Gå til innhold

Ble bitt av valp på føflekk, så skjedde dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går under leking med valp så klarte valpen å bite på en utstående føflekk jeg har. Føflekken pleier til vanlig å være lys. Men i dag så har den blitt en del svart med rød rundt. Blir bekymret og lurer på om noen har opplevd noe lignende eller om dette er normalt? Om det ikke bedrer seg så tenker jeg å ringe legen. Legger til når bittet oppsto og dagen etter.

F7B160D3-10B8-4A92-86D4-CBAD5B933CD9.jpeg

653982FD-E769-4719-8FD4-8A1801DF5088.jpeg

41D2E3EF-8363-46D0-86D7-A6B78523A3A7.jpeg

Anonymkode: 31782...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved dyrebitt skal du vel ha stivkramprsprøyte? Du bør uansett ta kontakt med fastlegen din i dag!

Anonymkode: 8d979...8a0

• Liker 4
Skrevet

Få fjernet denne flekken. Fjern alle utstående flekker du har. Hvorfor gjør ikke folk noe med disse?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (4 timer siden):

Få fjernet denne flekken. Fjern alle utstående flekker du har. Hvorfor gjør ikke folk noe med disse?

Det koster jo penger da. Og hvorfor skal man gjøre det, hvis man ikke plages av de?

Anonymkode: 43761...dfb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en føflekk som utviklet seg til en liten blemme lik som din har blitt, og da jeg gikk til legen for å spørre om det var noe galt ville han fjerne den på timen.

Han sa at føflekker som plutselig forvandlet seg til blemmer er skumle, og alle føflekker som er utstående skal man fjerne.

Anonymkode: 6d416...0d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Avstand said:

Hudlege jeg var hos anbefalte meg å la føflekkene være i fred så lenge de var godartede.

Anonymkode: 4b78a...93c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Avstand said:

Så du mener folk skal fjerne alle utstående føflekkene de har? Selv om de er helt fine?For noen kan det da bli veldig mange å fjerne. Så blir enkelte føflekker erstattet med arr også.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det koster jo penger da. Og hvorfor skal man gjøre det, hvis man ikke plages av de?

Koster ikke mye å gjøre det hos fastlege. Har igjen 1 utstående å fjerne. Grunnen er at jeg synes det er veldig ekkelt å komme borti de hvis jeg klør meg eller noe sånn. I tillegg er de stygge. Synes ikke at folk er stygge fordi de har føflekker altså, men det ville somregel vært best uten. Hadde også en som var vond når jeg kom borti. Den var ikke farlig, bare veldig følsom. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som et blodfylt område/blåmerke etter bitt. Om ikke det forsvinner etter en stund ville jeg vært mer bekymret

Anonymkode: cf706...cfa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (5 minutter siden):

Koster ikke mye å gjøre det hos fastlege. Har igjen 1 utstående å fjerne. Grunnen er at jeg synes det er veldig ekkelt å komme borti de hvis jeg klør meg eller noe sånn. I tillegg er de stygge. Synes ikke at folk er stygge fordi de har føflekker altså, men det ville somregel vært best uten. Hadde også en som var vond når jeg kom borti. Den var ikke farlig, bare veldig følsom. 

Skjønner at du ville få de fjernet, hvis de var plagsomme for deg. Men det er jo ikke alle som er plaget av sine. Og noen har veldig mange også, og da blir det bare pes.

Jeg har en utstående en på halsen, men velger å ikke fjerne den, da jeg synes at det er finere med den enn et synlig arr der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (5 timer siden):

Jeg har også hørt at man bør fjerne utstående føflekker, så siden jeg har en snakket jeg med legen om dette. Da fikk jeg beskjed om at den sitter på et vanskelig sted, og ble anbefalt å ikke fjerne den så lenge den ikke var ondartet. Har også en føflekk på ryggen jeg kan se langt etter å fjerne så lenge den er godartet, den sitter rett ved siden av ryggraden og går dypt. Er ikke alle føflekker som er enkle å fjerne, rett og slett.

Anonymkode: c4d20...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker jevnlig hos lege

Anonymkode: b636d...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Stivkrampe har jeg vaksine for, så det er ingen problem. Før bittet så har denne føflekken vært den samme hele tiden. Har hatt den så lenge jeg kan huske. Jeg har gjort også en sjekk tidligere og ingen føflekker var farlige, helt normale.

Det ble altså hull i føflekken. Den ble sånn som dere ser timer etter bittet. Så legen min sa at dette var en infeksjon og jeg har fått antibiotika for en uke. Hvis det ikke går over i løpet av den tiden så må jeg fjerne den. Må innrømme at den ser helt forferdelig ut og jeg fikk en ordentlig sjokk dagen etter hvordan den så ut

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Avstand said:

Fordi jeg heller vil ha de enn en haug med arr.

Anonymkode: b4456...44a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en føflekk som utviklet seg til en liten blemme lik som din har blitt, og da jeg gikk til legen for å spørre om det var noe galt ville han fjerne den på timen.

Han sa at føflekker som plutselig forvandlet seg til blemmer er skumle, og alle føflekker som er utstående skal man fjerne.

Anonymkode: 6d416...0d1

Jeg har vært hos både fastlege og hudlege med mine,  men de vil ikke fjerne alle. Det blir for mye og de er fine sier de. Har 20-50 av de.

Anonymkode: b4456...44a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dette problemet. Det tok tre måneder. Jeg var hos hudlege ja, og hun lo av meg og sa det var et blåmerke. Katten hadde stukket en klo i føflekken. Etter tre måneder var den fin igjen.

Anonymkode: 798ef...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stivkrampe har jeg vaksine for, så det er ingen problem. Før bittet så har denne føflekken vært den samme hele tiden. Har hatt den så lenge jeg kan huske. Jeg har gjort også en sjekk tidligere og ingen føflekker var farlige, helt normale.

Det ble altså hull i føflekken. Den ble sånn som dere ser timer etter bittet. Så legen min sa at dette var en infeksjon og jeg har fått antibiotika for en uke. Hvis det ikke går over i løpet av den tiden så må jeg fjerne den. Må innrømme at den ser helt forferdelig ut og jeg fikk en ordentlig sjokk dagen etter hvordan den så ut

infeksjon. Pøh! Dette viser hvor inkompetente allmennleger er. Jeg er hypokonder og springer alltid rett til det private hudlegesenteret som behandler hudkreft. De ser mye kreft hver dag. De administrerte ikke antibiotika, men sa bare at det var mye pigment i føflekken, og at det tar tre måneder for en slik flekk å forsvinne. Ufarlig. Man får andre svar fra slike eksperter!

Anonymkode: 798ef...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (På 4.8.2022 den 17.41):

Er stort sett de flate det blir kreft i da... :vetikke:

Anonymkode: 8de02...16f

• Liker 3
Skrevet

Den øvre handa så ikke bra ut mørk og de andre er hvite 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
Avstand skrev (På 4.8.2022 den 12.36):

Ærlig talt, jeg har annet å gjøre enn å fjerne 10-talls ufarlige føflekker. Jeg jobber 100 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...