AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Før noen kommer med "Hvor langt er ett tau?"-kommentaren: Her er det snakk om å bare ordne papirene. Jeg orker ikke fest, gjester og planlegging i månedsvis. Jeg synes ikke sånt er gøy og liker ikke oppmerksomheten. Vil bare ha det på papiret uten gjester. Anonymkode: 0b699...3a8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 «Bryllup» er seremonien og festlighetene etterpå. Det er ulikt fra kommune til kommune om det er et gebyr for vielsen, i noen kommuner er det gratis på hverdager og koster ca to tusen på lørdag. Hvis du gifter deg i en annen kommune enn en av dere bor i, kan det også tilkomme et tilsvarende gebyr. Søk på vielse i din kommune, så finner du sikkert info og evt pris. Anonymkode: 0518e...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Kan ikke huske at vi betalte noe som helst da vi giftet oss i tingretten for noen få år siden... Anonymkode: 96d1d...475
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Vielse koster stort sett aldri noe hvis man gifter seg i kirka man tilhører eller på rådhuset man tilhører (i ukedagene) Bryllup er festen - det er det som koster like mye som et tau er langt 😆 Anonymkode: 4eb72...5c7 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 varierer litt, men i min kommune maks 2000 kr, hvis man vil ha vigsel ett annet sted enn på rådhuset. Det er gratis om man er innbygger i kommunen og har vigselen på rådhuset. Anonymkode: 85258...9f7
JegMotStrømmen Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Betalte ingenting for selve vielsen. Brukte den kirken vi soknet til. Jeg valgte en kjole til under 1000lappen og ordnet både hår og sminke selv. Festen var et hageselskap hjemme, hvor vi stelte i stand alt selv, hadde god hjelp av mine nærmeste der. Alt i alt, for klær, mat, drikke, transport osv kom hele greia på omlag 8000
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Ett bryllup? Omtrent halvparten av hva to brylluper koster. Anonymkode: 41d61...0b3 8 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ett bryllup? Omtrent halvparten av hva to brylluper koster. Anonymkode: 41d61...0b3 Tenkte på det samme - hvis det bare er ett bryllup det er snakk om, går det greit, men satser man på fire eller fem brullup, blir det verre. Et lite skrivetips - man skriver ett når det er snakk om tall; ellers skriver man bare et med én T. Altså et bryllup. Uansett - lykke til med bryllupet ...! Anonymkode: e7d8c...648 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ett bryllup? Omtrent halvparten av hva to brylluper koster. Anonymkode: 41d61...0b3 Men da må det jo være 2 bryllup som koster ca. det samme 🤔🙄 Anonymkode: eff28...cc8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Giftet meg i rådhuset, viet av ordføreren, kostet ingenting. Dette var på en hverdag, uten noen gjester eller noe som helst "styr". Det var festen, som jeg hadde separat, som kostet masse. Anonymkode: 3c38d...9e4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 Vielsen i rådhuset var gratis, vi brukte derimot penger på restaurant, ringer og fotograf. Feiret med nærmeste familie og brukte penger på bilder vi vil ha for alltid, og ringene vi går med daglig. Det ble riktig prioritering for oss. Anonymkode: 194f6...0a8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Vi giftet oss på rådhuset en formiddag (ukedag) i kommunen vi hører til. Betalte ingenting Så det stod på kommunens nettside at par som ikke var folkeregistrert der måtte betale rundt 2000 kr, men gratis for innbyggere. Anonymkode: 1947b...96a
Rosa Sløyfe Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 det kommer ann på om man skal ha det borgelig, homenteisk eller kristent vi skal ha det borgelig og da er det ganske dyrt er hvist bare to i hele norge som gjør det kristent er nok ikke så dyrt humanetisk vet jeg ikke
Hensatt Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 bryllup 2025 skrev (2 minutter siden): det kommer ann på om man skal ha det borgelig, homenteisk eller kristent vi skal ha det borgelig og da er det ganske dyrt er hvist bare to i hele norge som gjør det kristent er nok ikke så dyrt humanetisk vet jeg ikke Borgerlig vielse gjøres som regel i rådhuset og er gratis.
Rosa Sløyfe Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 Blizz1 skrev (7 minutter siden): Borgerlig vielse gjøres som regel i rådhuset og er gratis. kommer helt ann på når man har tekt til å gifte seg men di fleste gjør det i helgen å da er det ikke gratis
Maskinfører Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Billigste bryllupp må vel være matpakkebryllupp der gjestene har med matpakke så går dere flere mil inn i skogen minst 2 mil 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå