AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 En type spam el virus. Jeg har fått mail, Jeg "får" penger fra utlandet. Jeg må gi fra meg min mailadresse for å gjøre det!! Avsender av mailen er "meg", men når jeg trykker på navnet mitt, og kommer til telefonliste, så er det ikke oppgitt noen mail adresse der. Jeg kan unsubscribe, men der jeg blir sendt videre, må jeg gi fra meg mailadresse for å gjøre det. Det er så tydelig som det kunne for blitt. Så nei. Jeg har ikke gitt fra meg mail adr min. Jeg får ikke unsubscribet, så jeg blokkerte mailen. Jeg får imidlertid fortsatt mailen fra de, daglig, I ulike sammenheng, flere ganger daglig. Vet ikke om blokkeringen gjelder, da det er meg som står som avsender, og ingen mailadresse til navnet. Hvordan kan jeg bli kvitt avsenderen? Hvorfor blokkeringen ikke funker (med mindre det er gr at det ikke er en mailadresse å blokkere. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt denne spammingen? Nettadresse på toppen kommer fra Stockweb.et el annet. HJELP Anonymkode: e5cfd...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Hva får du opp om du trykker på "Preferences"? Får du noen alternativer for hva du vil skal gjøres med meldinger fra blokkerte avsendere? For det ser ut for meg som om avsender er gjenkjent som blokkert, men at ett eller annet i innstillingene dine gjør at du ser dem likevel. Anonymkode: cc974...003
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Hvilken e-postklient bruker du? Anonymkode: 01694...d90
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva får du opp om du trykker på "Preferences"? Får du noen alternativer for hva du vil skal gjøres med meldinger fra blokkerte avsendere? For det ser ut for meg som om avsender er gjenkjent som blokkert, men at ett eller annet i innstillingene dine gjør at du ser dem likevel. Anonymkode: cc974...003 Trykte på preferanser. Så her at de fortsatt forblir i innboksen. Har endret det til søppelbøtte. MEN hvorfor avstøter ikke innboksen min denne blokkerte mailadressen i det hele tatt 🤷♀️ Anonymkode: e5cfd...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken e-postklient bruker du? Anonymkode: 01694...d90 Live.no (outlook) Anonymkode: e5cfd...fb7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Sliter meg akkurat samme mail og klarer heller ikke få de til å stoppe. Har både registrert de som søppelpos, phisting og trykket på ignorer uten at de hjelper. Har ikke gått inn på noen link, men har sett på avsender som er tv2. (Skjønner selvfølgelig at det ikke er de). Håper noe her har en løsning..... Anonymkode: 97ab3...d5e
trøndermann38 Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sliter meg akkurat samme mail og klarer heller ikke få de til å stoppe. Har både registrert de som søppelpos, phisting og trykket på ignorer uten at de hjelper. Har ikke gått inn på noen link, men har sett på avsender som er tv2. (Skjønner selvfølgelig at det ikke er de). Håper noe her har en løsning..... Anonymkode: 97ab3...d5e De sender med falsk epost, så du må sperre det på andre måter. Jeg liker best eudora til dette.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): De sender med falsk epost, så du må sperre det på andre måter. Jeg liker best eudora til dette. Ja skjønte at eposten er falsk, men det er den samme hver gang, så rart at den ikke lar seg blokkere. Men hvordan sperre på andre måter og hva er eudora? Har forresten også Live.no som TS. Anonymkode: 97ab3...d5e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 (endret) Disse er tre av de, til sammen 6-7 stk siden IGÅR. Også det jeg la ut tidligere. Anonymkode: e5cfd...fb7 Endret 5. august 2022 av Matas Innlegget er ryddet for identifisering av privatpersoner, herunder persondebatt. - Matas, mod.
myMa Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 Får nøyaktig de samme mailene, flere ganger daglig. Får ikke blokkert eller merket som spam. Byttet mailapp til outlook nå for å se om det hjelper. Får i hvertfall markert som søppelpost og phishing i den appen.
trøndermann38 Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja skjønte at eposten er falsk, men det er den samme hver gang, så rart at den ikke lar seg blokkere. Men hvordan sperre på andre måter og hva er eudora? Har forresten også Live.no som TS. Anonymkode: 97ab3...d5e Eudora er ett email program, med falsk epost menes det at jeg har f eks [email protected] men når jeg sender deg email står det [email protected], derfor hjelper det ikke å blokke.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Ikke noe vits i å prøve å trykke på unsubscribe. Det eneste du oppnår er å vise dem at mailadressen er i bruk. Beste alternativet er å legge dem i mappen for spam og merke dem med phisting. Da blir de automatisk lagt i spammappen og slettet etter x antall dager. Alt etter hvilken innstilling du har. Anonymkode: 58dc1...de6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 Skal du virkelig ikke ta imot pengene? Det er snakk om mer enn 70.000 de vil gi deg! Anonymkode: 4dc8b...e10
Gjest Adobyen Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 Jeg bruker den mailfunksjonen som følger med iphone/iPad, og bombarderes også med spam. Mc afee er verst. Jeg blokkerer dem hele tiden, men det stopper aldri. På pc er jeg vant med outlook. Den er mye bedre. Kan jeg erstatte iPhone mailappen med outlook app? Er det mulig?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Adobyen skrev (3 minutter siden): Jeg bruker den mailfunksjonen som følger med iphone/iPad, og bombarderes også med spam. Mc afee er verst. Jeg blokkerer dem hele tiden, men det stopper aldri. På pc er jeg vant med outlook. Den er mye bedre. Kan jeg erstatte iPhone mailappen med outlook app? Er det mulig? Det skal kunne gå an det. De har versjon for ios. Anonymkode: 58dc1...de6
Gjest Adobyen Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skal kunne gå an det. De har versjon for ios. Anonymkode: 58dc1...de6 Ja, så det nå. Får sjekke det ut.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du virkelig ikke ta imot pengene? Det er snakk om mer enn 70.000 de vil gi deg! Anonymkode: 4dc8b...e10 Ja, man kan få 35 Durek-medaljonger til den prisen, så løp og kjøp. 😄 Anonymkode: 52e6d...ac6 1 1 1
AllahBallah Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Som nevnt tidligere: ved å trykke på unsubscribe har du bekreftet at e-posten din er i bruk. Så du kommer bare til å få mer og mer spam i tiden som kommer! E-post adressen din er nok allerede på en liste over bekreftede brukte e-poster som spamerne selger til hverandre 😃
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Adobyen skrev (26 minutter siden): Jeg bruker den mailfunksjonen som følger med iphone/iPad, og bombarderes også med spam. Mc afee er verst. Jeg blokkerer dem hele tiden, men det stopper aldri. På pc er jeg vant med outlook. Den er mye bedre. Kan jeg erstatte iPhone mailappen med outlook app? Er det mulig? Er du sikker på at e-posten virkelig er fra McAfee og ikke spam/phishing?. På mobilappen og desktopappen fra Outlook så er det ikke mulig å få detaljert informasjon om avsender, logger man i stedet inn på nettsiden til Outlook så er det mulig å se all mulig informasjon om avsender og det er lett å luke ut falske avsendere. Anonymkode: 2a9f7...68b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du sikker på at e-posten virkelig er fra McAfee og ikke spam/phishing?. På mobilappen og desktopappen fra Outlook så er det ikke mulig å få detaljert informasjon om avsender, logger man i stedet inn på nettsiden til Outlook så er det mulig å se all mulig informasjon om avsender og det er lett å luke ut falske avsendere. Anonymkode: 2a9f7...68b Ikke meg du skrev til, men.... Jeg får sånne mailer fra både McAfee og Norton. Det er bare tull. Jeg har Norton Antivirus. Jeg vet når abonnementet skal fornyes, de mailene jeg får om fornyelse av abonnementet er fra noen skrotnisser som tror de skal få lettjente penger. Den type mailer bør gå rett i mappen for søppelpost. Anonymkode: 58dc1...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå