Gå til innhold

Tar du egenmelding for hodepine/migrene i anmarsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det murrer. Det kan være bare hodepine, men det kan også være opptakt til et migreneanfall. Kan ikke ta migrenetablett på jobb fordi det er trekantpreparat og må kjøre bil for å komme meg hjem. 3 timer igjen av dagen.

Synes det er så vanskelig å vite hva man bør gjøre. Føler meg lat og unnasluntrer om jeg drar hjem i tilfelle det bare er litt hodepine, men hvis det utvikles til migrene er det nok ikke forsvarlig å kjøre hjem og da må samboer hente meg og kjøre meg til jobb i morgen tidlig. 

Hva gjør dere andre med migrene?

Anonymkode: 2f153...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer av og til å stoppe anfall, ved å være i forkant. Men går det for langt, er de 2 neste døgnene kjørt. Ved første spying blir jeg liggende i mørkt rom minst 2 døgn.

Så er det "ekte migrene", hadde jeg nok tatt en egenmelding. (Av og til kan en kombinasjon av paracet/ ibux fungere like bra, for meg).

Skrevet

Nb! Og jeg har høyere arbeidsmoral enn de fleste. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du pleier å ha migreneanfall ville jeg dratt hjem. Selvfølgelig med avveiing av hvor mye styr dette er for samboeren din. 

Har to ganger kommet meg hjem akkurat i tide ved omgangssyke, selv om jeg fortsatt var i tvil da jeg satt meg i bilen. 

Men jeg har en jobb der jeg kan ta unna litt hjemmefra. Så om jeg drar for sikkerhets skyld jobber jeg det inn igjen. 

Anonymkode: 9ef13...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bytte medisin? Jeg bruker smeltetablett, kan kjøre bil da.

Kjenner du ikke forskjell på migrene og annen hodepine?

Anonymkode: 5a68f...f14

Skrevet

Jeg kjente heldigvis vanligvis forskjell på hodepine/migrene i den tiden jeg slet med migreneanfall. Hodepine forsvant ved hjelp av paracet, og den påvirket arbeidsevnen i liten grad. Migrene forsvant alldeles ikke med en paracet, og på den tiden jeg slet med det som mest, så var det bare en type migrenemedisin, og den fikk jeg store bivirkninger av. Nå finnes det jo flere typer medisiner, kanskje du skulle prøvd en annen enn den du har? Jeg var helt arbeidsufør under migreneanfall, omtrent bevistløs i hodet, kjente ekstreme smerter, og såpass store synsforstyrrelser at jeg til tider var nesten blind. Så da ble det egenmelding/sykemelding. 

Gjest Villfisker
Skrevet

Tenker det må du kjenne best selv. Ofte går slike ting over, utover dagen. I hvert fall for min del.

For andre kan det være riktig å ta en egenmeldingsdag, hvis de er mer plaget.

Skrevet

Du kan fint kjøre på triptaner, den røde trekanten er fjernet og erstattet med en setning om at kjøring skjer etter din egenvurdering av egen tilstand. 

Jeg pleier å ta triptaner på jobb. I løpet av 1 til 2 timer er jeg i stand til å jobbe igjen, og å kjøre hjem når arbeidsdagen er slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner det murrer. Det kan være bare hodepine, men det kan også være opptakt til et migreneanfall. Kan ikke ta migrenetablett på jobb fordi det er trekantpreparat og må kjøre bil for å komme meg hjem. 3 timer igjen av dagen.

Synes det er så vanskelig å vite hva man bør gjøre. Føler meg lat og unnasluntrer om jeg drar hjem i tilfelle det bare er litt hodepine, men hvis det utvikles til migrene er det nok ikke forsvarlig å kjøre hjem og da må samboer hente meg og kjøre meg til jobb i morgen tidlig. 

Hva gjør dere andre med migrene?

Anonymkode: 2f153...87a

Jeg kjenner som regel forskjell, og er det tre timer igjen så tar jeg migrenetabletten min og venter på virkning. Det er ikke noe problem å kjøre etter tre timer.

Får jeg ikke stoppet anfallet så reiser jeg hjem.

Kan du prøve å ta en paracet? Hvis den ikke fungerer så er det jo et migreneanfall, og da kan du reise hjem med god samvittighet.

Anonymkode: 0229e...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...