AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg har tenkt mye om det å treffe folk og finne seg en livspartner. Slik det ser ut i dag virker det å handle mest om sex og kortsiktig nytelse. Men han noen tenkt at et godt forhold er basert på noen universelle verdier? En slik verdi er ærlighet. Du skal finne deg en partner for resten av livet. Er ikke ærlighet en viktig verdi? Anonymkode: 4fb52...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Sex og kortsiktig nytelse er det vi er biologisk laget for når det gjelder seksualitet. Problemet er at vi med tiden og for å kunne oppdra barn har blandet sex med sosialt monogami. I den tiden vi er i nå har folk innsett at man ikke trenger å være i noe forhold. For det gir ingenting som du ikke kan få fra venner eller seksualpartnere. Anonymkode: 75179...458
Cornix Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sex og kortsiktig nytelse er det vi er biologisk laget for når det gjelder seksualitet. Problemet er at vi med tiden og for å kunne oppdra barn har blandet sex med sosialt monogami. I den tiden vi er i nå har folk innsett at man ikke trenger å være i noe forhold. For det gir ingenting som du ikke kan få fra venner eller seksualpartnere. Anonymkode: 75179...458 Nærhet og kjærlighet for en venn kan absolutt ikke sammenlignes med den man har med en partner. Det er en helt annen intimitet. Eller elsker du seksualpartnerene dine og har sex med vennene dine? Ja, TS. Dating har blitt mer kynisk. Min første erfaring med nettdate var i 2006. Selv om det fantes fuckboys og playere da som nå, så var dating annerledes. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Jeg merker at jeg blir trist når dere sier det. Men jeg tror det er noe i det. En frykt for å binde seg, være forpliktet til å gjøre noe man kanskje ikke har lyst til. Redd for å miste friheten, samtidig som man vil ha nærhet. Det går på helsen løs. Man føler uro og tristhet. Anonymkode: 724fa...444 4
Maskinfører Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Yepp derfor kutta jeg ut dette for 11 år siden aldri hatt det bedre 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt mye om det å treffe folk og finne seg en livspartner. Slik det ser ut i dag virker det å handle mest om sex og kortsiktig nytelse. Men han noen tenkt at et godt forhold er basert på noen universelle verdier? En slik verdi er ærlighet. Du skal finne deg en partner for resten av livet. Er ikke ærlighet en viktig verdi? Anonymkode: 4fb52...9b5 For å svare på trådtittelen din. Jeg mener ja, dating har blitt kynisk for tiden. Datingapper har gjort moderne dating ganske håpløs. En rekker ikke ordentlig å bli kjent. Dette med at det er så mange valg gjør at en ikke klarer å ta noe valg. En får "gresset er grønnere" - mentaliteten og klarer akdri å slå seg til ro. Et lite feilsteg og vipps, "next". Ærlighet er definitivt en viktig verdi. Jeg er mann på tinder, men er oppriktig ute etter et forhold. Det er ikke lett for oss heller. Og nei, alle menn på tinder er ikke bare ute etter raske hookups. Ihvertfall ikke med en kvalitetsdame. Anonymkode: 0fe01...0b0 2 1
RealistiskDot Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 (endret) I dagens samfunn trenger man ikke noe forhold. Før trengte man det slik at gutten får sex og jenta får økonomisk støtte. Slik er det fortsatt i de fleste land unntatt rike vestlige land. Men ja, dating er ille og håpløst i dag for begge kjønn. Blir litt pessimistisk når det gjelder de nye generasjonene, Norge vil bli fullstendig ødelagt med en haug av unger som ikke vet hvem foreldrene sine er... Endret 5. august 2022 av RealistiskDot
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 16.16): Sex og kortsiktig nytelse er det vi er biologisk laget for når det gjelder seksualitet. Problemet er at vi med tiden og for å kunne oppdra barn har blandet sex med sosialt monogami. I den tiden vi er i nå har folk innsett at man ikke trenger å være i noe forhold. For det gir ingenting som du ikke kan få fra venner eller seksualpartnere. Anonymkode: 75179...458 Det gir stabil ramme for å oppdra barn. Men ønsker man ikke barn, så er det helt greit å være singel. Anonymkode: e01c3...37e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 Med kynisk mener du at man velger partner basert på utseende så det er blitt vanskeligere for kvinner å kapre menn som er mer attraktive enn de selv? Ok. Skjønner. Tenker de kyniske i datingverden pt er kvinner som konsekvent ligger oppover, tror de skal få seg forhold, klager når de ikke gjør det osv. Om alle forsøkte å date mennesker på eget nivå hadde hverken menn eller kvinner slitt på datingmarkedet. Anonymkode: 75179...458
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 Selvsagt. Tålmodigheten forsvant med appene. Anonymkode: c5174...8f3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 16.16): Sex og kortsiktig nytelse er det vi er biologisk laget for når det gjelder seksualitet Det er ikke hugget i sten, nei Anonymkode: 143f0...75b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 For mange menn har Tinder blitt gratis prostitusjon. Menn utnytter kvinner de finner på Tinder seksuelt. Menn høyresveiper på alt og alle for å få seg noe. Kvinner sitter og sikler etter de 5% kjekkeste, lar seg utnytte og finner ikke kjæreste som de drømmer om. Anonymkode: 4f7ab...86b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå