fått kommentar fra bhg om at våre barn var de eneste som ikke ble våte på skikkelige regndager. 

Anonymkode: 51a3a...312

• Liker 4
Skrevet

Bruker kun Kattnakken her også. Funker optimalt.

Skrevet

Har regnjakke fra Cubus. Var på vei til jobb en gang i 2015, så begynte det å regne skikkelig og jeg orket ikke bli gjennomvåt. Løp en spontan tur inn på Cubus for jeg hadde faktisk ingen regnjakke 🤪 fant ei jeg likte og den satt perfekt. Bruker den enda og den er ikke slitt og er tett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en unge som utelukkende skal leke i sølepyttene. Regntøyet blir så vått på innsiden at jeg må ta det med hjem for å få det tørt igjen - hver eneste regnværsdag.

Gikk over til Kattnakken, men ungen blir like våt. Forskjellen ligger i at i stedet for at han blir gjennomvåt og kald etter 15 minutter, så går det nå en times tid.

Anonymkode: 41765...e7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er lite forskjell. Vi har hatt en del arvet regntøy av ymse merker, og mye av det har vært bra nok. Noe har vært synlig slitt og litt sprekkete, og da har det kommet inn vann, men da var det snakk om gammelt regntøy brukt av mange barn før oss. 

Det er nok et poeng å se på hvordan barnet vanligvis leker også. Jeg tror muligens vår eldste fikk et kattnakken regnsett akkurat i rett alder, altså den perioden hvor hun satte seg oppi søledammer og lekte at hun badet. Utover akkurat det har begge våre alltid vært typen som setter seg på huk ved en sølepytt når de leker med vann. De hopper og plasker i vannet, men det syns jeg alt regntøy holder unna så lenge strikkene til å feste under støvlene er hele. 

Anonymkode: d5b05...94b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser på eks Kattnakken som dyrt også finnes det jo annet mye rimeligere som ikke er H&m.

Hva er forskjellen og er det verdt å kjøpe det dyre?

Kvalitet? Tetthett?

Ikke alltid dyrt er bedre enn billig!

Anonymkode: 2ea33...756

Skrevet

Ville heller gått for skalltøy 😊 Da kan det brukes som parkdress også 😉 

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy1989 skrev (17 minutter siden):

Ville heller gått for skalltøy 😊 Da kan det brukes som parkdress også 😉 

Men holder det barnet like tørt som regntøy da? 

De fleste har jo begge deler så det må vel være en forskjell?

• Liker 2
Skrevet

Vel, det er jo prisen da. 

Anbefaler å se på vannsøyle. Er ikke barnet sitt veldig aktivt, er nok ikke slitesterkt noe du trenger å fokusere på om barnet ditt uansett vokser ut av det etter et år 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kattnakken har ofte tilbud på sin egen side. Jeg kjøpte nettopp masse til 50-60%. Om man følger med å handler på tilbud, så blir det ikke dyrere enn å kjøpe billigvarianter til ordinær pris synes jeg. synes også kattnakken er solid så jeg sparer på å kjøpe det istedet for å kjøpe nytt billigregntøy flere ganger pga at de tåler mindre. Men det er min erfaring da. 

Anonymkode: 75bc7...ad8

• Liker 2
Skrevet

Prisen bestemmer vel kvaliteten, vannsøylen hvor mye vann den tåler og merket bare smak og behag? Jeg liker meg best hos kvalitetsmerker (HellyHansen, Salomon o.l) fordi de holder lengst. Ja det er en egen prisklasse, men samtidig så opplever jeg at de rimeligere merkene går fortere opp i sømmene og tåler mindre. Da blir det det dilemmaet alle sitter igjen med; kjøpe dyre ting sjelden, eller billige ting ofte?👀

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke gitt at dyrere klær har bedre kvalitet.

Mange ganger betaler en dyrt for design heller, eller merkevarenavnet.

Denne forbrukertesten er gammel (tok bare første jeg fant), men kax fra kapp ahl vant og Helly Hansen var testens dårligste

https://www.nettavisen.no/test-av-regntoy-for-barn/s/12-95-448382

Anonymkode: 95c35...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...