Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva kan erstatte fløte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på hytta og skal lage en gryterett til middagsgjester senere i dag og har oppdaget at jeg har glemt å ta med fløte. Hva kan jeg bruke istedet? 

Anonymkode: 491a4...73b

Skrevet (endret)

Rømme. Creme fraiche. Kremost som feks Philadelphia. Eventuelt noe H-melk iblandet. 

Endret av Suss80
Skrevet

Creme fraiche eller rømme. Dersom du bruker rømme har du det i til slutt, den må ikke kokes, da vil den skille seg. Men creme fraiche kan kokes. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva lager du? Jeg bruker fløte og creme fraîche litt om hverandre i middagsretter. I enkelte tilfeller kan du bytte ut fløte med melk (f.eks. i middagspai) eller droppe det (carbonara f.eks). Kokosmelk passer i krydrete retter. 

Anonymkode: d27f4...18e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det er en ganske krydret rett i utgangspunktet, og jeg har en boks med kokosmelk, så da prøver jeg med det. Har også rømme til servering. 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Det er en ganske krydret rett i utgangspunktet, og jeg har en boks med kokosmelk, så da prøver jeg med det. Har også rømme til servering. 😃

Jeg skulle til å skrive kokosmelk faktisk, har ofte erstattet det med fløte i supper og gryter, og fått masse skryt 

Anonymkode: 1e667...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...