AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Del Skrevet 4. august 2022 Prøvd sju forsøk. Begge 37 år. Han har barn, ikke jeg. Jeg har tatt bodprøver som er fine. Mye egg og ellers fine verdier. Stabil syklus. Har eggløsning. Har åpne eggledere for det har jeg sjekket hos gyn. Alt ser bra ut hos meg. Vet ikke kvalitet på egg grunnet alder. hva kan det være at det ikke har klaffet? Anonymkode: a6e83...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Del Skrevet 4. august 2022 Tilfeldigheter. Du har prøvd sju ganger. Det er ikke så mye i din alder. Anonymkode: ec0a1...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Del Skrevet 4. august 2022 Bare fordi han har barn fra før så betyr ikke det at sæden fortsatt er av god kvalitet. Det er jo egentlig helt normalt at det kan ta litt tid. Dessverre, vet at det er veldig frustrerende! Anonymkode: a5934...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Del Skrevet 4. august 2022 Stress/ dere ser på det som et prosjekt for å bli gravid. Slapp av. Anonymkode: ca8bc...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Del Skrevet 4. august 2022 Dere to er ikke helt kompatible, her fra Forskning.no https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: 139cf...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dere to er ikke helt kompatible, her fra Forskning.no https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: 139cf...17c Noe man kan gjøre med det? ts Anonymkode: a6e83...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Del Skrevet 4. august 2022 Det er ikke unormalt å prøve i et år, og dere er jo ikke unge heller. Ingen kan vite akkurat hvorfor det ikke har klaffet hos dere på syv prøveperioder. Anonymkode: efa52...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Del Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke unormalt å prøve i et år, og dere er jo ikke unge heller. Ingen kan vite akkurat hvorfor det ikke har klaffet hos dere på syv prøveperioder. Anonymkode: efa52...4c9 Skjønner at ingen kan vite, men ville høre om mulige årsaker slik at jeg kan lese meg opp på alle de. ts Anonymkode: a6e83...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 4. august 2022 #9 Del Skrevet 4. august 2022 Selv om han har barn kan spermen være dårlig og å lage barn kan ta lang tid. Vi har også barn men mannen har dårlig sæd så det har tatt tid å få de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Del Skrevet 4. august 2022 Uflaks, lav sædkvalitiet, lav eggkvalitet. Eller uforklarlig infertilitet, det er ikke alltid en finner en årsak. Både vi og et vennepar var i sistnevnte gruppe. Vi prøvde i flere år, utredning viste ikke noe galt med noen av oss. De fikk et barn på første IVF-forsøk, vi strevde ei stund med IVF, men så fikk vi også et barn. Og så ble både venninnen min og jeg uventet gravide igjen uten hjelp noen måneder etter første fødsel. Det kan godt ha vært flaks. Men jeg tror første svangerskap rettet på et eller annet, om det var hormoner eller forhold i livmoren eller annet. Anonymkode: a762a...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 10.35): Prøvd sju forsøk. Begge 37 år. Han har barn, ikke jeg. Jeg har tatt bodprøver som er fine. Mye egg og ellers fine verdier. Stabil syklus. Har eggløsning. Har åpne eggledere for det har jeg sjekket hos gyn. Alt ser bra ut hos meg. Vet ikke kvalitet på egg grunnet alder. hva kan det være at det ikke har klaffet? Anonymkode: a6e83...0a9 Vi prøvde i over ett år, og nå er jeg gravid. Gjorde ingenting annerledes, det bare tok lenger tid for oss. Testet kvaliteten til samboer som hadde litt trege svømmere men fikk beskjed at han skulle klare å gjøre noen gravid. Alt hos meg var fint Anonymkode: ab553...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi prøvde i over ett år, og nå er jeg gravid. Gjorde ingenting annerledes, det bare tok lenger tid for oss. Testet kvaliteten til samboer som hadde litt trege svømmere men fikk beskjed at han skulle klare å gjøre noen gravid. Alt hos meg var fint Anonymkode: ab553...3fc Hahaha "late svømmere"...blir barna bedagelig anlagt ? Anonymkode: 6c3d5...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Del Skrevet 11. august 2022 On 8/4/2022 at 10:40 AM, AnonymBruker said: Dere to er ikke helt kompatible, her fra Forskning.no https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: 139cf...17c Jeg vet om hele fire par som prøvde i lange tider å bli gravide (det ene paret prøvde i fire år!!) og alle parene endte etterhvert med brudd. Nå har alle åtte parter fått barn med nye partnere igjen, to av de opprinnelige åtte ble da gravide supertidlig i datingfasen med ny person 🤣 Anonymkode: 9ccfa...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Del Skrevet 11. august 2022 Noen ganger er det ikke en tydelig grunn, og for noen tar det bare lengre tid enn for andre. Dere har ikke prøvd et helt år enda, og jeg hadde nok vært like usikker, men det er ikke så "lenge" enda. Jeg kjenner flere som strevde lenge, og som også strevde med IVF med førstemann, men nummer to gikk kjempelett. Andre ble gravide uten å forsøke med nummer en, og nummer to tok flere år. Hvis dere ikke har noe hell etter et år så må dere vurdere hjelp, og ta det derfra. Anonymkode: 3151a...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Del Skrevet 11. august 2022 Sju forsøk. Mente du sju prøverørsforsøk, sju perioder eller ligget sammen sju ganger? (kanskje innlysende for de fleste her men jeg er ung og uvitende og nysgjerrig og ny samboer) Anonymkode: f4f54...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 11. august 2022 #16 Del Skrevet 11. august 2022 Når dere er over 35 skal dere vel ha krav på utredning etter 6mnd prøving? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sju forsøk. Mente du sju prøverørsforsøk, sju perioder eller ligget sammen sju ganger? (kanskje innlysende for de fleste her men jeg er ung og uvitende og nysgjerrig og ny samboer) Anonymkode: f4f54...859 De mener nok sju prøveperioder, hvor hun har brukt eggløsningstester for å "time" tidspunktet for samleie best mulig. Man har bare noen få dager per måned der det er mulig å bli gravid. Anonymkode: 22e56...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg ser det omtrent aldri her inne, men da jeg selv var prøver så leste jeg at kvinnens orgasme kan ha noe å si under unnfangelsen. Sørg for variasjon, en dag får du orgasme før hans, og neste gang får han orgasme først. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner at noe presser oppover i det jeg får orgasme, og jeg blir i tillegg veldig øm i livmortappen etterpå. At kvinnens orgasme ikke har noen funksjon ved befruktning, det tror jeg ingenting på. (Jeg vet at forskning.no osv påstår at kvinnens orgasme er overflødig/har ingen mening.) Anonymkode: 97a4e...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 10.35): Prøvd sju forsøk. Begge 37 år. Han har barn, ikke jeg. Jeg har tatt bodprøver som er fine. Mye egg og ellers fine verdier. Stabil syklus. Har eggløsning. Har åpne eggledere for det har jeg sjekket hos gyn. Alt ser bra ut hos meg. Vet ikke kvalitet på egg grunnet alder. hva kan det være at det ikke har klaffet? Anonymkode: a6e83...0a9 Gamle egg? Du er jo 37, det kan ikke være en overraskelse at det kan ta tid Anonymkode: a1155...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 11. august 2022 #20 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser det omtrent aldri her inne, men da jeg selv var prøver så leste jeg at kvinnens orgasme kan ha noe å si under unnfangelsen. Sørg for variasjon, en dag får du orgasme før hans, og neste gang får han orgasme først. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner at noe presser oppover i det jeg får orgasme, og jeg blir i tillegg veldig øm i livmortappen etterpå. At kvinnens orgasme ikke har noen funksjon ved befruktning, det tror jeg ingenting på. (Jeg vet at forskning.no osv påstår at kvinnens orgasme er overflødig/har ingen mening.) Anonymkode: 97a4e...6b2 Det er veldig viktig da den styrer sæden til riktig ovarie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå