Gå til innhold

Hvor mye jobber du ved siden av studiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller hvor mye kommer du til å jobbe isåfall? Kan 60% være for mye vedsiden av fulltidstudie? (Grunnskolelærer utdanning)

Anonymkode: 4324d...efb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30-40% var en fin mengde for meg, men vi hadde ganske lite undervisning/obligatorisk (humanistisk/samfunnsfaglig bachelor). Har forstått det slik at GLU har mye obligatorisk oppmøte så 60% jobb virker mye, men det går sikkert hvis du er strukturert.

Anonymkode: c918b...c53

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidet opp mot 40%, gikk helt fint. Hadde medstudenter som jobbet opp mot 100% og de klarte seg og. Kommer an på studiets vanskelighetsgrad, oppmøte og aller viktigst på deg og din kapasitet. + Hvor flink du er med prioriteringer, anbefaler ikke mer enn 40 hvis du er ny student. 

Anonymkode: a5c38...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Ulike studier har ulik arbeidsmengde. En jeg kjenner som studerte språk, klaget på at det var for lite å gjøre, han brukte 25 timer maks i uken på studier og følte seg understimulert. Mens på mitt studium var det vanlig å bruke 60-70 timer i uken. Jeg jobbet ikke noe ved siden av, og de fleste jeg studerte med, jobbet heller ikke noe særlig mer enn kanskje en kveld eller to i uken/litt i helgene. 

Så du må nesten se an hvor hardt du synes studiet er. Og hvor mye kapasitet du har, du skal tross alt ha det bra også. 

Anonymkode: e6b57...94b

Skrevet

Jobber fulltid og tar to bachelorgrader ved siden av jobben. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet 60% ved siden av Bachelor skal øke til 80% når jeg nå skal ta master. Har mann, hus og 3 barn ved siden av. Går greit å jobbe såpass mye, prioriterer barna så blir lite egentid. Men tenker det er bare en periode.

Anonymkode: 6347e...92e

Skrevet

100%

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet et år hver torsdag ettermiddag/kveld pluss hver lørdag i butikk. Et annet år jobbet jeg hver lørdag og søndag på hotell. Syns det var litt mye å jobbe hver lørdag og søndag. Studier det året var obligatorisk 8 - 16 hver dag, pluss mye hjemmearbeid. Men når man er ung og sprek tåler man jo mye 

Anonymkode: 0b480...c0e

AnonymBruker
Skrevet

2 vakter ver 3. helg på omsorgssenter for eldre, samt noen timer 1-2 g/uka på butikk. Siste året jobbet jeg annenhver helg i helsesektoren siden jeg trengte penger til utlandsreise. Det ble mindre tid til festing, men karakterene ble gode ☺️ Valgte det for å ha råd til god sunn mat, trening, og ønsket å ikke bekymre meg for økonomien. Det krever en del disiplin og harde prioriteringer, men vet at arbeidsmoralen ble satt høyt av arbeidsgiver da jeg etter studiet søkte jobb. 

Anonymkode: e2813...989

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 0.28):

Eller hvor mye kommer du til å jobbe isåfall? Kan 60% være for mye vedsiden av fulltidstudie? (Grunnskolelærer utdanning)

Anonymkode: 4324d...efb

Da jeg var student jobbet jeg 40-50% stilling i uka. Fleksibel jobb hvor jeg kunne tilpasse arbeidsmengden og jobbet ikke rundt eksamenstiden.

Anonymkode: 5759e...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...