AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Hei Jeg er nyutdannet (jobbet 1 år) Jeg har satt mange i.m injeksjoner dette året som aldri har vært noe problem. Idag når jeg satt en så kom det blod ut, ikke en dråpe- men det rant en stripe blod når jeg trakk ut kanylen. Jeg aspirerte først, som jeg alltid har gjort. Stakk også der jeg alltid har gjort. Noen som har opplevd dette før? Antar det er en kappilær åre jeg har truffet og som åpnet seg da jeg trakk ut nålen. Noen som har opplevd dette? Ble så stresset etterpå🙄 Anonymkode: b1f2b...1b6 1
neon_sun Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Opplevd det mange ganger og det er bare noe som skjer innimellom 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 neon_sun skrev (Akkurat nå): Opplevd det mange ganger og det er bare noe som skjer innimellom takk Tenkt på det i hele dag..... Anonymkode: b1f2b...1b6 1
neon_sun Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): takk Tenkt på det i hele dag..... Anonymkode: b1f2b...1b6 Skjønner det, det er ekkelt når sånt skjer for første gang. Råder deg til å snakke med kollegaer, da får man mer trygghet og man kan forhindre usikkerhet. Jeg har opplevd at pasienter har fått reaksjoner på injeksjoner, at det var bom stopp halvveis inni injeksjonen og foss løsning (riktig nok med blodfortynnende innabords). Da er det godt å ha diskutert og fått en trygghet i hva som kan skje, og hva som er farlig/ufarlig i slike situasjoner. Lykke til ♥️ 1
MinniMusa Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei Jeg er nyutdannet (jobbet 1 år) Jeg har satt mange i.m injeksjoner dette året som aldri har vært noe problem. Idag når jeg satt en så kom det blod ut, ikke en dråpe- men det rant en stripe blod når jeg trakk ut kanylen. Jeg aspirerte først, som jeg alltid har gjort. Stakk også der jeg alltid har gjort. Noen som har opplevd dette før? Antar det er en kappilær åre jeg har truffet og som åpnet seg da jeg trakk ut nålen. Noen som har opplevd dette? Ble så stresset etterpå🙄 Anonymkode: b1f2b...1b6 Det har eg gjort mange ganger! Gjør ingenting så lenge du aspirerte 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 neon_sun skrev (14 minutter siden): Skjønner det, det er ekkelt når sånt skjer for første gang. Råder deg til å snakke med kollegaer, da får man mer trygghet og man kan forhindre usikkerhet. Jeg har opplevd at pasienter har fått reaksjoner på injeksjoner, at det var bom stopp halvveis inni injeksjonen og foss løsning (riktig nok med blodfortynnende innabords). Da er det godt å ha diskutert og fått en trygghet i hva som kan skje, og hva som er farlig/ufarlig i slike situasjoner. Lykke til ♥️ ja turte ikke si noe heller, haha.... men hva mente du med FOSS LØSNING? Anonymkode: b1f2b...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 MinniMusa skrev (12 minutter siden): Det har eg gjort mange ganger! Gjør ingenting så lenge du aspirerte tusen takk Anonymkode: b1f2b...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Null stress, kommer ofte litt blod når en trekker ut nålen, er bare kapillærer fra hudvevet. Så lenge du har aspirert er du safe😊 Anonymkode: 97870...273 1
neon_sun Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ja turte ikke si noe heller, haha.... men hva mente du med FOSS LØSNING? Anonymkode: b1f2b...1b6 Fossblødning skulle det stå 🤦
pia mater Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Har skjedd meg og, var ikke noe problem. Er heller ikke noe problem å treffe bein, har prøvd det også. 🙈 Det meste er ikke så skummelt likevel når det først skjer. 1
Magnifique Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 (endret) . Endret 4. januar 2023 av Magnifique 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 neon_sun skrev (23 timer siden): Fossblødning skulle det stå 🤦 sånn ja haha, da skjønner jeg Anonymkode: b1f2b...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 14.36): Null stress, kommer ofte litt blod når en trekker ut nålen, er bare kapillærer fra hudvevet. Så lenge du har aspirert er du safe😊 Anonymkode: 97870...273 takk for svar Anonymkode: b1f2b...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 pia mater skrev (23 timer siden): Har skjedd meg og, var ikke noe problem. Er heller ikke noe problem å treffe bein, har prøvd det også. 🙈 Det meste er ikke så skummelt likevel når det først skjer. jaa det har jeg også gjort. skikkelig ekkelt, men pasienten har aldri reagert på det Det skjedde i praksis og veilederen min betrygget meg med at det var ufarlig. Anonymkode: b1f2b...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Magnifique skrev (9 timer siden): Har skjedd med meg også. Som det blir skrevet, det viktigste er at du aspirerer. Er det ikke blod i sprøyten, da er det greit. Du kan ha vært borti noe da du trakk den ut Ha noen ekstra kompresser med neste gang i tilfelle. ja det er veldig greit å ha med noe ja, hadde ikke med noe mer enn en liten kompress, så måtte hente tørkepapir, pluss at jeg stresset i tillegg da Anonymkode: b1f2b...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå