AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Vi var sammen i to år. Hun var i starten av forholdet veldig sårbar. Reagerte atypisk på det jeg er vant med. Så ble hun som et lam. Noen vil kalle det submissive. Hun var alltid klar for sex, men noen ganger ble jeg litt skremt. Hun liksom forsvant. Blikket var helt fjernt, og jeg fikk ikke kontakt. Det høres sikkert rart ut at en mann på førti lurer på om kjæresten fikk orgasme. Da jeg prøvde å ta dette opp ble hun helt hysterisk. Hvis jeg ikke hadde vært en mann som har et behov for å forstå ville dette vært drømmekvinnen. Sånn ellers med sex. Det er sikkert stor variasjon, men finnes det noen fellestrekk blant kvinner med Asperger når det gjelder seksualitet? Anonymkode: 5b1f5...129
Helene Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Nå har ikke jeg Asberger. Men har det i nærmeste familie. De har vanskeligheter med å sette ord på nære, personlige ting.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Hun følte seg vel unormal da, eller ble redd for at det var noe galt med henne, når du tok dette opp. Anonymkode: 8b9a0...c4a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Om du er en person som ønsker å forstå, hvorfor ble du sammen med noen som mangler sosial forståelse? Det virker som det ville blitt skeivt maktforhold. Ugunstig for personen du er sammen med Anonymkode: cf367...0fd 2
JegMotStrømmen Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Orgasme er vel ganske personlig, og mange mennesker med asperger er ikke komfortable når det kommer til å snakke om det mest personlige før det har gått svært lang tid. Hvor lang tid det tar å bygge opp den relasjonen varierer jo hos alle, også innad blant dem som har asperger, men generelt sett så tar relasjonsbygging lengre tid for mennesker i autismespekteret. Det finnes unntak selvsagt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Jeg er kvinne med Asperger, og jeg kjenner meg igjen i å alltid være klar for sex, og å være submissive. Det er som regel veldig mange inntrykk å ta inn for en med autisme. Så da hender det at man bruker de andre sansene istedenfor. Hun kan ha sonet ut synet for å konsentrere seg om å nyte. Eller så kan hun har vært overstimulert av inntrykk og utslitt, da blir man salig og bare stirrer ut i intet. Det at hun ble hysterisk er nok fordi vi er blitt vant til å frykte å bli tatt i å være annerledes. Anonymkode: 3fda3...d60 4 1 1
jabx Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er kvinne med Asperger, og jeg kjenner meg igjen i å alltid være klar for sex, og å være submissive. Hva legger du i å alltid være klar for sex? Alltid kåt?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi var sammen i to år. Hun var i starten av forholdet veldig sårbar. Reagerte atypisk på det jeg er vant med. Så ble hun som et lam. Noen vil kalle det submissive. Hun var alltid klar for sex, men noen ganger ble jeg litt skremt. Hun liksom forsvant. Blikket var helt fjernt, og jeg fikk ikke kontakt. Det høres sikkert rart ut at en mann på førti lurer på om kjæresten fikk orgasme. Da jeg prøvde å ta dette opp ble hun helt hysterisk. Hvis jeg ikke hadde vært en mann som har et behov for å forstå ville dette vært drømmekvinnen. Sånn ellers med sex. Det er sikkert stor variasjon, men finnes det noen fellestrekk blant kvinner med Asperger når det gjelder seksualitet? Anonymkode: 5b1f5...129 Hva mener du med at hun ble helt hysterisk? Og hvorfor ligger ikke denne under seksualitet? Anonymkode: 37dde...d35 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Jeg har AS,er 30 og ikke hatt sex. Har min første kjæreste, men avstandsforhold. Han er veldig gira. Men jeg er redd for å starte på prevansjon (lest og hørt så mye dårlige bivirkninger som at man legger på seg, kan få propp og at det skjer ting i kroppen som man aldri får fikset igjen som at man feks blir overvektig/og eller får vann i kroppen) Jeg stoler heller ikke nok på kondom eller p-piller siden jeg er livredd for å bli gravid. Jeg kommer til å få psykisk/innbilt svangerskap etter han har kommet inni meg. Jeg klarer heller ikke å slappe helt av. Han får fingre meg, men jeg klarer liksom ikke å vise nytelsen. Blir liksom mer bare stresset. Ja, jeg føler noen ganger noe er feil siden «vanlige folk» kan gå på byen og finne en tilfeldig og nyte det. Jeg har også bodd i kollektiv mitt voksne liv og hørt de på andre rommet ha sex hvor kvinnen stønner som faen. Så avslappet klarer jeg ikke å bli. I tillegg er jeg ganske aseksuell. Jeg har aldri hatt særlig sterk orgasme. Anonymkode: ac94f...f40 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 jabx skrev (1 time siden): Hva legger du i å alltid være klar for sex? Alltid kåt? Ofte kåt og alltid klar. Anonymkode: 3fda3...d60
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 En av fordelene ved å ha Asperger er at man kan fordype seg veldig i ting. En av tingene jeg har fordypet meg i er hva som gjør en mann lykkelig. Jeg har brukt år på å researche det, både fra et biologisk, psykologisk, og kulturelt standpunkt. Og jeg ser ingen grunn til å ikke være imøtekommende i så måte. Jeg får en lykkelig mann. Noe som gjør meg lykkelig. Anonymkode: 3fda3...d60 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Ofte kåt og alltid klar. Anonymkode: 3fda3...d60 Hvordan kan noen være klar for sex også når de ikke er kåte? Anonymkode: eddcd...4f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan noen være klar for sex også når de ikke er kåte? Anonymkode: eddcd...4f9 Jeg blir det straks vi setter igang, selv om jeg ikke var det initielt. Anonymkode: 3fda3...d60 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En av fordelene ved å ha Asperger er at man kan fordype seg veldig i ting. En av tingene jeg har fordypet meg i er hva som gjør en mann lykkelig. Jeg har brukt år på å researche det, både fra et biologisk, psykologisk, og kulturelt standpunkt. Og jeg ser ingen grunn til å ikke være imøtekommende i så måte. Jeg får en lykkelig mann. Noe som gjør meg lykkelig. Anonymkode: 3fda3...d60 Enig 👌🏻 Anonymkode: ed508...410 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har AS,er 30 og ikke hatt sex. Har min første kjæreste, men avstandsforhold. Han er veldig gira. Men jeg er redd for å starte på prevansjon (lest og hørt så mye dårlige bivirkninger som at man legger på seg, kan få propp og at det skjer ting i kroppen som man aldri får fikset igjen som at man feks blir overvektig/og eller får vann i kroppen) Jeg stoler heller ikke nok på kondom eller p-piller siden jeg er livredd for å bli gravid. Jeg kommer til å få psykisk/innbilt svangerskap etter han har kommet inni meg. Jeg klarer heller ikke å slappe helt av. Han får fingre meg, men jeg klarer liksom ikke å vise nytelsen. Blir liksom mer bare stresset. Ja, jeg føler noen ganger noe er feil siden «vanlige folk» kan gå på byen og finne en tilfeldig og nyte det. Jeg har også bodd i kollektiv mitt voksne liv og hørt de på andre rommet ha sex hvor kvinnen stønner som faen. Så avslappet klarer jeg ikke å bli. I tillegg er jeg ganske aseksuell. Jeg har aldri hatt særlig sterk orgasme. Anonymkode: ac94f...f40 Det er ikke alle "vanlige folk" som kan gå på byen og finne en tilfeldig og nyte det. Jeg har aldri kunnet gjøre det og vet om mange andre som heller ikke har noen interesse av det. Det med å slappe av kan ta litt tid selv om man ikke har AS. Det kan hende at du vil slappe mer av med tiden når du blir mer vant til det og dere blir enda tryggere på hverandre. Stole på kondom kan du fint gjøre. Hvis den sprekker så ser du det veldig lett. Skulle dere være så maks uheldige så går det an å bruke angrepille. At kondomet sprekker skjer nesten aldri! Anonymkode: 8b9a0...c4a 2
AnonymousBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 Er Asperger men ikke så mye inni intimverden, nettopp fordi vi er veldig "sårbare" på inntrykk, og spesielt fysisk kontakt. Vi er veldig avhengige av å være sikre på at vi er trygge, og at det ikke vil skje noe uventet. Hvis vi blir stille tror jeg det ikke er noe i negativ forstand, men mest fordi vi trenger mer tid til å fordøye inntrykk (mer rom/tid til å bearbeide det vi sanser. Alle er selvsagt ulike, men egentlig så er vi bare enda mer avhengig av sikkerhet, tillit og trygghet. Hvis det er en person du vil være sammen med, og ser diagnosen kun som noe positivt (og ikke sånn at du ser kun diagnosen, men også mennesket), så burde dere kanskje prøve å være helt helt ærlige og spørre hverandre om alt og ingenting?😊 Jo mer vi vet, jo tryggere er vi egentlig (opplever i hvert fall jeg). 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva mener du med at hun ble helt hysterisk? Og hvorfor ligger ikke denne under seksualitet? Anonymkode: 37dde...d35 Rent generelt kaller jeg folk hysteriske når engstelse, utmattelse og frykt gir fysiske utslag. Som skriking, vifting med hendene, rive seg i håret og klore opp armene. Alt dette hadde hun. Siden temaet mer handler om kommunikasjon relatert til seksualitet, når den ene fungerer litt annerledes, la jeg det inn her. Syns det meste jeg finner handler om mannlig seksualitet og AS. Lite om kvinner. Jeg var meget forelsket i denne kvinnen og klarer ikke helt å bearbeide min utilstrekkelighet. Hilsen TS Anonymkode: 5b1f5...129 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Min måte å passe inn i samfunnet på er å være sånn som andre ønsker at jeg skal være. Har vanskelig for å forstå egne følelser og dermed også behov. Dermed blir det til at jeg veldig lett tilpasser meg andres behov. Vil han aldri ha sex eller vil han ha sex 10 gang for dag? Jeg er okay med begge deler. Noen vil kanskje si jeg blir utnyttet men jeg føler det ikke sånn. Det er fortsatt mine valg. Jeg har sex med menn for å please dem. Det er ikke ubehagelig og plager meg ikke. Men får ikke noe nytelse ut av det heller. Kan kanskje virke litt fjern underveis fordi jeg konsentrerer meg om «jobben» jeg gjør. Anonymkode: a7167...c6c 1
AprilLudgate Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Rent generelt kaller jeg folk hysteriske når engstelse, utmattelse og frykt gir fysiske utslag. Som skriking, vifting med hendene, rive seg i håret og klore opp armene. Alt dette hadde hun. Siden temaet mer handler om kommunikasjon relatert til seksualitet, når den ene fungerer litt annerledes, la jeg det inn her. Syns det meste jeg finner handler om mannlig seksualitet og AS. Lite om kvinner. Jeg var meget forelsket i denne kvinnen og klarer ikke helt å bearbeide min utilstrekkelighet. Hilsen TS Anonymkode: 5b1f5...129 Dette høres mer ut som alvorlig traumereaksjon da. Jeg ville antatt hun har blitt utsatt for alvorlige seksuelle og omfattende overgrep og ikke var i stand til å få hjelp/sette grenser? Det høres jo ikke spesielt OK ut at du fortsatte å ha sex med henne etter slike responser.
AprilLudgate Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min måte å passe inn i samfunnet på er å være sånn som andre ønsker at jeg skal være. Har vanskelig for å forstå egne følelser og dermed også behov. Dermed blir det til at jeg veldig lett tilpasser meg andres behov. Vil han aldri ha sex eller vil han ha sex 10 gang for dag? Jeg er okay med begge deler. Noen vil kanskje si jeg blir utnyttet men jeg føler det ikke sånn. Det er fortsatt mine valg. Jeg har sex med menn for å please dem. Det er ikke ubehagelig og plager meg ikke. Men får ikke noe nytelse ut av det heller. Kan kanskje virke litt fjern underveis fordi jeg konsentrerer meg om «jobben» jeg gjør. Anonymkode: a7167...c6c Jeg hadde blitt så sinnsykt trist om jeg hadde en sønn eller datter med AS/annen tilstand som sa dette. Det er ikke din jobb å please andre for å passe inn, og det blir feil uansett. Enten utnytter noen det, eller, så vil de føle de har begått overgrep om de får vite at du faktisk ikke ønsker den intimiteten. Ikke ha sex om du ikke nyter det. Det er skadelig for deg. Og det kan påføre ganske stor byrde på den andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå