Gå til innhold

Hvilke jobber kan man gjøre på hjemmekontor/hjemmefra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Leser stadig om at flere jobber nå kan bli gjort hjemmefra, hvilke jobber er disse? Eneste jeg finner er økonom, telefonselger.

Anonymkode: 3e253...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, hvor i alle dager er det du leiter da, om du bare finner dette..?

Jeg er systemutvikler, og jobber 100% hjemmefra. Jeg har også jobbet som produktsjef, og jobbet 100% hjemmefra. Mannen min er kjemiingeniør, og jobber med Hms og kvalitet, og har jobbet 100% hjemmefra. 

Leger kan også jobbe hjemmefra - vi har benyttet oss flere ganger av video-konsultasjons-leger, som utelukkende har pasientkontakt via video.

Anonymkode: d81eb...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Utvikler innen helseinformatikk her, veksler mellom kontoret og hjemmet som jeg selv ønsker. Det gjør i grunn de aller fleste der jeg jobber, selv de som jobber på drift (rent IT-selskap).

Anonymkode: 0d702...e28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med IT, og sitter på hjemmekontor 95% av tiden. Teamet mitt er spredt ut over hele Europa, så hvor man sitter er ikke så viktig.

Anonymkode: ee816...cb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykiatrisk sykepleier, kommunalt ansatt. 

To dager i uka er jeg på kontoret og møter pasienter/møter pasienter hjemme hos dem, det meste annet gjøres hjemmefra :) Under og etter korona bruker vi mest digitale platformer til samarbeidsmøter etc, det tar jeg hjemme. Samme med alt annet papirarbeid 👍🏼

Anonymkode: 764a1...4ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 1.41):

Hei!

Leser stadig om at flere jobber nå kan bli gjort hjemmefra, hvilke jobber er disse? Eneste jeg finner er økonom, telefonselger.

Anonymkode: 3e253...5e6

Dette er noe jeg også leiter etter!

Det meste innen IT er kanskje hvor hjemmekontor nesten foretrekkes av både arbeidsgivere og arbeidstakere. Noen salgsjobber kan man utføre hvor man vil, men samtidig kan disse kreve litt reising (de som ønsker at man møter opp med eksisterende kunder og slikt). Noen kontorjobber, slik som f.eks. veileder hos NAV, har ofte hybrid-løsning hvor man får jobbe hjemme noen dager i uken, men ut ifra åssen dette nevnes så virker det som at NAV ikke er gira på at folk ikke er på kontoret😅

Jeg leiter primært etter kontorjobb som har noe med HR å gjøre, og her er hjemmekontor spesielt "populært" hos rekrutteringskonsulenter. Noen steder er åpne for at man kan jobbe hjemme et par dager i uka, mens andre "bryr seg ikke" om hvor man sitter så lenge man får jobben gjort.

Jeg tror den røde tråden i detta er hvor åpne bedriften er til å utvikle arbeidsmåtene/-vanene sine. Noen har kanskje sett hvor late ansatte kan bli når de ikke er på kontoret og ønsker derfor ikke å fortsette med dette, mens andre kommer med unnskyldningen om at "dette er sånn vi alltid har gjort det".

Om du finner en jobb du er interessert i så kan du alltids ta kontakt med personen knyttet til stillingsannonsen og spørre om det er mulighet for hjemmekontor i det hele tatt, Det er ikke uvanlig at de fleste ønsker å ha nyansatte fysisk tilstede i en periode før man får friheten til å jobbe hjemmeifra.

Anonymkode: 9c8a2...581

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler/byråkrat i stat. 

Anonymkode: 513c2...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er analytiker i bank, jobber hjemmefra. 

Anonymkode: 4c8d8...20f

AnonymBruker
Skrevet

Webdesigner. 

Anonymkode: 741e0...ee2

Skrevet

Grafisk design.

Anonymkode: 279b3...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...