Gå til innhold

Erfaring med å anmelde en voldelig partner.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dere som har erfaring med psykisk/fysisk vold og som anmeldt partneren. Hvordan gikk det? Lønner det seg å anmelde? Min mann har vært voldelig mot meg og barna i mange år. Jeg har alltid beskyttet ham fordi jeg var og er redd ham. Nå tok jeg endelig dette steget (gikk til KS), men det som jeg har gjort, risikerer livet mitt. Politiet har allerede opprettet sak. Jeg skal til avhør snart. Men jeg er livredd. Jeg er redd hvis han får straff, så kommer han til å skade meg etterpå. Han er farlig, men er veldig flink til å manipulere alle til og med politiet. Jeg har også flere bevis, men jeg tørr ikke å gi dem til politiet. Kan dere gi meg råd? Jeg føler meg skikkelig alene, selv om jeg bor på KS nå, men det er fortsatt så vanskelig å tenke på hva er lurt å gjøre. 

Anonymkode: 8bfeb...da5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med å jobbe med mange i lignende situasjoner. Det kommer relativt sjelden til domfellelse, men påvirker ofte strid om omsorg for barna i den voldsutsattes favør likevel.

Anonymkode: 6e124...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har erfaring med å jobbe med mange i lignende situasjoner. Det kommer relativt sjelden til domfellelse, men påvirker ofte strid om omsorg for barna i den voldsutsattes favør likevel.

Anonymkode: 6e124...dc0

Selv om man har bevis? Min situasjon er mer alvorlig pga. ære og religion. Så jeg tenker sånn at hvis den blir henlagt likevel, er det lurt å ikke gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Min exmann ble dømt selvom jeg ikke hadde beviser på alt jeg fortalte. Han fikk tre år i fengsel. Jeg oppfattet politiet som forståelsesfulle, og ikke minst ivrige på å få ham dømt. De presset meg litt til anmeldelse, da jeg egentlig Ikke turte. Jeg fikk god tid til å tenke. Avhørene tok totalt over 25 timer, fordelt på kanskje fire ulike dager. Ekstremt utmattende, men politiet var flinke. 

Tiden etter anmeldelse og rettssakene ble et helvete. Jeg fryktet for livet mitt og barna sitt. Rettssakene var også forferdelige, men verdt det. Jeg er er likevel fremdeles redd for at han skal ta hevn når han kommer ut.

fortell politiet alt, absolutt alt. Jeg gjorde ikke det, og en del av meg angrer. Jeg hadde bevis på noe av volden, men ikke alt. Jeg burde fortalt hele historien, men jeg klarte ikke. Jeg fikk oppnevnt en god advokat, og jeg brukte også senere denne advokaten for å frata far all omsorg og foreldreansvar.

Anonymkode: 5f5d2...4a5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi politet alle bevis du har for å gi han så streng straff som mulig.

går det an å gå med voldsalarm?

Anonymkode: ec96b...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min exmann ble dømt selvom jeg ikke hadde beviser på alt jeg fortalte. Han fikk tre år i fengsel. Jeg oppfattet politiet som forståelsesfulle, og ikke minst ivrige på å få ham dømt. De presset meg litt til anmeldelse, da jeg egentlig Ikke turte. Jeg fikk god tid til å tenke. Avhørene tok totalt over 25 timer, fordelt på kanskje fire ulike dager. Ekstremt utmattende, men politiet var flinke. 

Tiden etter anmeldelse og rettssakene ble et helvete. Jeg fryktet for livet mitt og barna sitt. Rettssakene var også forferdelige, men verdt det. Jeg er er likevel fremdeles redd for at han skal ta hevn når han kommer ut.

fortell politiet alt, absolutt alt. Jeg gjorde ikke det, og en del av meg angrer. Jeg hadde bevis på noe av volden, men ikke alt. Jeg burde fortalt hele historien, men jeg klarte ikke. Jeg fikk oppnevnt en god advokat, og jeg brukte også senere denne advokaten for å frata far all omsorg og foreldreansvar.

Anonymkode: 5f5d2...4a5

Du er tøff😊 håper du  og dine får et bedre liv🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi politet alle bevis du har for å gi han så streng straff som mulig.

går det an å gå med voldsalarm?

Anonymkode: ec96b...2cd

Jeg skal få voldsalarm ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lurt å gi politiet alt du har av bevis når du først har anmeldt?

Anonymkode: 7a8f4...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...