AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Ble uplanlagt gravid,har 2 barn fra før av. Vurderer abort pga økonomi,barn koster og det blir ikke lettere med en til. Mannen ble sjokkert og han ønsker ikke det barnet i det hele tatt han mener det er det beste for oss alle. Vi har begge normale jobber og tjener helt vanlig. Jeg har slike blandings følelser ønsker og ønsker ikke å ta abort,vi har egentlig ikke råd til et barn til. Jeg er redd jeg skal angre da jeg gjerne ønsker meg et barn til.Hva tenker dere? Noen Som har noen råd?Jeg er også i en alder der det kanskje er siste sjanse Likevel barn skal vel ha en fin og trygg oppvekst hvor økonomien til foreldre er på plass. Jeg er bare så redd for å angre. Anonymkode: e84ab...c5c
Nymerïa Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Jeg tror ikke at andre kan svare på dette for deg. Jeg hadde tatt abort uten å blunke hvis jeg ble gravid nå fordi jeg rett og slett ikke ønsker flere barn. Du derimot høres ut som om du har lyst på dette barnet og da har du vel egentlig bestemt deg. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Nei, livet er ikke så enkelt, men problemer som dukker opp kan overvinnes på veien, og økonomi er ikke nødvendigvis det man bør ta utgangspunkt i; ingen kjenner fremtiden, og plutselig kan man sitte der med en stor Lotto-gevinst samtidig som man ikke lenger kan få barn. Så mitt forsiktige råd er å ta sjansen på at dette kommer til å ordne seg, for med sikkerhetsnettet man har i Norge er det ingen fare for at dere ender på gaten - selv er jeg vokst opp i et hjem som etter dagens standard var fattig, men det var ingen hinder for en god og trygg barndom; en mors kjærlighet kan ikke måles i penger. Anonymkode: f2fbf...338
Hmmmmmm Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Ikke bland inn andres meninger en din og mannens. Så lenge du ikke føler deg helt ferdig med barn, så kan det forvirre deg enda mer. Lykke til
Gjest Anonyme-meg Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Det er et vanskelig valg å ta. Men har du snakket med mannen din om hva han kommer til å gjøre, hvis du velger å få dette barnet? Kommer familie idyllen til å overleve, eller vil det slå sprekker. Så kanskje du ender opp alene? Også er det ganske vondt for barn å vite at man ikke er ønsket, hvis de finner det ut. Er du villig til å være den som gir familien din, de barna du har nå. En trangere økonomi, fordi du ønsker? Angre kan godt hende du gjør uansett hva du bestemmer deg for. Men lykketil.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Anonyme-meg skrev (28 minutter siden): Det er et vanskelig valg å ta. Men har du snakket med mannen din om hva han kommer til å gjøre, hvis du velger å få dette barnet? Kommer familie idyllen til å overleve, eller vil det slå sprekker. Så kanskje du ender opp alene? Også er det ganske vondt for barn å vite at man ikke er ønsket, hvis de finner det ut. Er du villig til å være den som gir familien din, de barna du har nå. En trangere økonomi, fordi du ønsker? Angre kan godt hende du gjør uansett hva du bestemmer deg for. Men lykketil. Han sa at det vil ødlegge alt vi har nå,han ønsker det ikke. Jeg har ikke sagt at jeg vil beholde,men om ting var anderledes hadde vi så klart beholdt det. Men idag så er jeg bare ekstremt lei meg og har alle symptomene og det gjør så vondt. Jeg føler vel jeg må for å bevare familien jeg har ellers blir vi splittet. Anonymkode: e84ab...c5c
Gjest Anonyme-meg Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sa at det vil ødlegge alt vi har nå,han ønsker det ikke. Jeg har ikke sagt at jeg vil beholde,men om ting var anderledes hadde vi så klart beholdt det. Men idag så er jeg bare ekstremt lei meg og har alle symptomene og det gjør så vondt. Jeg føler vel jeg må for å bevare familien jeg har ellers blir vi splittet. Anonymkode: e84ab...c5c Nei, jeg vet du ikke skrev at du vil beholde. Men jeg drøftet noen punkter, utifra det du skrev. Kan forstå at det er vanskelig situasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Det er vel ekstremt mye mer sannsynlig at du heller kan bli gravid igjen når økonomien evt. er bedre enn at du plutselig skulle vinne i Lotto nå i nærmeste fremtid.... Jeg ville valgt abort - syns det er litt dårlig gjort overfor både fremtidig og eksisterende barn å utsette alle for dårlig økonomi bare fordi man er redd for å angre på en abort som man egentlig syns er fornuftig. Og det høres jo ikke ut som det vil være noe pluss for forholdet å beholde heller. Anonymkode: 9c60a...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå