Gå til innhold

Hva er det beste hunde godbit og hvor mye kan man gi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er den beste hunde godbiten synes du? Og hvor mye kan man gi?

Jeg skulle gjerne hatt noen som ikke som er så store og som kanskje er laget mest mulig naturlige ingredienser, har hørt det er best?
Har og hørt at hunder kan bli dårlig i magen av for mye, så er usikker på hvor mye jeg kan gi?  

Anonymkode: 561d0...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er svært individuelt. Du må finne det som er den beste godbiten for din hund. 

Du kan bruke rent kjøtt, da kan du kutte dem i så små biter som du ønsker. Det er sunt å gi og det kan erstatte deler av hundens måltid. Ønsker du å gi ferdige godbiter så kan du se på de som inneholder mest mulig rent kjøtt. Det er noen gode hundepølser der ute som funker godt å dele opp som godbiter. 

Hvorvidt din hund blir dårlig i magen må du nesten finne ut. Der også er hunder veldig forskjellige både på hva de evt blir dårlige av og hvor mye.

Jeg sparer de ekstra gode godbitene til konkurransetrening/hundesport eller når situasjonen i hverdagen for hunden er vanskelig. Til vanlig hverdagslydighet bruker jeg hundens tørrfor. (Du kan tilvenne den det ved å blande fettrike godbiter, f.eks karbonade eller pølse, sammen med en liten neve tørrfor. Tørrforet vil da trekke til seg lukt og smak av pølsene/karbonadene. Etterhvert kan du gradvis redusere mengden fettrike godbiter og øke mengden tørrfor).

Men for konkurransetrening går jeg aldri ned på kvaliteten, fordi der ønsker jeg masse energi og motivasjon. I hverdagen ønsker jeg ro og belønner derfor med lavere kvalitet.

Den aller beste godbiten for min hund er leverpostei, derfor har jeg dedikert den til nødinnkallingen. Han får en porsjonspakke leverpostei hver gang jeg bruker fløyta (nødinnkalling) og aldri ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (22 timer siden):

Dette er svært individuelt. Du må finne det som er den beste godbiten for din hund. 

Du kan bruke rent kjøtt, da kan du kutte dem i så små biter som du ønsker. Det er sunt å gi og det kan erstatte deler av hundens måltid. Ønsker du å gi ferdige godbiter så kan du se på de som inneholder mest mulig rent kjøtt. Det er noen gode hundepølser der ute som funker godt å dele opp som godbiter. 

Hvorvidt din hund blir dårlig i magen må du nesten finne ut. Der også er hunder veldig forskjellige både på hva de evt blir dårlige av og hvor mye.

Jeg sparer de ekstra gode godbitene til konkurransetrening/hundesport eller når situasjonen i hverdagen for hunden er vanskelig. Til vanlig hverdagslydighet bruker jeg hundens tørrfor. (Du kan tilvenne den det ved å blande fettrike godbiter, f.eks karbonade eller pølse, sammen med en liten neve tørrfor. Tørrforet vil da trekke til seg lukt og smak av pølsene/karbonadene. Etterhvert kan du gradvis redusere mengden fettrike godbiter og øke mengden tørrfor).

Men for konkurransetrening går jeg aldri ned på kvaliteten, fordi der ønsker jeg masse energi og motivasjon. I hverdagen ønsker jeg ro og belønner derfor med lavere kvalitet.

Den aller beste godbiten for min hund er leverpostei, derfor har jeg dedikert den til nødinnkallingen. Han får en porsjonspakke leverpostei hver gang jeg bruker fløyta (nødinnkalling) og aldri ellers.

Takk for tips! Regner med du steker kjøttet?  Hvilke hundepølser vil du anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Griseører er en favoritt for mange hunder. Kan kanskje bryte det opp i mindre biter?

Anonymkode: 571ad...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes godbiter av rent (norsk) kjøtt, kjøper de blant annet på FK. Hundene våre elsker den med lever! 

Anonymkode: 1c519...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste som kan konkurere med kos og klapp er tørrfisk. Ellers så lar jeg ungene gi han frolic. Det synes han er kjekt å lete etter når det blir gjemt rundt i stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips! Regner med du steker kjøttet?  Hvilke hundepølser vil du anbefale?

Ja, jeg steker kjøttet først.

Av hundepølser er jeg stor fan av de som heter JR. Kommer i èn proteinkilde, inneholder mye proteiner, er lette å dele opp, faste og man blir lite fettete på hendene av dem. Men vet det har vært vanskelig å få tak i dem i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes godbiter av rent (norsk) kjøtt, kjøper de blant annet på FK. Hundene våre elsker den med lever! 

Anonymkode: 1c519...623

Er det disse? Hvor stor er posen? Så det ikke var så mange gram i den, men siden det er frysetørket så er det vel mye lettere? Er de greie å ha i lomma eller smuldrer de opp`?

https://www.felleskjopet.no/kjaeledyr/hund/hundegodbiter-og-tyggeben/provit-godbiten-lever-50g-frys-50279151/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (44 minutter siden):

Ja, jeg steker kjøttet først.

Av hundepølser er jeg stor fan av de som heter JR. Kommer i èn proteinkilde, inneholder mye proteiner, er lette å dele opp, faste og man blir lite fettete på hendene av dem. Men vet det har vært vanskelig å få tak i dem i det siste. 

Supert. Vet du hvorfor det er vanskelig å få tak i? Vil det bli lettere senere eller vet du noe om det? Høres ut som supre godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Supert. Vet du hvorfor det er vanskelig å få tak i? Vil det bli lettere senere eller vet du noe om det? Høres ut som supre godbiter.

Tror det har med produksjonen å gjøre. Vet at Godbit1.no har et godt alternativ. Har ikke prøvd dem selv, men har veldig god erfaring med den nettsiden generelt (ikke reklame!), så kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunden vår liker godbiter av kylling best. Hun er ekstremt kresen, liker ikke pølse eller griseøre🙈

Anonymkode: 8c77f...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke sunnest, men det aller beste min hund vet som treningsgodbiter er skinke-, ost- og kyllingbiter fra salatbaren på matbutikk. De sklir rett ned og gir tipp topp motivasjon - men kun i små mengder 😄

Litt sunnere alternativ så bruker vi mye Provit frysetørkede godbiter. Hverdagsgodbiter er stenger og kuler fra smaak (kjøper løsvekt på musti). Holder seg bra uten å smuldre i jakkelomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...