AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hun er i starten av 20 årene og forlovet. Jeg er ekstra begymret etter å ha sett dokumentaren og Gabbby Petito. De var også perfekt par i andres øyner. Venninna er populær, søt og alt det der. Forlovede det samme. Jeg merket at hun hadde merker på ryggen. Hun bortforklarte det. Jeg får følelse av at noe er galt og kommer meg ikke til ro. Jeg sa til henne at jeg skal kontakte hennes foreldre hvis hun ikke viser meg de merkene. Hun sa det må jeg ikke finne på hvis jeg skal være hennes venninne. Jeg bryr meg ikke om hun slutter å være min venninne. Hennes vel og ve er viktigere for meg. Jeg fikk endelig kontaktet hennes foreldre da det er veldig opptatte folk og de ble også bekymret. Venninna mi ble sur på meg. Nå har hun dratt til utlandet for noe ærend. Hvordan bør jeg ta tak i dette når hun kommer tilbake? Anonymkode: 871a0...cf8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Tips politiet med navn på henne og han. Kanskje det er flere som har varslet og politiet da kan sjekke opp i det. Anonymkode: 3de98...2e2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Kan så klart være noe galt, og fint at du som venninne sjekker det ut. Men kan ha mange naturlige forklaringer også. Anonymkode: 03154...505 2 3
Thyra Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Hva slags merker var dette? Det kan jo ha mange slags forklaringer, men om det hadde hatt en naturlig forklaring, hadde hun vel bare vist fram merkene og fortalt hva det var? 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Jeg også lurer litt på hva slags merker. Har du noe annet som indikerer at de ikke har det så bra sammen? Kanskje de har røff sex, og hun ikke ønsker at foreldrene skal vite? Fint at du bryr deg, men vær sikker på at det ikke finnes noen annen logisk forklaring før du går videre med det. Anonymkode: 5b8a4...536 1 1
Isambard Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Jeg synes du har gjort mer enn nok. Det er bra at du tok det opp med veninna di, men det er mange som har forskjellige merker uten at det kommer av vold.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Det er dessverre sånn at det kan ta tid for voldsoffere å ønske og klare å søke hjelp eller gå ifra voldsutøveren. Du kan ikke tvinge henne. Anonymkode: 29d4a...217
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Om noen av mine venner hadde gått til mine foreldre da jeg var i et voldelig forhold og ikke var klar for å dra, hadde det endt med at jeg hverken hadde hatt kontakt med familien min eller venner lengre. Det hadde gjort alt mye verre enn hva det var. Jeg var så manipulert at jeg helt ærlig trodde at jeg heller ville være i et voldelig forhold med han enn og ikke være med han i det hele tatt. De som gikk imot forholdet kuttet jeg tvert! Mine venner skjønte mye og spurte ofte hvordan det gikk, når jeg selv ble klar snakket jeg med de om alt. Du skal med andre ord trå veldig forsiktig. Om voldsofferet ikke er klar er det mulig hun trekker seg unna alt. Da kommer hun til å føle at hun ikke har noe støtte den dagen hun blir klar for å forlate forholdet. Anonymkode: 26328...a62 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 Er dette kamuflert anti BDSM tråd? Anonymkode: c23ea...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 Det har jeg å. Men det er merker etter negler eller fingre. Det kan se ille ut når det gror. Du er der for din venninne. Du trur ikke med det ene eller det andre. Da kutter hun deg og familien ut. Anonymkode: 46a1e...012
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 Ok. Du ser «merker» på din venn sin rygg. Du snakker med henne om det. Hun sier dette ikke er noe å bry seg om. Du tror henne ikke. Der har vi rødt flagg nr en. Ikke bare forhold kan være voldelige eller giftige. Vennskap kan være det samme. Hvorfor mener du at det er din rett å kommentere merker? Og hva mener du gjør deg kvalifisert til å kalle henne en løgner? Jeg kan, helt uten å anstrenge meg, komme på et utall årsaker til merker som er udramatiske. 1. man holder på med hester eller store dyr som kyr etc. 2. man trener. 3. man har vært til fysioterapeut eller massør 4. man har har kreativ sex. 5. man har omgåes små barn eller dyr. 6. man har går tur i ulendt terreng. 7. man har vært i fornøyelsespark eller svømmehall. 8. man har forsøkt seg på og mislyktes i praktiske oppgaver man ikke var egnet for. 9. man driver med kampsport eller enhver annen kontaktsport. Så, ts, hva mener du gir deg retten til å kalle en du påstår er en venn for en løgner? Hva mener du gir deg retten til å kreve å vite ting om privatlivet hennes? Svar med omhu. Anonymkode: 5e256...1b5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå