Gå til innhold

Kjøpe seg inn i hans hus, tinglysning og skjøte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke regler gjelder hvis jeg vil eie hus 50/50 med min samboer? Jeg har betalt for meg, det mangler bare tinglysninga og skjøte. 

Kan han krysse av for 'gave' på skjøtet? Siden jeg allerede har betalt? Betalte for mange år siden, vi har bare ikke gjort det formelle. 

Må jeg ordne noe form for finansieringsbevis? 

Anonymkode: c153d...e95

AnonymBruker
Skrevet

Gave? Da har han jo FÅTT pengene av deg, uten å yte noe tilbake for dem, og langt mindre gitt deg en del av eiendommen i bytte mot pengene! Det skal i alle fall ikke krysses av for gave!

Anonymkode: 23f63...c37

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, du må stole 100% på han.

Anonymkode: cdd9f...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gave? Da har han jo FÅTT pengene av deg, uten å yte noe tilbake for dem, og langt mindre gitt deg en del av eiendommen i bytte mot pengene! Det skal i alle fall ikke krysses av for gave!

Anonymkode: 23f63...c37

Omvendt, vel? Skjøtet gjelder eiendommen, krysser man for gave er det den som er gitt, ikke pengene.

Anonymkode: 26690...7c6

AnonymBruker
Skrevet

Uæ, håper dere har en annen skriftlig avtale å vise til 😳

Anonymkode: b4178...194

AnonymBruker
Skrevet

Det var dagens dårligste.... Mulig jeg hadde gått på om du ikke hadde dratt inn finansieringsbevis mange år senere. 

Anonymkode: c3d3f...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Du kan krysse av på annet.  Han kunne ha gitt deg det i gave, men begge deler utløser uansett dokument avgift.  Du må oppgi sum selv om det er gave for at de skal kunne beregne dokumentavgiften. 

Mannen og jeg gjorde dette for ikke så lenge siden, men slapp dok.avgift siden vi giftet oss :) 

image.png.45399a2c96e5dfbddfed4d4c9479f6e8.png

Anonymkode: 94ab9...a58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan krysse av på annet.  Han kunne ha gitt deg det i gave, men begge deler utløser uansett dokument avgift.  Du må oppgi sum selv om det er gave for at de skal kunne beregne dokumentavgiften. 

Mannen og jeg gjorde dette for ikke så lenge siden, men slapp dok.avgift siden vi giftet oss :) 

image.png.45399a2c96e5dfbddfed4d4c9479f6e8.png

Anonymkode: 94ab9...a58

Hei! 

Ts her. Tusen takk for svar, det hjalp veldig. Måtte du ha noe avtale med banken i forbindelse med dette? 

Anonymkode: c153d...e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...