Gå til innhold

Sier du "elsker deg" selv om du tviler på følelsene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sier du "elsker deg" eller "elsker deg også" selv hvis du har tvilt på følelsene for partneren din i det siste? Eller kjennes det feil? Hva sier du i stedet?

Anonymkode: 91116...129

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet er et valg, ikke en følelse.

Anonymkode: 4096c...c40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg sa ingenting eller glad i deg. 

Anonymkode: c8ffe...206

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han er ikke norsk, så jeg sier det på hans språk hvis han sier "elsker deg". Det betyr "glad i deg" også på hans språk. Noen ganger svarer jeg bare ikke.

Anonymkode: 4cc41...def

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier jeg elsker deg også frem til jeg eventuelt er klar til å ta opp tema manglende følelser. I perioder kan man tvile litt uten at det egentlig stikker særlig dypt. Det kan være litt PMS eller stress på jobb. Da behøver man ikke endre oppførsel eller gjøre noe mer utav det før humøret er stabilisert.

Anonymkode: 78aee...c53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sier jeg elsker deg også frem til jeg eventuelt er klar til å ta opp tema manglende følelser. I perioder kan man tvile litt uten at det egentlig stikker særlig dypt. Det kan være litt PMS eller stress på jobb. Da behøver man ikke endre oppførsel eller gjøre noe mer utav det før humøret er stabilisert.

Det er sant... trenger ikke å tro på alt man tenker alltid.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sagt 'elsker deg' dersom jeg har tvilt på følelsene. Ikke opplevd det med nåværende partner, men med forrige, og da lot jeg heller bare vær å si noe. 

Anonymkode: cf3a9...4d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begge deler, vil jeg si.

Hva tenker du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, dette trengte jeg i dag. Hilsen dronninga av pms som egentlig har lyst å kutte ut å si elsker deg, pluss kuttte ut hele forholdet en gang i mnd. 

Anonymkode: 8214f...0eb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

gjorde det dessverre med eks-mannen, som jeg overhodet ikke elsket. sier det aldri nå med mindre jeg er 100% sikker.

Anonymkode: 72272...48b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er alltid 100 % sikker på mine følelser for han når jeg sier/skriver det til han.

Anonymkode: 21508...417

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare så enig.

Anonymkode: c2cf3...b2d

Skrevet (endret)

Nei, men så er det ikke noe jeg sier ofte heller. DVS, jeg sier at "jeg er glad i deg" Det sier jeg både til mann og barn. "Elsker deg" er liksom ikke mine ord. Det er så sterkt og liksom sånn jeg ser på film. Det har blitt sagt, men da ligger det sterke emosjoner under som bobler til overflaten og spesielle anledninger.... haha :) 

Glad i deg vennen, holder lenge her. 

Endret av Mooza
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel blitt en nokså innholdsløs klisje, som brukes ganske mekanisk i samlivsritualer. Svært få har et reflektert forhold til hva ordene (egentlig) betyr.

Anonymkode: 75b03...ed1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er vel blitt en nokså innholdsløs klisje, som brukes ganske mekanisk i samlivsritualer. Svært få har et reflektert forhold til hva ordene (egentlig) betyr.

Anonymkode: 75b03...ed1

Nettop. Begge kan erstattes med noen betre hvis det er vilje/følelser for å gjør det. 

Anonymkode: b7ccc...6e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva sier du i stedet?

Sier ingen ting spesielt.

vi viser det nok igjennom handling.

Tipper det er kanskje 15 år siden vi sa det sist.

Til barna sier vi det hver dag.

Anonymkode: 1d14a...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...