AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Har tilvenning av nye barn nå, og kjenner det er utrolig krevende å ha alle foreldrene i bhg. Barna begynner over tre ukers periode, så foreldrene er der lenge. Føler seg så utrolig observert og at man må være både ansatt og vertskap for foreldrene. Kjenner det er mye mer avslappet når foreldrene reiser. Uff. Anonymkode: 3f0bd...f68 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tilvenning av nye barn nå, og kjenner det er utrolig krevende å ha alle foreldrene i bhg. Barna begynner over tre ukers periode, så foreldrene er der lenge. Føler seg så utrolig observert og at man må være både ansatt og vertskap for foreldrene. Kjenner det er mye mer avslappet når foreldrene reiser. Uff. Anonymkode: 3f0bd...f68 Er ikke ped-leder, men tvert imot forelder som har hatt to barn på tilvenning, og er midt i prosessen med minste nå. Og tro meg, det er forferdelig stressende å være forelder også. Føler jeg er i veien, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg, stressende å skulle "bli kjent med" de ansatte, og gjøre smalltalk samtidig som jeg ikke vet hvor langt unna jeg skal trekke meg, osv. :s Anonymkode: e340f...220 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Her er åpen kommunikasjon superviktig og det er pedagogisk leder sitt ansvar å ta initiativ og gi informasjon. Heller for mye enn for lite og si at nå prøver vi dette og hvis det ikke fungerer så har vi hvertfall fått en pekepinn på hvor vi går videre. Dette gjelder alt fra måltider til rutiner ved levering. Og disse avgjørelsene tas etter en prat med foreldrene for å sjekke om dere tyder barnets signaler likt. Dette er det jeg ville gjort. Anonymkode: 4bef0...94d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her er åpen kommunikasjon superviktig og det er pedagogisk leder sitt ansvar å ta initiativ og gi informasjon. Heller for mye enn for lite og si at nå prøver vi dette og hvis det ikke fungerer så har vi hvertfall fått en pekepinn på hvor vi går videre. Dette gjelder alt fra måltider til rutiner ved levering. Og disse avgjørelsene tas etter en prat med foreldrene for å sjekke om dere tyder barnets signaler likt. Dette er det jeg ville gjort. Anonymkode: 4bef0...94d Ja absolutt riktig strategi. Anonymkode: 3f0bd...f68
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Krevende likevel... Anonymkode: 3f0bd...f68 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Dere har vel en formell oppstartsamtale? Her avklarer man blant annet forventinger foreldrene har til barnehagen og hvilke forventninger barnehagen har til foreldrene. Der sier jeg noe om at vi ikke prioriterer å være vertskap for foreldrene, men holder fokuset vårt på å få igang en tilknytning med barna. De får også masse informasjon om barnehagen og kan spørre om alt de lurer på. Anonymkode: 3c311...233 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere har vel en formell oppstartsamtale? Her avklarer man blant annet forventinger foreldrene har til barnehagen og hvilke forventninger barnehagen har til foreldrene. Der sier jeg noe om at vi ikke prioriterer å være vertskap for foreldrene, men holder fokuset vårt på å få igang en tilknytning med barna. De får også masse informasjon om barnehagen og kan spørre om alt de lurer på. Anonymkode: 3c311...233 Naturligvis, men de er der jo uansett. Anonymkode: 3f0bd...f68
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Morsom tråd, jeg er forelder og min sønn starter snart i bhg. Jeg har tenkt mye på at jeg kommer til å være til overs i barnehagen da han fort skaper sine tilknytninger til andre, i tillegg er avdelingen ganske liten i størrelse - og designet for små barn så jeg blir nok å føle meg veldig utilpass og klønete! Rart om de ansatte føler det sånn, syns jeg😅 Anonymkode: 78b06...424
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Jeg jobber ikke i barnehage selv, men mamma gjør. Hun sier at det også kan være vanskelig for noen av barna på avdelingen som har gått i barnehagen en stund, fordi det er så mange nye voksne (altså foreldrene til de nye barna). Anonymkode: 97f77...74e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå