Gå til innhold

Dyre banktjenester!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom tilfeldigvis over vår banks prisliste og er litt sjokka. Betaling i nettbank av faktura med KID koster oss kr 3. 4 kr per faktura uten KID. Kr 3,50 for bruk av kort i butikk. Altså, hva!? Dette har gått meg hus forbi. 

Lurer nå på om det er mulig å forhandle om dette med banken, er det noen som har erfaring på det punktet før vi ringer banken? 

Hvis ikke vil det være aktuelt å bytte bank. Hva betaler dere andre for bankens tjenester? Noen som er fornøyd med servicen, boligrenten OG brukskostnadene i banken sin? Er det mulig å få i både pose og sekk?

Anonymkode: 8a2b5...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan legge til at dette gjelder Sparebank1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du linke til den prislisten? For når jeg sjekker prislisten hos Sparebank1 så koster betaling av faktura i nettbank/mobilbank kr 0. Tror du har misforstått noe her. 

Anonymkode: aa69e...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Sparebank1 SMN og alle de punktene du nevner er jeg fornøyd med

Anonymkode: fd1f1...ac5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, takk for tipset. Da skal det vel være mulig å forhandle om. Småpenger i det store bildet, men "mange bakker små, osv.."

Her er prislisten for Sparebank1 Nordmøre

Varekjøp i Norge og utlandet

3,50

Betaling med KID

3,-

Betaling uten KID

4,-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...gir en bratt motbakke? Mente bekker, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du overfører pengene Istedetfor å betale de, kanskje gratis da?

Anonymkode: d0fdb...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man såkalt "totalkunde" i Dnb er de tjeneste gebyrfrie. Dvs har man forsikring, mastercard, nettbank og bankkort (tror det var alt) så er det gratis å betale regninger og bruke kortene. Altså ikke transaksjonsgebyr.

Kostnader for å ta ut kontanter med Mastercardet er det fortsatt. 

Kanskje din bank også har en sånn totalkundepakke, der slike tjenester er gratis? Det står dette under prislisten du linket til: (hva er Nordmøre+ ? Er det en slags totalkundepakke?)

Betaling med eller uten KID, Student, Ungdom, Nordmøre+, LOfavør

0,-

Endret av Million
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank 1 er ikke én bank, men flere som samarbeider om diverse ting, men ikke priser, så de bankene har ikke identiske prislister.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på finansportalen.no og fyll ut det du bruker av tjenester, så får du en oversikt over de billigste med evt medlemsskap du har. Jeg sprer banktjenestene mine ut over flere banker for å få de beste vilkårene på alt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I OBOS-banken er absolutt alt gratis for medlemmer. 

Anonymkode: 2349e...640

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (19 minutter siden):

Er man såkalt "totalkunde" i Dnb er de tjeneste gebyrfrie. Dvs har man forsikring, mastercard, nettbank og bankkort (tror det var alt) så er det gratis å betale regninger og bruke kortene. Altså ikke transaksjonsgebyr.

Kanskje din bank også har en sånn totalkundepakke, der slike tjenester er gratis? Det står dette under prislisten du linket til: (hva er Nordmøre+ ? Er det en slags totalkundepakke?)

0,-

Bra tips, skal sjekke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosi skrev (16 minutter siden):

Gå på finansportalen.no og fyll ut det du bruker av tjenester, så får du en oversikt over de billigste med evt medlemsskap du har. Jeg sprer banktjenestene mine ut over flere banker for å få de beste vilkårene på alt.

Takk for tipset, tar det med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Betaler nesten 300 kr for å ha visa kortet i dnb, alt annet er gratis. Men syns de kunne satt ned prisen, særlig nå som man ikke kan ha id bilde på kortet.

Noen her som har Voss Sparebank?

Anonymkode: dc233...1c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tror overføring kun kan gjøres mellom egne kontoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Overfører? Mener du hun skal sitte og overføre 1548,- kroner til en strømleverandørs konto, uten å oppgi kid eller noen form for referanse ffor å identifisere hvilken regning og kunde denne "overføringen" skal dekke? Det blir et helvetes styr for strømleverandøren å manuelt prøve og spore opp hva dette beløpet er ment for. Alt det for at kunden skal spare 3,- kr i gebyr...?

Anonymkode: c90f0...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
37 minutter siden, Million said:

0,-

Jeg tror DnB har endret dette, så nå er kundeprogrammene Ung, Pluss, Saga og noe private banking-greier.

Er selv plusskunde, og på den måten betaler noe mindre gebyrer løpende, men om årsprisen for visakortet gjør DnB totalt sett billigere er jeg litt usikker på.

Anonymkode: ea53f...f6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg tok en titt på prislisten til min bank var det gebyret for bruk av debetkort i butikk jeg reagerte mest på. Bruk av mastercard tilknyttet samme bank var gratis og med bonus, så da gikk jeg over til å bruke kredittkortet for al handel, og har spart en del penger på det.

Anonymkode: 3457a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som Dnb kunde skal du ikke betale for bruk av betalingstjenester på nett og mobil i Norge. 

https://www.dnb.no/dagligbank/priser

Betalingen på nesten 300 pr år i januar er kun for å ha Visa/bankkortet.

Million skrev (58 minutter siden):

0,-

Med andre ord har det ingen betydning om du er totalkunde eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som Dnb kunde skal du ikke betale for bruk av betalingstjenester på nett og mobil i Norge. 

https://www.dnb.no/dagligbank/priser

Betalingen på nesten 300 pr år i januar er kun for å ha Visa/bankkortet.

Med andre ord har det ingen betydning om du er totalkunde eller ei.

Prisliste for bruk av debetkort, Pluss, i Norge er 0,- kr.

https://www.dnb.no/kort/priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...