Gå til innhold

Hvordan fungerer gruppeundervisning ved UiO?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Velger man gruppe selv eller blir man tildelt en gruppe?

Følger man den samme gruppen hele semesteret eller kan man bytte underveis?

Har en sjef som maser om å få vite når jeg kan jobbe i høst, men jeg kan ikke svare på det når jeg ikke vet hvilken gruppes timeplan jeg skal forholde meg til...

Anonymkode: 785a8...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ulik praksis på de forskjellige studiene. På mitt studium (matnat) var det i stor grad fritt frem å gå på den gruppetimen man selv ønsket. Det var i de fleste tilfeller uproblematisk, ettersom nokså få benyttet seg av tilbudet. I andre tilfeller ble det et stort press på enkelte gruppetimer. På andre fakulteter kan det være mer strengt, og til og med obligatorisk. Mener f.eks EXPHIL hadde obligatorisk undervisning med faste gruppetimer hvor det ble tatt fravær. 

Anonymkode: 0290a...e1c

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du studere?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man følger samme gruppe.

Om man får velge eller blir automatisk tildelt gruppe avhenger av studie og emne. Jeg hadde kun mulighet å velge, dvs melde meg på, og da tilpasset jeg timeplanen med forelesningene slik at det ikke ble for store pauser mellom, men kunne være ferdig raskere for dagen. En annen ting er at forskjellige grupper hadde forskjellige personer som underviser og noen var mer populære enn andre, så noen grupper ble raskt fulle. De mest populære hadde opprop fordi det var alltid mange flere enn de påmeldte og mange som sto langs vegg og vindu på grunn av sitteplassmangel. Man skal gå i gruppen man er påmeldt i og ikke andre, så de som ikke var påmeldt ble pent bedt om å forlate rommet. 

Anonymkode: 24e94...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg skal studere informatikk, så jeg er på matnat som anonym øverst.

Anonymkode: 785a8...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...