Gå til innhold

Avlastningshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått forespørsel om jeg vil bli avlastningshjem for en gutt på 8 år. Jeg passet ham ganske så mye fra ham var 9 mnd og opp til han var 4 år. Faren hans døde ganske tragisk for 2 år siden og moren skadet ryggen for noen mnd siden og hun trenger avlastning. Gutten vil ikke komme til en ukjent familie, så han hadde spurt moren sin om kanskje jeg ville passe ham :)

Det jeg lurte på er om man avtaler seg i mellom hvor ofte man skal ha barnet, bare helg, ukedag, tider? Noen som vet hvordan det fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får tildelt en viss tid (timer/døgn) av kommunen, og så er det ofte ganske fritt hvordan man avtaler å bruke dette med avlastningsfamilien. De fleste ønsker da å ha ganske regelmessige helger/tider, slik at alle parter kan planlegge.

Skrevet
De får tildelt en viss tid (timer/døgn) av kommunen, og så er det ofte ganske fritt hvordan man avtaler å bruke dette med avlastningsfamilien. De fleste ønsker da å ha ganske regelmessige helger/tider, slik at alle parter kan planlegge.

Takk :)

Skrevet

Mine foreldre har vært avlastningsfamilie for flere unger (var en og en unge om gangen). Det var ordning med at de var hos oss 1 helg i måneden. Intervaller og tider avtales etter behovet til ungen og ungens foreldre.

Ungene var hos oss og deltok i alminnelig gjøren og laden. Får en liten sum for dekke av kost og losji (men det er ikke noe man tjener penger på).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...