Hirka89 Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg hadde en MA i uke 8/9 behandlet med cytotec. Har lest så mange steder at det liksom skal være så lett å bli gravid igjen etter MA/SA. Men tydeligvis ikke for meg Jeg har lett blitt gravid 2 ganger før MA'en. Mulig det var flaks, men nå er jeg redd aborten gjør det vanskelig å bli gravid igjen. Nettopp startet på PP5 nå etter aborten, så vet vi ikke har prøvd så lenge. Men har vært en del hormonkluss. Og nå har jeg veldig sen EL og kort lutealfase. Så vil gjerne høre med dere andre her inne som har klart å bli gravid igjen etter MA Opplevde dere syklusendring etter aborten? Og hvor lang tid tok det før spiren endelig satt igjen?
Hirka89 Skrevet 4. august 2022 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2022 Jøyemeg skrev (3 minutter siden): Hva betyr ma? 🙈 Missed abortion. Jeg var på ultralyd i uke 9. Men fosteret hadde død i uke 8 uten at kroppen min var klar over det. Måtte utføre abort med medisiner.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Ble gravid igjen to mnd etterpå, på første forsøk. Anonymkode: 8c0eb...fcf
Jøyemeg Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Hirka89 skrev (2 minutter siden): Missed abortion. Jeg var på ultralyd i uke 9. Men fosteret hadde død i uke 8 uten at kroppen min var klar over det. Måtte utføre abort med medisiner. Ååå! Jeg føler med deg❤️ Så ved sa kommer det ut av seg selv og med ma må det hjelpes ut? Det er det som er forskjellen?
Hirka89 Skrevet 4. august 2022 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2022 Jøyemeg skrev (Akkurat nå): Ååå! Jeg føler med deg❤️ Så ved sa kommer det ut av seg selv og med ma må det hjelpes ut? Det er det som er forskjellen? Takk Ja mer eller mindre. En MA kan jo ende med at det kommer ut av seg selv. Men man kan gå veldig lenge med et dødt foster uten å vite det, og uten at kroppen vil ordne opp selv.
Chlypa Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Jøyemeg skrev (2 minutter siden): Ååå! Jeg føler med deg❤️ Så ved sa kommer det ut av seg selv og med ma må det hjelpes ut? Det er det som er forskjellen? SA= Det blør ut, stort sett uten at du merker det selv, gjerne i de første ukene.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Tok ca tre mnd før mensen kom tilbake, ble da gravid på første forsøk og resultatet er i dag 7 år og straks storebror til 3 andre Anonymkode: ebd10...726 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Har opplevd MA to ganger. Ble gravid på fjerde prøveperiode etter begge ganger. Har alltid sen eggløsning (dag 21-22) og kort lutealfase (9-10 dager). Det ble graviditet og to friske barn. Anonymkode: 0406c...cdf
Hirka89 Skrevet 4. august 2022 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har opplevd MA to ganger. Ble gravid på fjerde prøveperiode etter begge ganger. Har alltid sen eggløsning (dag 21-22) og kort lutealfase (9-10 dager). Det ble graviditet og to friske barn. Anonymkode: 0406c...cdf Hørtes veldig likt ut som meg! EL rundt dag 21-22, og lutealfase mellom 9 og 12 dager. Godt å høre at ikke var noe problem for deg å få barn til tross for sen EL og kort luteal fase
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Ble gravid pp5 etter MA i uke 8. håper det klaffer for dere snart igjen❤️ Anonymkode: 60c18...7bb
Hirka89 Skrevet 4. august 2022 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ble gravid pp5 etter MA i uke 8. håper det klaffer for dere snart igjen❤️ Anonymkode: 60c18...7bb Takk Kanskje PP5 nå blir måneden min også
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 Hadde ma i januar, ble gravid i april. Vi prøvde ikke i månedene mellom. Anonymkode: 7f770...4e8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Omtrent 2-3 måneder etterpå Anonymkode: efa08...e58
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 Hadde MA i mai og ble gravid i November. Det var på 2 pp (måtte vente noen mnd først pga noen ting, og jeg har en lang og uregelmessig syklus. EL var på CD 30 den syklusen jeg ble gravid. Resultatet er 1 år nå❤) Anonymkode: be640...947 1
Perle Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 MA/SA i uke 7. Ble gravid igjen etter syv måneder. 1
Hirka89 Skrevet 5. august 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. august 2022 Perle skrev (9 timer siden): MA/SA i uke 7. Ble gravid igjen etter syv måneder. Godt å se at det er flere der det ikke klaffet igjen på første forsøk. Man får liksom fort inntrykk av at mange blir gravid igjen med en gang, og da er det kjipt når det ikke gjelder en selv 😅 Går inn i PP5 nå etter aborten. Så kanskje det nærmer seg min tur igjen snart, om det tar 5-7 mnd 🙏
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Ble gravid på første forsøk som endte i MA. Ble gravid i PP3 etter det. Husker jeg følte meg helt desperat etter å bli gravid igjen, føler virkelig med deg 🥰 Anonymkode: 7dda2...ca4 1
Hirka89 Skrevet 5. august 2022 Forfatter #19 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble gravid på første forsøk som endte i MA. Ble gravid i PP3 etter det. Husker jeg følte meg helt desperat etter å bli gravid igjen, føler virkelig med deg 🥰 Anonymkode: 7dda2...ca4 Da var du en av de heldig da, hvor det gikk fort ❤️ Ser ikke ut til å gå så lett her...men det går vel til slutt
Blyana Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 Jeg ble gravid etter 3 måneder første gang jeg ble gravid og som endte i SA. Ble ikke gravid på nytt før rundt PP11 etter aborten, så det tok vesentlig lengre tid. Nok til å bli bekymret og var på fertilitetsutredning som viste at alt var fint med begge oss. Så det er ikke gitt at man blir gravid med en gang etter MA/SA. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå