AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg ønsker å ta mastergrad i spesialpedagogikk. Har full jobb som ped.leder i barnehage og barn på 7 og snart 2. Så tanken er isåfall å søke deltid skole, og jobbe noe redusert for å få kommet gjennom studiet. Andre som har studert deltid i tillegg til jobb og familieliv? Hvordan var det? Kunne godt tenkt meg å vært fulltidsstudent men har nok ikke råd til å gå helt ulønnet heller dessverre. Anonymkode: 35ab9...405
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Har gjort det. Mye pes men det går til slutt. Anonymkode: f5633...f87 1
Raven.Writingdesk Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ønsker å ta mastergrad i spesialpedagogikk. Har full jobb som ped.leder i barnehage og barn på 7 og snart 2. Så tanken er isåfall å søke deltid skole, og jobbe noe redusert for å få kommet gjennom studiet. Andre som har studert deltid i tillegg til jobb og familieliv? Hvordan var det? Kunne godt tenkt meg å vært fulltidsstudent men har nok ikke råd til å gå helt ulønnet heller dessverre. Anonymkode: 35ab9...405 Jepp. Går så fint så, spesielt hvis du har støtteapparat rundt deg. Har du det? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Har gjort det selv, men det var på kanten av hva helsen min tålte. Anonymkode: de022...8de 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Jepp. Går så fint så, spesielt hvis du har støtteapparat rundt deg. Har du det? Ja vi har foreldre på begge sider som kan bidra i tillegg til andre familiemedlemmer og naboer 😊 Og jobben min er 5min unna så bruker heldigvis ingen tid til og fra arbeidsplassen 😄 Anonymkode: 35ab9...405 1
Raven.Writingdesk Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vi har foreldre på begge sider som kan bidra i tillegg til andre familiemedlemmer og naboer 😊 Og jobben min er 5min unna så bruker heldigvis ingen tid til og fra arbeidsplassen 😄 Anonymkode: 35ab9...405 Ok, Hva med barnefar? Det er nok den viktigste støttespilleren du trenger om dere er sammen
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Ok, Hva med barnefar? Det er nok den viktigste støttespilleren du trenger om dere er sammen Det glemte jeg å skrive, men ja, bor sammen med barnefar 😊 Han har full jobb han og, men fleksible arbeidstider. Anonymkode: 35ab9...405
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Tok en erfaringsbasert master (MBA) over 2,5 år ved siden av full jobb. 2 barn i barnehage/småskolealder og samboer. Det gikk, men beinharde prioriteringer på hva jeg brukte tida på. Mye familieaktiviteter (fjellturer, hytteturer, slalom osv.) og så og si alt av sosialt liv ble nedprioritert en lang periode. Men er man innstilt på det, og har en samboer som stiller opp på hjemmebane (og som er like innstilt på det!), så går det. La gjerne inn et par intensive arbeidshelger per semester, der jeg dro alene på hytta eller annen plass og jobbet fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag. Det gjorde opp for mindre arbeid i ukedagene enn studieplanen egentlig skulle tilsi. Anonymkode: 8ac2c...c14
Raven.Writingdesk Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det glemte jeg å skrive, men ja, bor sammen med barnefar 😊 Han har full jobb han og, men fleksible arbeidstider. Anonymkode: 35ab9...405 Så lenge han også støtter så går dette fint. Med støtter betyr det at han en periode kanskje er den som må lage middag, vaske klær og legge unger mer enn deg. Er han villig til det? 2
Melodiana Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 Jeg tok videreutdanning, 60 studiepoeng på 1 år ved siden av 100% stilling og baby på 1 år. Vi har ingen besteforeldre i Norge. Det gikk supert. Undervisning foregikk hver fredag ettermiddag (17-20) og lørdag (8-14). Karakterer B og C. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 Ja! Jeg jobbet 80% og tok master ved siden av dette. Barna var da 1,2 og 6. Mannen min jobbet også fullt. Det var knalltøft, men det gikk. De 20% jeg søkte permisjon fra jobbet jeg i realiteten bare uten lønn. Dagene gikk til forelesninger (gikk kun på de obligatoriske) og jobb. Etter legging så jobbet jeg igjen fra 20-22. Deretter leste og skrev jeg på master til jeg stupte i seng. Helger brukte jeg til studier og evt.jobb jeg ikke fikk unna i arbeidstiden. Men det gikk, og jeg angrer ikke! Dette fikser du! Det viktigste jeg gjorde var å lage en konkret plan for hver uke. Jeg rikket meg kun fra denne ved sykdom. Dårlig samvittighet måtte jeg bare skyve vekk. Og (!) vi hadde vaskehjelp gjennom hele perioden. Mannen tok seg av alt annet, og vi planla også dette før hver nye uke. Den dagen jeg leverte selve oppgaven, åh for en følelse. 115 sider mestringsfølelse👊🏻👊🏻 lykke til! Anonymkode: 870ca...6f1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Det går helt fint😊 Jobbet 100%, alenemor (100%), og tok master. Brukte studiedager og jobbet inn så jeg også kunne avspasere når jeg hadde forelesninger. Skrev masteroppgaven på 1 måned Anonymkode: 41f45...353
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 Ja, full jobb, master på deltid og to tette barn under 2 år. Ble utbrent og sykemeldt i 3 mnd. Fullført fagene, usikker på oppgaven. Anonymkode: 4e4db...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (På 4.8.2022 den 18.50): Så lenge han også støtter så går dette fint. Med støtter betyr det at han en periode kanskje er den som må lage middag, vaske klær og legge unger mer enn deg. Er han villig til det? Enig! Og dette må han være klar over på forhånd. Han kan ikke bare si at han støtter at du skal ta master uten å faktisk forstå at det innebærer at han må ta mer ansvar på hjemmebane enn deg en periode. Overraskende mange menn vil ikke gjøre dette. Anonymkode: a2ae3...918 3
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig! Og dette må han være klar over på forhånd. Han kan ikke bare si at han støtter at du skal ta master uten å faktisk forstå at det innebærer at han må ta mer ansvar på hjemmebane enn deg en periode. Overraskende mange menn vil ikke gjøre dette. Anonymkode: a2ae3...918 Jeg ser TS ikke har svart, men det er faktisk ganske viktig poeng, for blir det diskusjoner om hvem som skal lage middag eller legge ungene og TS har en hovedoppgave som skal inn, men mannen er «sliten» så er det slike ting som gjør at det blir vanskelig. Vi tok «snarveier» noen ganger også; kjøpte nok enkle middager og Take-out når vi skulle skjemme oss bort litt ekstra men ikke hadde kapasitet til å lage mat, og under selve master skrivinga leide vi inn vaskebyrå en og annen gang. Det er dyrt, ja, men til gjengjeld var det lite penger som gikk til sosiale aktiviteter når en må sitte å skrive mange timer etter arbeidstid og den andre blir nærmest «alene pappa» disse kveldene. Jeg hadde ikke klart det uten min mann, og han er vel nesten mer stolt av utdanninga enn jeg er, dette har vi klart sammen. Seieren er like mye hans som min. Endret 6. august 2022 av Raven.Writingdesk 1
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Overraskende mange menn vil ikke gjøre dette. Anonymkode: a2ae3...918 Jeg må bare sitere denne også. Jeg kjenner faktisk to tilfeller hvor ekteskap gikk opp i røyk og en stor dl av problemet var diskusjon rundt at ingen ville støtte den andre under videre utdanning. Ingen ville være den som lot mannen eller kona utdanne seg høyere først, de ville være først. Alle disse fire menneskene har ikke høyere utdanning enn VGS (og det er ingenting galt med det!!!!) - men når man selv ønsker å ta høyere utdanning men får det ikke til grunnet samarbeid - så er det forferdelig trist. Hadde bare en vært villig til å si at ja, jeg støtter deg, Men da er det min tur etterpå, hadde alle fire kunne økt både inntekt og ikke minst: trivsel i eget yrke grunnet flere valgmuligheter. Endret 6. august 2022 av Raven.Writingdesk 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Jeg tok master deltid ved siden av full jobb og små barn, og det gikk, men var veldig slitsomt. Merk at min mann var helt ubrukelig og gjorde absolutt null og niks, og at jeg måtte grine meg til og betale for (!) at han tok med ungene ut når jeg hadde hjemmeeksamen. (Vi er skilt nå, men det handler såvisst ikke om studiene). Anonymkode: b294e...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok master deltid ved siden av full jobb og små barn, og det gikk, men var veldig slitsomt. Merk at min mann var helt ubrukelig og gjorde absolutt null og niks, og at jeg måtte grine meg til og betale for (!) at han tok med ungene ut når jeg hadde hjemmeeksamen. (Vi er skilt nå, men det handler såvisst ikke om studiene). Anonymkode: b294e...3e3 Hadde ikke annet støtteapparat heller. Anonymkode: b294e...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Har studert fulltid ved siden av fulltidsjobb og tre små barn. Det går, men du må være innstilt på at det blir tøft. Anonymkode: 805d4...876
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 Jeg har studert master ved siden av full jobb og to små barn. Det gikk bra takket være en mann som tok minst 80% av alt med barn og husarbeid osv i en lang periode. Var veldig krevende. Anonymkode: 56a38...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå