Gå til innhold

Er det mulig å lage fb konto uten å oppgi navnet sitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mor ønsker å være på Facebook kun for å være medlem i div grupper sånn som; ryggforening, revmatisme grupper o.l for å kunne tilegne seg informasjon og chatte med likesinnede.

Hun ønsker ikke å oppgi navnet sitt og få masse venneforespørsler.

Er det mulig?

Må hun laget konto under falsk navn eller kalle seg feks Klara Klok på profilen og ha bilde av feks blomster istedenfor profilbilde?

Anonymkode: fbab0...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror neppe at Facebook - som sikler etter personlig informasjon som de kan selge videre - er så interessert i å få enda en Klara Klok som kunde, så hvis man vil bruke falskt navn, burde man bruke noe mer normalt. Har ikke også Facebook begynt å kreve telefonnummer nå ...?

Før i tiden kunne man opprette en anonym e-post hos Hotmail eller Gmail; nå krever alle telefonnummer.

Anonymkode: a9183...0de

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det kan hun. Hun kan også ha innstillinger slik at feks ingen kan sende venneforespørsel evt kun venners venner. Mye man kan endre på. 

Anonymkode: 42ede...8dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å oppgi et annet navn. Jeg har vært på Facebook i 10 år uten venner. De er dog ganske treffsikre etterhvert med venneforslag. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror neppe at Facebook - som sikler etter personlig informasjon som de kan selge videre - er så interessert i å få enda en Klara Klok som kunde, så hvis man vil bruke falskt navn, burde man bruke noe mer normalt. Har ikke også Facebook begynt å kreve telefonnummer nå ...?

Før i tiden kunne man opprette en anonym e-post hos Hotmail eller Gmail; nå krever alle telefonnummer.

Ts her.

Tenker hun må finne på et mer normalt navn for å bli godkjent😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kan hun. Hun kan også ha innstillinger slik at feks ingen kan sende venneforespørsel evt kun venners venner. Mye man kan endre på. 

Anonymkode: 42ede...8dc

Husk også å skjule vennelisten slik ar admin/moderatorene i gruppene ikke ser at hun eventuelt er uten venner, dette kan da oppfattes som en spamkonto!

Anonymkode: a3f46...e01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her.

Hun kan jo bare ta fornavnet sitt og et annet etternavn f.eks? Også Kurt å ha profilbilde, om så bare av en blomst eller noe sånt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs dog om hun slipper inn i alle grupper, med mindre de er fullt åpne selvsagt. 
Nyopprettede profiler uten profilbilde, uten venner osv er veldig typisk bot-profiler/fake og også uønsket i grupper

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (Akkurat nå):

Det spørs dog om hun slipper inn i alle grupper, med mindre de er fullt åpne selvsagt. 
Nyopprettede profiler uten profilbilde, uten venner osv er veldig typisk bot-profiler/fake og også uønsket i grupper

Derfor skjuler man vennelisten for de som ikke er venner med en😊 og profilbilder kan være så mangt, trenger ikke å være av kontoen eier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for info 😇

Hun er en litt privat dame, og tenker at mange snoker på profilen hennes hvis hun får mange venner.

Hun synes også mange skryter for mye på fb derfor meldte hun seg ut for 10 år siden, men siden omtrent alle interesse organisasjoner har fb side nå, ønsker hun å ha muligheten til å være medlem der.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor skjuler man vennelisten for de som ikke er venner med en😊 og profilbilder kan være så mangt, trenger ikke å være av kontoen eier.

Og dette er «oppskriften» på å ikke slippe inn i lukkede grupper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen forslag:

Nora Etternavn.

Nora DenVise.

Nora klok.

Anonymkode: 7acfb...ddc

Heller Denvise, som ser mer ut som et navn.

Jeg skrev inn "ukjent" på Google Translate, oversatte til forskjellige språk og fant en oversettelse som jeg delte i to, for fornavn og etternavn. Og så fant jeg et bilde av en mann som passer til navnet, endret utseendet til det ugjenkjennelige i FaceApp og så var jeg i mål.

Kan være lurt å blokkere nærmeste slekt og venner, så man ikke blir gjenkjent, kommer opp som venneforslag osv. 

Jeg bruker falsk identitet i Facebook-grupper siden det er så mye ymse folk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Null problem å oppgi falskt tlfnr, altså en tilfeldig rekke tall. Så lager man falsk profil med falskt navn. 

Anonymkode: 64ca9...2ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren til en venninne skaffet seg Facebook for ikke så lenge siden, og hun hadde også behov for å være anonym. Hun "feilstavet" fornavnet sitt slik at det ble et annet navn, og så beholdt hun etternavnet sitt, da det er ett av Norges vanligste etternavn. La oss f.eks si at hun heter Berit Hansen, men på Facebook heter hun Bernt Hansen istedenfor. Som profilbilde har hun et naturbilde. Det er ikke påbudt å ha et gjenkjennelig portrettbilde. Deretter satte hun innstillingene så strengt som mulig. Tror det funket greit. :) 

Anonymkode: 53ce2...19c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (4 timer siden):

Og dette er «oppskriften» på å ikke slippe inn i lukkede grupper

Jeg viser ingen venner men er fremdeles med i en haug av grupper, dog har jeg navn og bilde. Min offentlige profil er ganske privat og man ser ingen ting jeg ikke velger å dele ☺️ Dette kan styres ganske detaljert 

Anonymkode: ee183...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Null problem å oppgi falskt tlfnr, altså en tilfeldig rekke tall. Så lager man falsk profil med falskt navn. 

Anonymkode: 64ca9...2ba

Så man risikerer ikke å få tilsendt SMS med en kode man må taste inn ...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville åpnet den ekte kontoen igjen, fjernet alle venner og latt være å akseptere venneforespørsler. Så slipper man å bryte Facebooks regler og få kontoen slettet.

Anonymkode: 81e7b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva om Facebook krever at man oppgir telefon-nummer, eller sender inn bilde av legitimasjonen sin? 

Anonymkode: 89c34...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 19.32):

Ts her.

Jeg heter noe ala dette "candycrush hayday jewel farmday sodasaga send me friendrquest please" og har flere venner som har sånne navn på rene spillekontoer så hun kan kalle seg hva hun vil haha

Anonymkode: 0f1fa...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...