AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 For tiden er det bare jeg som legger fordi det er plutselig jeg som får det til best. Er sliten og lei av å legge hver kveld. Deler dere på det? Delte dere på det også når det var ordentlig kjipt å legge? Anonymkode: cfb64...c95
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Her har vi konsekvent lagt 3-åringen annen hver dag. Veldig mammadalt, selv om hun alltid har det gøy med pappaen. Hadde hun skulle bestemt selv, hadde det blitt jeg som la 9 av 10 ganger. Men her er vi konsekvente på det. Legging inkluderer da bad/dusj, tannpuss, lesing på sengen og nattasang. Slitsomt å legge hver dag ja! Frem til 8 mnd la jeg hver dag (eller samsov i starten) da pappaen begynte perm da hun var 8 mnd begynte jeg å amme i stuen og pappaen gikk inn å la. I hans perm la han hver dag egentlig. Men fra hun var ca 1 år har vi delt på det Kanskje du kan forberede på at det i dag er pappaen som skal legge og gå ut av huset? Anonymkode: 2550c...766 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her har vi konsekvent lagt 3-åringen annen hver dag. Veldig mammadalt, selv om hun alltid har det gøy med pappaen. Hadde hun skulle bestemt selv, hadde det blitt jeg som la 9 av 10 ganger. Men her er vi konsekvente på det. Legging inkluderer da bad/dusj, tannpuss, lesing på sengen og nattasang. Slitsomt å legge hver dag ja! Frem til 8 mnd la jeg hver dag (eller samsov i starten) da pappaen begynte perm da hun var 8 mnd begynte jeg å amme i stuen og pappaen gikk inn å la. I hans perm la han hver dag egentlig. Men fra hun var ca 1 år har vi delt på det Kanskje du kan forberede på at det i dag er pappaen som skal legge og gå ut av huset? Anonymkode: 2550c...766 Kanskje vi skal begynne med det samme. Det som har hendt i det siste er at hvis han legger og jeg går ut en tur med bikkja for eksempel, så er ungen oppe og ute i stua når jeg kommer tilbake... fordi han ikke har tålmodighet og gir opp hvis leggingen tar tid. Han er sliten for tiden så forstår at det er slitsomt når leggingen drar ut, men... det blir bare tull. Anonymkode: cfb64...c95
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Eldste la vi stort sett annenhver dag fra fødselen av (flaskebarn). Når yngste ble født la vi hver vår - jeg la minste frem til jeg sluttet å amme ved 15 mnd. (Puppegal flaskenekter). Etter ammeslutt byttet vi barn - far yngste og jeg eldste. Og slik har vi egentlig fortsatt utenom når de spør om å bytte. Anonymkode: 12ad0...058
pingeling Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Vi har annenhver kveld, så sant ikke en av oss er borte. Det har vært veldig deilig. Så får vi se hvordan det blir når nummer to kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: For tiden er det bare jeg som legger fordi det er plutselig jeg som får det til best. Er sliten og lei av å legge hver kveld. Deler dere på det? Delte dere på det også når det var ordentlig kjipt å legge? Anonymkode: cfb64...c95 Vi deler på, men mannen min er mye flinkere enn meg, så han tar nok mest 🙈 Vi har to barn så bytter på hvilket barn. Anonymkode: bd6ba...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Her legger mannen 6 av 7 dager, for han får ungen til å sove på 15 min mens med meg skal det tulles i en time 🤷🏽♀️ Mannen ønsker også dette selv da han pga jobb ser ungen mye mindre enn meg, så dette er deres kosestund Vi bytter selvsagt på vanskelige dager/vanskelige perioder. Lar aldri den andre klikke der inne 😅 Jeg overtar alltid når jeg hører at det tar lang tid/mye tull selv om jeg vet det blir mer tull når jeg kommer. Mannen overtar igjen etter en pause hvis jeg ikke får det til. Nå er vår heldigvis enkel å legge, og vanskelige perioder er *bank i bordet* kortvarig - men når de kommer deler vi alltid. Anonymkode: 3f49b...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 jepp, det gjør vi. Hipp som happ. Anonymkode: 819b7...591 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Nei det er kun jeg. Anonymkode: e6c83...fff
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Vi har alltid delt på, samme hvor mamma/pappa-gutt ungene har vært. Det er ikke barnet som skal bestemme hvem som skal legge. Og vi har stått i det, selv om det gjerne har tatt mannen en time å legge, mens det hadde tatt ti minutter om jeg gjorde det. Da vi hadde ett barn, la vi annenhver kveld. Utrolig digg de kveldene jeg da hadde fri. Nå har vi to barn, og legger hvert vårt barn, men bytter barn annenhver dag (så annenhver dag legger jeg minsten og mannen eldsten, så bytter vi unge neste kveld). Foreløpig er det bare stress om en av oss skal legge begge, da de skal legge seg samtidig, og ingen av dem klarer sovne uten selskap. Anonymkode: 9dfde...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 8.53): For tiden er det bare jeg som legger fordi det er plutselig jeg som får det til best. Er sliten og lei av å legge hver kveld. Deler dere på det? Delte dere på det også når det var ordentlig kjipt å legge? Anonymkode: cfb64...c95 Jeg legger hver kveld ja, men pappan er mer en lekekamerat enn pappa, så blir bare tull når han legger gutta, gutta er 3,5 og 9, når jeg legger de sovner de innen 10 min de 2 minste ,eldste leser jeg for først, men han sover ofte etter en halv time. far bruker 2-3 timer😅 Anonymkode: 087cb...a18
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Vi legger sammen og har gjort det siden de var bittesmå og hadde samme leggetid. Altså ikke i barsel tiden, men ellers. Gjør det enda, og barna er 5 og 6. Tar en av hver samtidig. En av oss som leser mens vi ofte er sammen alle sammen under lesestuden. Anonymkode: 523ac...cc0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi legger sammen og har gjort det siden de var bittesmå og hadde samme leggetid. Altså ikke i barsel tiden, men ellers. Gjør det enda, og barna er 5 og 6. Tar en av hver samtidig. En av oss som leser mens vi ofte er sammen alle sammen under lesestuden. Anonymkode: 523ac...cc0 Det høres jo veldig koselig ut da. Anonymkode: cfb64...c95
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 Jeg legger hver dag, og mannen leser/synger stort sett med eldste i senga mens jeg legger yngste. Når lillebror sover går jeg inn til storesøster og legger henne. Jeg legger de ofte alene også, mens mannen gjør andre ting. Han har mange ting på kveldstid, så praktisk at vi har gode rutiner på én forelder ved legging også. Føler at jeg ikke får så mye tid med dem i hverdagen med skole og bhg, og kvelden er den koseligste tiden. Så jeg får dårlig samvittighet dersom jeg ikke får med meg legging. Tror ikke mannen får det😅 Anonymkode: 6e8c9...ad0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Jeg legger hver eneste kveld. Far jobber nattevakter og går til sengs klokka 18 som blir for tidlig for barnet å sove. Slitsomt men sånn er det Anonymkode: 72577...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 10.35): Vi har alltid delt på, samme hvor mamma/pappa-gutt ungene har vært. Det er ikke barnet som skal bestemme hvem som skal legge. Og vi har stått i det, selv om det gjerne har tatt mannen en time å legge, mens det hadde tatt ti minutter om jeg gjorde det. Da vi hadde ett barn, la vi annenhver kveld. Utrolig digg de kveldene jeg da hadde fri. Nå har vi to barn, og legger hvert vårt barn, men bytter barn annenhver dag (så annenhver dag legger jeg minsten og mannen eldsten, så bytter vi unge neste kveld). Foreløpig er det bare stress om en av oss skal legge begge, da de skal legge seg samtidig, og ingen av dem klarer sovne uten selskap. Anonymkode: 9dfde...9eb Ungen får ikke bestemme hvem som skal legge, men ungen får bestemme at dere må sitte der til det sover? 😅Hvorfor ikke "stå i det" og lær de opp til å sovne selv? Anonymkode: 7b7df...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 Vi har ikke noe fast bestemt men tar det litt som det passet Anonymkode: 31931...a01
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Akkurat nå legger far storebror mens jeg legger babyen ettersom den bare sovner på puppen eller i vogna, og det er ikke så praktisk å bære vogna opp i annen etasje. De har samme leggetid, så litt kjipt for meg ang eldste. Nå legger jeg ham bare når jeg er alene med dem, og da er babyen med. Gir det noen måneder til så blir det vel motsatt når babyen må oppdras i pappalegging 😂 Eldste la jeg hver kveld til han var ca ni måneder, så la faren ham hver kveld i to måneder når vi øvde på å sovne uten puppen. Deretter har vi lagt annenhver kveld så godt det har latt seg gjøre. Far definitivt mer når jeg var gravid og hadde ca samme leggetid som da treåringen. Var en kamp å legge ham frem til han var halvannet omtrent, deretter har det vært mest hyggelig med lesing, synging og god natt ❤️❤️ Anonymkode: 6c2fb...ec6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Jeg har alltid lagt og tatt alt kveldsstellet. Barnet vårt er i perioder krevende å legge, så mannen nekter. Anonymkode: 02e26...0a6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 9.41): Eldste la vi stort sett annenhver dag fra fødselen av (flaskebarn). Når yngste ble født la vi hver vår - jeg la minste frem til jeg sluttet å amme ved 15 mnd. (Puppegal flaskenekter). Etter ammeslutt byttet vi barn - far yngste og jeg eldste. Og slik har vi egentlig fortsatt utenom når de spør om å bytte. Anonymkode: 12ad0...058 Ikke ts her, men jeg bare lurer: la du eldste noe i den perioden du la minste? Eller la du bare minste? Jeg legger bare minste akkurat nå, lagde en tråd om dette her på KG og folk skrev at jeg var så sjukt egoistisk og lat... 😞 Anonymkode: e953b...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå