AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg har i flere år vært i et forhold med en som har vært voldelig psykisk og fysisk. Og når vi krangler eskalerer det veldig og jeg mister følelser av det. Jeg gjorde det slutt for noen måneder siden pga jeg syntes han behandlet meg så dårlig men så lovte han det skulle bli så bra om vi ble sammen igjen og jeg falt for det og han var kjempe snill lenge. Det var også stort press fra familien min om å gi han en ny sjanse siden vi har barn sammen.. (selv om de vet han har vært voldelig) og nå har jeg blitt gravid og vi har hatt en kjempe krangel og jeg vurderer og reise fra han. Og ta abort. Selv om dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne slippe. Men jeg orker ikke leve med en som vil kontrollere livet mitt, en som jeg ikke kan glede meg over graviditeten med og som jeg har dårlig kommunikasjon med... Men er så redd for reaksjonen til noen i familien som kommer til å bli vanvittig skuffa om jeg drar fra han. Og det at jeg kommer til å få dårlig samvittighet og synes synd på han. Jeg lurer på om jeg skal bli bare fordi det er det letteste praktisk og for å slippe å skuffe noen. Eller gjøre det slutt og få det skikkelig bra med meg selv Anonymkode: 3fd95...219 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Familien din er søppel om de mener at du skal bli i et sånn forhold! Anonymkode: 8e20c...b3a 11 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har i flere år vært i et forhold med en som har vært voldelig psykisk og fysisk. Og når vi krangler eskalerer det veldig og jeg mister følelser av det. Jeg gjorde det slutt for noen måneder siden pga jeg syntes han behandlet meg så dårlig men så lovte han det skulle bli så bra om vi ble sammen igjen og jeg falt for det og han var kjempe snill lenge. Det var også stort press fra familien min om å gi han en ny sjanse siden vi har barn sammen.. (selv om de vet han har vært voldelig) og nå har jeg blitt gravid og vi har hatt en kjempe krangel og jeg vurderer og reise fra han. Og ta abort. Selv om dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne slippe. Men jeg orker ikke leve med en som vil kontrollere livet mitt, en som jeg ikke kan glede meg over graviditeten med og som jeg har dårlig kommunikasjon med... Men er så redd for reaksjonen til noen i familien som kommer til å bli vanvittig skuffa om jeg drar fra han. Og det at jeg kommer til å få dårlig samvittighet og synes synd på han. Jeg lurer på om jeg skal bli bare fordi det er det letteste praktisk og for å slippe å skuffe noen. Eller gjøre det slutt og få det skikkelig bra med meg selv Anonymkode: 3fd95...219 Jeg var i det samme og holdt ut for babyen som var på vei. Sto med alt alene til jeg dro da barnet var 8 mnd. Han manipulerer alle systemer og jeg har minst samvær nå. Ikke gjør som meg. Anonymkode: b2bf3...2ee 3 3 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Du kan ikke telle med familiemedlemmers følelser i vurderingen din, de er jo ikke dem som skal leve oppi den fysiske og psykiske volden. Det er du, som er den som lever oppi det, det er dine meninger som teller. Du har lov å velge et bedre liv for deg, og prioritere det høyest. Jeg synes det høres veldig klokt ut å dra ifra hamog ta abort, og fokusere på å bygge opp et nytt liv med barna du allerede har. Anonymkode: ebac6...c17 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Hadde de visst hvor grusom han er, så hadde de hjulpet deg VEKK fra det monsteret 😢 Anonymkode: a9b96...467 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Hva familien din mener og sier, er faktisk helt irrelevant. Hvorfor i alle dager vektlegger du det de sier, når du er en voksen kvinne? Du tar vel egne valg her i livet? Ja, da må du også gjøre det - og stå for det. Selvfølgelig skal du ikke bli i et voldelig forhold, og ikke minst - du lar barnet ditt vokse opp i et svært dysfunksjonelt hjem. Hvis du vil barnet ditt og deg godt, da må du komme deg bort derfra. Slå opp, dra fra han - og ikke dra tilbake. Han kommer aldri til å forandre seg, du har et barn du skal ta vare på og som reagerer negativt på alt dette.. Anonymkode: 77b5c...73d 1
cassio Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Det er viktigere for deg at du og barnet du allerede har får et bra liv, enn å ta hensyn til andres eventuelle skuffelse. Gjør det som er best for deg selv. Andre tåler helt fint å leve med en eventuell skuffelse, men du tåler ikke å leve med vold. 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 Hør podcasten "min historie" av Karoline Bratlien. Viser hvor ille det faktisk kan bli, sjekk og instaen hennes. Om du ikke gjør det slutt for deg selv, gjør det slutt for barnet deres! Ingen skal vokse opp i et voldelig hjem, din fremste oppgave er å beskytte barnet ditt. Beklager harde ord, men dette hjalp meg med å komme meg ut av et psykisk voldelig forhold. Barna mine skulle ikke lide under mine valg. Søk nærmeste krisesenter, jordmor, lege eller venninne. Vær sterk, du fortjener så mye bedre. Mannen din er en dritt. Det er desverre familien din og, dersom de mener du og barnebarna skal leve med vold. Anonymkode: c2a34...d4c 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 flytt før baby kommer, etter det har han mye han skulle sagt om hvor du kan flytte. Anonymkode: 6ff78...267 2
Mango Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): flytt før baby kommer, etter det har han mye han skulle sagt om hvor du kan flytte. Anonymkode: 6ff78...267 Fosteret har allerede søsken
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 Jeg tenker du bør forlate ham - men også ta abort. Så må du gi barna dere allerede har en sjanse til å vokse opp uten flere traumer. Familien din oppfører seg fullstendig absurd. Og samle opp bevis for voldsutøvelsen. Anonymkode: b6cdd...93a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 On 8/4/2022 at 1:24 PM, AnonymBruker said: Jeg har i flere år vært i et forhold med en som har vært voldelig psykisk og fysisk. Og når vi krangler eskalerer det veldig og jeg mister følelser av det. Jeg gjorde det slutt for noen måneder siden pga jeg syntes han behandlet meg så dårlig men så lovte han det skulle bli så bra om vi ble sammen igjen og jeg falt for det og han var kjempe snill lenge. Det var også stort press fra familien min om å gi han en ny sjanse siden vi har barn sammen.. (selv om de vet han har vært voldelig) og nå har jeg blitt gravid og vi har hatt en kjempe krangel og jeg vurderer og reise fra han. Og ta abort. Selv om dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne slippe. Men jeg orker ikke leve med en som vil kontrollere livet mitt, en som jeg ikke kan glede meg over graviditeten med og som jeg har dårlig kommunikasjon med... Men er så redd for reaksjonen til noen i familien som kommer til å bli vanvittig skuffa om jeg drar fra han. Og det at jeg kommer til å få dårlig samvittighet og synes synd på han. Jeg lurer på om jeg skal bli bare fordi det er det letteste praktisk og for å slippe å skuffe noen. Eller gjøre det slutt og få det skikkelig bra med meg selv Anonymkode: 3fd95...219 Hvorfor bli gravid med en voldelig mann? Anonymkode: ed9b5...ced
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 22.10): Hvorfor bli gravid med en voldelig mann? Anonymkode: ed9b5...ced Så idiotisk komentar. Anonymkode: f423f...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Kom deg bort ❤️ Ta abort er ditt valg ene og alene, gjør det som føles rett. Men uavhengig av det må du komme deg bort, og det kjapt. Anonymkode: 74a7f...87f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Hvordan går det med trådstarter?❤️ Anonymkode: 6cccf...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå