AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Søppelbøttene våre sto der søppelbilene henter, men idag skulle papirsøppelet hentes så jeg måtte gå å ta tilbake fulle søppelbøtter da jeg så en dame grave i søpla vår. Jeg sto der i kanskje 30 sekunder i stillhet for å prosessere hva som foregikk mens hun bare fortsatte. Jeg snek meg forbi og sa jeg måtte hente de nå fordi de kan ikke stå her. Hun sa noe sånt som «Ja ok hehe» og jeg tok de med meg tilbake. Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet og lurer på om jeg skulle latt henne fortsette eller ikke? Ble bare litt satt ut av at hun sto der med ting jeg hadde kastet dagen før og at det eventuelt lå andre ting der som jeg hadde forventet at skulle kastes og følte det var litt krenkelse av privatliv til tross for at hun ikke vet hvem jeg er en gang. Syns jo synd på henne og at hun må grave i søppelet til andre mennesker men jeg ble ukomfortabel. Når jeg gikk derfra tenkte jeg på at kanskje hun trodde at jeg hadde sett henne fra vinduet og gått ut for å ta fra henne søppelet… Huff, har noe lignende skjedd dere? Anonymkode: e8535...019
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Aldri sett i private søppelkasser, men hvis dette er noe som forekommer, er det jo fordi folk kaster fullt brukbare ting. Anonymkode: 802df...963 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 De leter vel etter tomflasker. Dette gjør jo noen nordmenn også. Anonymkode: 83cba...757 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De leter vel etter tomflasker. Dette gjør jo noen nordmenn også. Anonymkode: 83cba...757 Ja folkk leter etter både tomflasker og ting som folk med god økonomi kaster...det er mye fattigdom blant oss med lave trygder og inntekter.. Anonymkode: 713b2...420 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja folkk leter etter både tomflasker og ting som folk med god økonomi kaster...det er mye fattigdom blant oss med lave trygder og inntekter.. Anonymkode: 713b2...420 Hadde jeg sett noen rote i søpla mi, hadde jeg spurt om de trengte noe. Hadde de vært sultne, hadde de fått mat av meg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Søppelbøttene våre sto der søppelbilene henter, men idag skulle papirsøppelet hentes så jeg måtte gå å ta tilbake fulle søppelbøtter da jeg så en dame grave i søpla vår. Jeg sto der i kanskje 30 sekunder i stillhet for å prosessere hva som foregikk mens hun bare fortsatte. Jeg snek meg forbi og sa jeg måtte hente de nå fordi de kan ikke stå her. Hun sa noe sånt som «Ja ok hehe» og jeg tok de med meg tilbake. Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet og lurer på om jeg skulle latt henne fortsette eller ikke? Ble bare litt satt ut av at hun sto der med ting jeg hadde kastet dagen før og at det eventuelt lå andre ting der som jeg hadde forventet at skulle kastes og følte det var litt krenkelse av privatliv til tross for at hun ikke vet hvem jeg er en gang. Syns jo synd på henne og at hun må grave i søppelet til andre mennesker men jeg ble ukomfortabel. Når jeg gikk derfra tenkte jeg på at kanskje hun trodde at jeg hadde sett henne fra vinduet og gått ut for å ta fra henne søppelet… Huff, har noe lignende skjedd dere? Anonymkode: e8535...019 Det er samfunnsproblem som staten lukker øynene til. Du skal iallfall ikke ha dårlig samvittighet. Men lås søppelet. Og åpne når dagen for søppeltømming er. Anonymkode: 61189...368 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Dævendøtte skrev (14 minutter siden): Hadde jeg sett noen rote i søpla mi, hadde jeg spurt om de trengte noe. Hadde de vært sultne, hadde de fått mat av meg. Du hadde holdt ut en uke. Så ville du visst fingeren. Anonymkode: 61189...368 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du hadde holdt ut en uke. Så ville du visst fingeren. Anonymkode: 61189...368 Det kan hende, men da hadde de vært mette den uka
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 De fyller ikke kravene for å oppholde seg i lovlig i Norge så jeg ville jaget de, når man har råd til å reise gjennom hele Europa for å "tigge" så er de ikke fattige. Folk flest i Norge vet at dette en del av organisert kriminalitet og menneskehandel så det beste er å ikke gi de penger. Anonymkode: 67d19...fec 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Dævendøtte skrev (56 minutter siden): Hadde jeg sett noen rote i søpla mi, hadde jeg spurt om de trengte noe. Hadde de vært sultne, hadde de fått mat av meg. Jeg hadde kjeppjaget dem. Anonymkode: 0d3d6...5af 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Dævendøtte skrev (57 minutter siden): Hadde jeg sett noen rote i søpla mi, hadde jeg spurt om de trengte noe. Hadde de vært sultne, hadde de fått mat av meg. Da hadde du aldri fått fred igjen. Anonymkode: 652ef...05b 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De fyller ikke kravene for å oppholde seg i lovlig i Norge så jeg ville jaget de, når man har råd til å reise gjennom hele Europa for å "tigge" så er de ikke fattige. Anonymkode: 67d19...fec Takket være EØS-avtalen har de full rett til å være i landet. Anonymkode: 652ef...05b
NakenPanda Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takket være EØS-avtalen har de full rett til å være i landet. Anonymkode: 652ef...05b Det har de egentlig ikke da de skal ha midler til eget opphold som de selvfølgelig ikke har, men i praksis kommer de uansett. De er dog veldig enkle å deportere pga av dette. Her hos oss går de helt klart gjennom søppel og de finner flasker for pant, det ble spesielt jæveli etter at de økte panten som var helt unødvendig. Det virker som de lokale hipsterne ikke synes det er verdt å pante flasker men det går rett i plast søpla, i tillegg er det mye fyll som går forbi her i helgene som slenger flasker i random søppelboks. Jeg har tatt en del av dem på fersken, men jeg bruker bare å si til dem at hvis de slenger rundt med søplet utenfor boksene blir det problemer, det har gått greit. Morsom side historie, kommunen hadde sendt oss et brev hvor de syntes at etter inspeksjon at kildesorteringen vår var dårlig, vi svarte at vi syntes deres håndtering av rom folk som gikk gjennom søpla og rev opp alle posene var enda dårligere. Vi hørte aldri noe mer fra kommunen. 3 1
Klossmajor Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takket være EØS-avtalen har de full rett til å være i landet. Anonymkode: 652ef...05b Inntil tre måneder. Livnærer man seg av tigging er man å anse som turist, og har bare oppholdsrett inntil tre måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 I området jeg bor, har Røde Kors utplassert en container for innsamling av brukte klær. Den har nå stått der en stund og det har gått greit - fram til nå i sommer. Flere ganger har jeg gått forbi og sett romfolk klare å få tak i klesposene; de står der og river opp poser, drar klær utover, plukker med seg det de vil ha og slenger resten i fra seg rundt containeren og på bakken. Klær som andre kunne hatt nytte av blir altså ødelagt. Anonymkode: 9fb3c...a49
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 Klossmajor skrev (42 minutter siden): Inntil tre måneder. Livnærer man seg av tigging er man å anse som turist, og har bare oppholdsrett inntil tre måneder. Og det tror du romfolk bryr seg om 😂 Skal de utvises trengs det beviser og en lang og komplisert prosess som i praksis gjør det umulig i de fleste tilfeller. Og blir de utvist så kommer de rett tilbake uansett. Anonymkode: 652ef...05b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 Hadde noen rotet i spøla mi, hadde jeg bedt de la være. Snike seg rundt? Geez. Anonymkode: 4a34a...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det tror du romfolk bryr seg om 😂 Skal de utvises trengs det beviser og en lang og komplisert prosess som i praksis gjør det umulig i de fleste tilfeller. Og blir de utvist så kommer de rett tilbake uansett. Anonymkode: 652ef...05b Det er ikke noe problem å bevise dette, man kan finne tidspunkt for grensepassering via registrering, kamera ved grensen osv. og kan lede folk ut igjen dersom grensen er overskredet og den som kom fortsatt ikke livnærer seg selv. Men det fordrer selvsagt at tollvesenet setter av kapasitet til dette, noe som ofte ikke skjer. Håndhevelse handler rett og slett om økonomi. Anonymkode: 064e3...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 Opplevd dette, ja. Ba dem dra langt pokker i vold. Det er IKKE synd på disse menneskene. Det er mafia som står bak, og de har det faktisk bedre enn de fleste i hjemlandet. Det er de samme som står og tigger og sier "jeg har ikke sko". Møter du de senere, har de plutselig sko likevel... Tragisk at dette er lov. Anonymkode: 40412...835 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er ikke noe problem å bevise dette, man kan finne tidspunkt for grensepassering via registrering, kamera ved grensen osv. og kan lede folk ut igjen dersom grensen er overskredet og den som kom fortsatt ikke livnærer seg selv. Så da må man bare sjekke igjennom alle biler som har passert for tre eller flere måneder siden. Og så bevise at man ikke har vært inn og ut av landet i den perioden. Det er UMULIG å bevise. Anonymkode: 652ef...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå