Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på avklaring  siste innsats  før uføre pga handikap.  Men skal mulig få en jobb på et tilrettelagt  sted 4 timet i uka for å  holde meg igang med. De er veldig hyggelig og folk sier alt jeg er heldig.  Jobben er fysisk ok  men så kommer problem.  Jeg liker ikke jobben  jrg føler at jeg  bare må være der  pga gjøre andre fornøyd.   Den er kjedelig  rimelig ensom og langt utenfor  min komfort  sone og det jeg kan og interesserer  meg for. Hørtes jo bra ut i starten  men jeg merker at jeg gruer meg . Jeg vil ikke gi opp men hva gjør jeg. Skal jeg forsetter bare fordi det er bra for meg å komme ut( dette kan jeg fikse på måter)  ?  

Anonymkode: 4c1f1...18c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd  :) Kanskje blir det bedre når du blir litt vant? Som du skriver så er det ofte bra å komme seg ut litt, ha en fast post i hverdagen. Bestem deg for å prøve i noen uker og se hvordan det kjennes da? Får du lov til å lytte til musikk eller podcast mens du jobber?

Anonymkode: 72ffd...949

AnonymBruker
Skrevet

Du burde gjøre det eller sjekke om det er et annet sted du kan ha utprøving. 

Anonymkode: 03325...44a

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, jeg liker heller ikke jobben min, og er der bare fordi jeg må.

Velkommen til livet de fleste har 😕 

Anonymkode: facca...063

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel svindel å ikke jobbe når du kan. Snakk med NAV og spør om der er en annen jobb du kan prøve, for du mistrives

Anonymkode: cc052...12d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik livet er for mange av oss, faktisk, og det er en bra ting at du lærer det. For å få penger og rettigheter, innebærer det plikter. Folk jobber ikke alltid  fordi det er det er trivelig. Mange kunne tenke seg å la det være, men kommer på jobb for lønna. 

Anonymkode: 712ec...e46

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i over 20 år . Er over 50 år.  Så jeg vet det med dritt jobb . For sånn har jeg levd i mange år.  Så fikk jeg et stort handikap  som gjorde at jeg ikke klarte å jobbe i jobben min lengre . Både fysisk og pykisk.   Dette nav greiene er faktisk i tillegg  til 100% ufør . Og kun 4 timer i uka som sagt.  Jeg kunne lett fylt dagen med mere meningsfylt  ting en det jeg gjør da. Har prøvd  i 3 uker  nå så merker jo at jeg ikke liker der og egentlig  ikke er noe flink til det.  Etter utprøving  er der menig at jeg før lønn for de 4 timen pluss 100 % ufør . Så det er ikke pga jeg trenger de kr . Er fordi de mener jeg må komme meg ut blant folk.  Men jeg trener flere ganger i uka( må pga handikap) pg da kommer jeg meg jo ut.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i over 20 år . Er over 50 år.  Så jeg vet det med dritt jobb . For sånn har jeg levd i mange år.  Så fikk jeg et stort handikap  som gjorde at jeg ikke klarte å jobbe i jobben min lengre . Både fysisk og pykisk.   Dette nav greiene er faktisk i tillegg  til 100% ufør . Og kun 4 timer i uka som sagt.  Jeg kunne lett fylt dagen med mere meningsfylt  ting en det jeg gjør da. Har prøvd  i 3 uker  nå så merker jo at jeg ikke liker der og egentlig  ikke er noe flink til det.  Etter utprøving  er der menig at jeg før lønn for de 4 timen pluss 100 % ufør . Så det er ikke pga jeg trenger de kr . Er fordi de mener jeg må komme meg ut blant folk.  Men jeg trener flere ganger i uka( må pga handikap) pg da kommer jeg meg jo ut.

Forstår hva du sier her, men inntrykket du har gitt er at du fysisk/sykdomsmessig klarer de fire timene.

Jeg mener at du da burde gjøre det lille du klarer, slik store deler av samfunnet er nødt til å gjøre, selv om jobben ikke nødvendigvis er fryd og moro.

Vi kunne ALLE fylt dagene våre med mer meningsfylte ting...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Og klarer du virkelig å leve med å vite at du kunne ha jobbet, men gidder ikke? Jeg vet det er penger du ikke trenger, men likevel, det er noe med hele holdningen. Du klarer jobben mtp. sykdommen, men du liker den ikke, så da lener du deg bare tilbake på skattepengene du ellers får?

Slike holdninger tror jeg er en del av grunnen til all "uførehetsen" vi ser her inne. Det er ikke sånn at vi alle som ikke er uføre går rundt og har det fett hele dagen. Jeg er bare ti år yngre enn deg, og jeg har jobbet i tung industri siden jeg var 18. Olje og møkk, ute året rundt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva slags arbeidsoppgaver det er? Jeg skal snart ut i dette jeg også, og lurer veldig på hva slags oppgaver jeg blir satt til.

Anonymkode: cd984...8ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du jobbe, så skal du jobbe.

Anonymkode: 0197d...28f

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hva slags arbeidsoppgaver det er? Jeg skal snart ut i dette jeg også, og lurer veldig på hva slags oppgaver jeg blir satt til.

Anonymkode: cd984...8ba

Flytte ting fra en benk til andre som egentlig  ikke er nødvendig  og kaste søppel  det skal jeg gjøre i 4 timer. Helt alene . Og det blir jeg faktisk sliten av. Og trenger å hvile etterpå. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan du jobbe, så skal du jobbe.

Anonymkode: 0197d...28f

Men jeg kan ikke jobbe uten masse tilrettelegging. Så ingen vil ansette  meg i en "vanlig jobb"  Og da får jeg kun på tilrettelagt  arbeidsplasser  som alle  her jobber har full uføre pga  div ting.  Men jobber  for å være i aktivitet.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og klarer du virkelig å leve med å vite at du kunne ha jobbet, men gidder ikke? Jeg vet det er penger du ikke trenger, men likevel, det er noe med hele holdningen. Du klarer jobben mtp. sykdommen, men du liker den ikke, så da lener du deg bare tilbake på skattepengene du ellers får?

Slike holdninger tror jeg er en del av grunnen til all "uførehetsen" vi ser her inne. Det er ikke sånn at vi alle som ikke er uføre går rundt og har det fett hele dagen. Jeg er bare ti år yngre enn deg, og jeg har jobbet i tung industri siden jeg var 18. Olje og møkk, ute året rundt.

Ikke sykdom fysisk handikap pga ulykke.   Og ja  jobbet ikke ute men ikke ukjent  med dritt  møkk blod  og andre slike  koselig ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...