Gå til innhold

Eksen tok jenta vår på ferie 15 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planen var egentlig at vi skulle på ferie sammen fordi jenta vår er kun 1 år gammel. Jeg ville ikke være med fordi han var for pågående. Vi ble enige om at datteren vår skulle være med meg hjem. Vi var hos han da vi avtalte at vi skulle hjem og besteforeldrene ville treffe datteren vår så han gikk bort med henne der. Han kommer tilbake i det bussen vår går og kjører KUN meg og hadde da bestemt at datteren vår skulle være på ferie til Sverige. Han kjørte meg rett til bussen. Jeg bor 2,5 time unna til vanlig. Han tok altså med datteren vår uten at vi har blitt enige om det i (15!!! Dager) er dette grunn til å holde igjen når jeg får henne tilbake? Jeg vil holde hodet kaldt og vet jeg kunne ringt politi og laget oppstyr, men velger å gjøre det på en annen måte! Vil da at ikke datteren vår skal ha samvær. Hun har fast bosted hos meg!

Anonymkode: a98b9...2b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart reist dit etter noen dager. Hvorfor gjorde du ikke det? 

Anonymkode: f1fdf...129

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Få henne tilbake og så får du han til å innrømme på sms eller messenger at han gjorde det uten samtykke og så tar du han. 

Anonymkode: be203...198

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde helt klart reist dit etter noen dager. Hvorfor gjorde du ikke det? 

Anonymkode: f1fdf...129

Jeg vet ikke hvor de er, og det vil ikke han fortelle meg heller! Fikk ikke en gang snakke på FaceTime/telefon med henne!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter hun er hjemme 

Anonymkode: be203...198

Gjest Athena Catalina
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor de er, og det vil ikke han fortelle meg heller! Fikk ikke en gang snakke på FaceTime/telefon med henne!

Da hadde jeg ringt politiet, dette er jo kidnapping. 

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer man politiet og melder barnet bortført. Over landegrensene er spesielt alvorlig. Når du ikke gidder å forsøke å få tak i barnet så sier du jo indirekte at det er greit at barnet er med far i to uker. 

Anonymkode: 20622...38b

• Liker 37
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Verken politi eller barnevernsvakta hadde ikke gjort noe. Så lenge barnet «har det bra» er dette lov. Det er bare å vente til barnet kommer tilbake. 

Anonymkode: 0552b...726

• Liker 1
Skrevet

Verken politi eller barnevernsvakta hadde ikke gjort noe. Så lenge barnet «har det bra» er dette lov. Det er bare å vente til barnet kommer tilbake. 

Tull og tøys. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Gjest fransine
Skrevet

Nei det er ikke lov så lenge ikke de har en samværsavtale som sier at han skal ha barnet disse dagene. Dessuten er barnet bare 1 år gammel.

AnonymBruker
Skrevet
ostekaker skrev (Akkurat nå):

Tull og tøys. 

Nei ikke tull og tøys. Dette er opplevd. Hadde politi og barnevern på saken da min datter ikke kom etter ferie med far. Hun var borte i 3 mnd. Ingen kunne gjøre noe! 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingen som vet om barnet har det bra. 

Du vet ikke hvor hun er, du vet ikke om hun blir tatt godt nok vare på, du vet ikke hvem hun er hos osv., TS. Du må jo bare ringe politiet og høre med dem hva du skal gjøre videre nå. 

Anonymkode: 2aedf...fb1

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Planen var egentlig at vi skulle på ferie sammen fordi jenta vår er kun 1 år gammel. Jeg ville ikke være med fordi han var for pågående. Vi ble enige om at datteren vår skulle være med meg hjem. Vi var hos han da vi avtalte at vi skulle hjem og besteforeldrene ville treffe datteren vår så han gikk bort med henne der. Han kommer tilbake i det bussen vår går og kjører KUN meg og hadde da bestemt at datteren vår skulle være på ferie til Sverige. Han kjørte meg rett til bussen. Jeg bor 2,5 time unna til vanlig. Han tok altså med datteren vår uten at vi har blitt enige om det i (15!!! Dager) er dette grunn til å holde igjen når jeg får henne tilbake? Jeg vil holde hodet kaldt og vet jeg kunne ringt politi og laget oppstyr, men velger å gjøre det på en annen måte! Vil da at ikke datteren vår skal ha samvær. Hun har fast bosted hos meg!

Siden hun er bare 1 år hadde jeg ringt til politiet... hun er for liten å være uten mamma i 15 dager. I tillegg så var du ikke enig. Han har jo egentlig kidnappet hun i 15 dager.. 

Anonymkode: c3449...021

• Liker 22
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått bilder av barnet mitt som viser at hun har det bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått bilder av barnet mitt som viser at hun har det bra.

Ok? Så da er det greit at hun er med faren sin selv om det ikke var avtalt?

Kommer du til å gjøre noe videre med dette eller la han ha henne disse dagene og ikke lage oppstyr? Det er helt opp til deg å avgjøre om du stoler på faren slik at du vet datteren har det bra med han. Eller om du tviler på at hun vil ha det bra på ukjent sted uten mamma i to uker. 

Anonymkode: 2aedf...fb1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Riktig 

Anonymkode: 76661...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  ville ringt politiet og barneværnet. Selv om de ikke gjør noe så får du iallefall dokumentert at han har gjordt dette. Da stiller du sterkere hvis du går til sak ang omsorg med han.

Jeg ville sendt en mld til barnefar om at han har 3 timer på å si hvor de oppholder seg, ellers ringer du politiet.

Anonymkode: 8fed6...b8c

• Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gikk du på bussen i det hele tatt? Det er snakk om din egen datter, og du bare godtok det? Hadde dette skjedd meg, hadde jeg blitt med far tilbake til barnet.

Anonymkode: 5ad06...77e

• Liker 36
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...