Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje helt feil plass å spør. Men jeg prøver. Er det noen som kjenner musikkprodusenter som er glad bass og festmusikk? jeg interesserer meg veldig og har nå skrevet en sang. Stavanger området.  Jeg vil gjerne få spillet den inn. 

Takk❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Turboturid skrev (4 minutter siden):

Kanskje helt feil plass å spør. Men jeg prøver. Er det noen som kjenner musikkprodusenter som er glad bass og festmusikk? jeg interesserer meg veldig og har nå skrevet en sang. Stavanger området.  Jeg vil gjerne få spillet den inn. 

Takk❤️

Spill den på YouTube og vips så er du kjendis.

Det var sånn Justin Bieber ble oppdaget.

Anonymkode: 70ee1...2ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spill den på YouTube og vips så er du kjendis.

Det var sånn Justin Bieber ble oppdaget.

Anonymkode: 70ee1...2ea

Jeg ønsker Ikke nødvendigvis bli kjent men youtube tørr jeg ikke, men ønsker allikevel få den innspilt. Jeg trenger hjelp til å lage melodien, at noen produserer denne for meg. 
takk for svar❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på opphavsrettigheter, er det en fordel å skrive musikk på egen hånd, og det å spille tangenter er ikke så vanskelig hvis du allerede kan lage egne sanger:

Ellers lager mange sanger idag på PC-en, og med gratisprogrammer som Audacity eller MIDI-programmer kan man legge til valgfrie virtuelle instrumenter og lage sitt eget akkompagnement hjemme - deretter kan man legge ut musikken på YouTube eller SoundCloud og håpe på det beste.

Anonymkode: c9328...65e

Skrevet

Du kan evt ta kontakt med et lydstudio. Kanskje eieren der har litt musikalsk kompetanse og kan bidra litt. Spør før du booker tid selvsagt. Du bør imidlertid ha hovedessensen i sangen ferdig sjøl. I alle fall formeningen om den.

AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere produsenter som er dyktige musikere og bidrar med å lage melodi. En venn av meg har ofte folk i studio som bare kommer med en tekst,  så lager de melodi sammen.  Dette er desverre langt fra Stavanger. Men regner med den muligheten finnes der i området også :)

Anonymkode: 5202d...5ac

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med studio og forhør deg der.

Anonymkode: c287e...a98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Med tanke på opphavsrettigheter, er det en fordel å skrive musikk på egen hånd, og det å spille tangenter er ikke så vanskelig hvis du allerede kan lage egne sanger:

Ellers lager mange sanger idag på PC-en, og med gratisprogrammer som Audacity eller MIDI-programmer kan man legge til valgfrie virtuelle instrumenter og lage sitt eget akkompagnement hjemme - deretter kan man legge ut musikken på YouTube eller SoundCloud og håpe på det beste.

Har prøvd å lage musikken selv, klarte ikke få det til. Jeg har så og si 0 erfaring med instrumenter men jeg vet hvordan jeg vil det skal høres ut. Sangen er ferdig skrevet. Tror kanskje jeg skal forsøke å lete litt til etter et studio for å få fremgang i dette😂🫣 

Skrevet
PITTY skrev (23 timer siden):

Du kan evt ta kontakt med et lydstudio. Kanskje eieren der har litt musikalsk kompetanse og kan bidra litt. Spør før du booker tid selvsagt. Du bør imidlertid ha hovedessensen i sangen ferdig sjøl. I alle fall formeningen om den.

Takk for svar! det skal jeg gjøre, jeg har sangen ferdig å en melodi som jeg vil vise dem, så kanskje de hjelper meg videre 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Turboturid said:

Har prøvd å lage musikken selv, klarte ikke få det til. Jeg har så og si 0 erfaring med instrumenter men jeg vet hvordan jeg vil det skal høres ut. Sangen er ferdig skrevet. Tror kanskje jeg skal forsøke å lete litt til etter et studio for å få fremgang i dette😂🫣 

Det å lære seg å spille musikk tar litt tid, men som et godt råd, vil jeg absolutt anbefale deg å lære å spille tangenter, da dette er et nyttig verktøy mange musikere bruker når de komponerer sanger selv om de i utgangspunktet spiller et annet instrument. Når en idé dukker opp, er det befriende og bare sette seg ned, spille melodien man har i hodet, og leke seg videre med den i stedet for å måtte vente på andre.

For min del er jeg en (u)musikalsk tragedie når det gjelder spilling, men det hindrer meg ikke i å lage enkle sanger som jeg gir bort til andre for å spre oppmuntring, og her er en liten, rolig melodi som jeg laget ifjor:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/novalies_sang_demo-16-12-2021.mp3

På YouTube finner man mange opplæringsvideoer i pianospilling både for nybegynnere og folk som har spilt en stund, så det er mye å ta av, og det samme gjelder musikkteori, som ikke krever all verden - selv lærte jeg å lese noter i løpet av en uke med en egenlaget, rimelig kreativ metode som jeg skal skrive mer om senere i tangenttråden her i forumet.

Uansett - lykke til videre med sangen, og håper sluttresultatet blir riktig godt.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...