Gå til innhold

Er dette vanlig etter psykisk vold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer med en dysfunksjonell mann i 10 år. Heldigvis avsluttet jeg forholdet og har slettet han helt fra mitt liv. 

Den ene skaden jeg har fått av dette er at jeg ikke tåler noe drama med andre mennesker. Jeg får sterk fysisk reaksjon i kroppen, stress nivået stiger opp og jeg kan kaste opp.

Er det drama/konflikt på jobb, da blir jeg syk og må gå hjem med en gang. Trenger da noen dager før jeg blir meg selv igjen. 

Er dette vanlig? Vil det gå over? Jeg har tålt ekstremt mye, men nå tåler jeg ikke noe. Vil det gå over? 

Har du forlatt ett  voldelig forhold en gang? Hvilken reaksjoner fikk du, og når ble du bra igjen? 

Anonymkode: c87b9...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er vanlig. 

Jeg har fortsatt ikke blitt bra. 

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (50 minutter siden):

Ja det er vanlig. 

Jeg har fortsatt ikke blitt bra. 

Hvor lenge er det siden du kom deg bort fra volden da?

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig,kjenner meg igjen.gikk til lege og ble henvist til traumebehandling,hjalp meg til å bli sterk igjenn.

Anonymkode: b922b...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig, 

Anonymkode: a55aa...6a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge er det siden du kom deg bort fra volden da?

6 år fra den psykiske, 4 år fra den fysiske. Men den fysiske var en veldig kort periode. Den psykiske i 9 år og det har skadet meg mest. 

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (14 minutter siden):

6 år fra den psykiske, 4 år fra den fysiske. Men den fysiske var en veldig kort periode. Den psykiske i 9 år og det har skadet meg mest. 

Du er sterk som har reddet deg ut av det💪🏼… 

Har du lyst å fortelle hvilken skader den psykiske volden har gitt deg? Samtidig fortelle meg hva du gjør for å reparere dette? 

Jeg vil bare si generelt at jeg føler meg veldig ensom i denne situasjonen. Det er ikke en eneste person i min omkrets som forstår sånne ting, de aner ikke hva jeg har vært igjennom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...