AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Jeg har kjøpt meg en etablert nettbutikk som ikke omsetter for mer en den må, sagt opp jobben for å satse fullt ut på dette og gleder meg til og overta daglig drift. Noen andre som har gjort det og kan dele litt erfaringer på godt og vondt? Anonymkode: 4cbb0...724
exictence Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Lykke til 🍀 Jeg har sansen for at du prøver og satser på dette. Ja, jeg gjør lignende innsats for meg selv. Det går bra. 1
Lolita1234 Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 exictence skrev (Akkurat nå): Lykke til 🍀 Jeg har sansen for at du prøver og satser på dette. Ja, jeg gjør lignende innsats for meg selv. Det går bra. Takk! ❤️ Er nok det skumleste jeg har/kommer til å ha gjort men det føles bare så riktig! Kjekt å høre det går bra! ❤️ Personlig er det økonomien jeg er mest bekymret for 😫
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Ja, ansett deg selv i eget AS. Enmannsforetak gir minimalt med sykepenger etter 16 dager og null som grunnlag hvis du blir arbeidsledig / må legge ned. Anonymkode: 2397e...e69 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har kjøpt meg en etablert nettbutikk som ikke omsetter for mer en den må, sagt opp jobben for å satse fullt ut på dette og gleder meg til og overta daglig drift. Noen andre som har gjort det og kan dele litt erfaringer på godt og vondt? Anonymkode: 4cbb0...724 Kan du gjøre noe med dette? Anonymkode: 70af9...f3f
Lolita1234 Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ansett deg selv i eget AS. Enmannsforetak gir minimalt med sykepenger etter 16 dager og null som grunnlag hvis du blir arbeidsledig / må legge ned. Anonymkode: 2397e...e69 Ja, det har jeg gjort nettopp for de grunnene du beskriver ☺️ Vurderte først enk men følte meg tryggere med et AS 😅 2
Lolita1234 Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du gjøre noe med dette? Anonymkode: 70af9...f3f Jeg både tror og håper det ☺️ Hvor jeg er ansatt idag er jeg leder for en av Norges største nettbutikker hvor en stor del av jobben er markedsføring 😇 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 "Utgifter til inntekts erverv" Utgiftsfør så mye du kan av det du kjøper inn, jeg ville også hatt en regnskapsfører som holder kontrollen på skatt og mva. Det får du også trukket ifra på bruttoinntekt/omsetningen. Med mindre du har stålkontroll og vil bruke tiden din på tallene. Anonymkode: 2397e...e69
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 5 hours ago, Lolita1234 said: Jeg både tror og håper det ☺️ Hvor jeg er ansatt idag er jeg leder for en av Norges største nettbutikker hvor en stor del av jobben er markedsføring 😇 Høres veldig lovende ut! Godt valg å tenke AS over ENK, og viktig at du ansetter deg selv, du får en del mer rettigheter som ansatt. Også viktig å tenke forsikringer og "worst case scenario"-tilfeller, slik at du får sikret deg selv så godt som mulig personlig om det ikke skulle gå veien med firmaet, eller om du skulle bli syk og lignende. Det finnes også veldig mye gründerstøtte der ute, selv om dette kanskje blir annerledes siden bedriften er etablert. Vil likevel anbefale å undersøke det. https://siva.no/ blant annet eier mange inkubatorer og annet, hvor du kan få både billige lokaler, gode avtaler for regnskap og revisjon, og ikke minst rådgivning hele veien. Ellers høres det jo ut som du har erfaringen som skal til, det blir spennende å høre mer om veien videre om du ønsker å dele med oss Anonymkode: af55a...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå