Gå til innhold

Tale foreldre bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal snart gifte oss. Vi har kun en gjenlevende foreldre, moren min, som da kommer. Men ønsker ikke å holde tale eller gjøre noe annet, pga hun ikke visste hva hun skulle si. Det er sårende. Hun er hverken sjenert eller problemer å snakke i forsamlinger. Og holdt flere taler tidligere. 

Det har aldri vært noen tvil om at jeg  er den minst likte i søskenflokken. Selv eks svigerdatteren hennes står langt over meg. Men trodde ihvertfall hun kunne si noen koselige ord og ønske oss lykke til. Kjenner at det gjør en smule vondt. 

Noen andre som har vært borti noe lignende? 

Anonymkode: 7106c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal forresten si noen hyggelige ord om henne i talen min, men føler det nå blir helt feil. Samtidig slemt å si noe om pappa som har gått bort, men ikke henne 🤔 Norn tanker? 

Ts

Anonymkode: 7106c...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min far hadde heller ingen tale i mitt bryllup. Ingen av mine foreldre hadde det. Og jeg er også den mest mislikte i min familie og jeg har skjønt at bare det at et barn føler seg mislikt av egne foreldre gir strykkarakter til foreldreskapet.

Så nå har jeg ikke foreldre lenger (hvertfall hvis noen spør) fordi jeg fortjener bedre. Og det kun fordi jeg er menneske.

Anonymkode: 76241...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du spurt henne rett ut hvorfor hun ikke ønsker å si noe? Du kan si at det føles sårt for deg, siden alle de andre har fått taler. 

Anonymkode: 354dd...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...