Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leser om en svensk skuespiller som er seks måneder på vei, og det er ingen far i bildet, så regner med hun da har kjøpt sæd eller kanskje både egg og sæd og er sin egen surrogatmor?

Jeg er 52 og har sånn noenlunde regelmessig mens, men det trenger jo ikke å bety at det er liv i de eggene som er igjen.

Lurer på om det er mulig å bli gravid naturlig når man er 52 år?

Anonymkode: f3197...15f

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1603430-kan-kvinner-p%C3%A5-52-bli-gravid-naturlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en oldemor som var 54 når hun fikk yngstemann(eldste sønnen hennes var noen å 30 på samme tid) , så ja det kan skje. Nå er det ikke uvanlig i min familie å få mensen sent (17-19 år) og gjerne menstruere til vi nærmer oss 60, så spiller gjerne inn 🤷🏻‍♀️

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Der fins helt sikkert noen sånne unntak, men for kvinner flest er nok det toget gått 10 år tiligere. Leste et sted at gjennomsnittlig blir man infertil ca 10 år før man mister mens. 

Anonymkode: f5e56...4bd

AnonymBruker
PurpleTuliip skrev (2 minutter siden):

Hadde en oldemor som var 54 når hun fikk yngstemann(eldste sønnen hennes var noen å 30 på samme tid) , så ja det kan skje. Nå er det ikke uvanlig i min familie å få mensen sent (17-19 år) og gjerne menstruere til vi nærmer oss 60, så spiller gjerne inn 🤷🏻‍♀️

Jeg har lest at hvis man fikk mensen sent så kom man tidligere i overgangsalderen?

Ikke helt logisk...

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Leser om en svensk skuespiller som er seks måneder på vei, og det er ingen far i bildet, så regner med hun da har kjøpt sæd eller kanskje både egg og sæd og er sin egen surrogatmor?

Jeg er 52 og har sånn noenlunde regelmessig mens, men det trenger jo ikke å bety at det er liv i de eggene som er igjen.

Barnet kom visst til verden her om dagen, hvis det er Petra Mede du mener. 

Anonymkode: 8f73d...22c

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Heldigvis?

Ts

Jo eldre en kvinne er jo mer risikofylt er det at både hun og barnet kan dø underveis og under fødselen.

Anonymkode: 7a306...432

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet kom visst til verden her om dagen, hvis det er Petra Mede du mener. 

Anonymkode: 8f73d...22c

Ja det er det.

Da er det en gammel artikkel jeg har lest, siden det stod at hun var seks måneder på vei.

Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis?

Ts

Ja absolutt heldigvis. Tenk å være kandidat til sykehjemmet når ungen din knapt er myndig.

Forresten så ble moren til venninnen min gravid som 52 og 55 åring. Begge gangene endte i abort. 

Anonymkode: 7f70b...fa3

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har lest at hvis man fikk mensen sent så kom man tidligere i overgangsalderen?

Ikke helt logisk...

Ts

Stemmer ikke i min familie, men hva som er vanlig vet jeg dessverre ikke. Har en tante som var 21 når hun fikk mensen første gang. Hun var 61 når hun mistet den igjen. Men hva som er vanlig har jeg ikke svaret på. 

• Liker 1
1 hour ago, Hannah80 said:

Ja, jeg syns 52 faktisk er i det seneste laget for å sette unger til verden. 

52 år blir jo ingenting i forhold til de her:

https://www.oldest.org/people/mothers/

Endret av Peanut
  • Liker 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du man er "sin egen surrogatmor" om man bruker eggdonasjon? 

Anonymkode: 37110...ed1

AnonymBruker
Peanut skrev (13 timer siden):

52 år blir jo ingenting i forhold til de her:

https://www.oldest.org/people/mothers/

Alle disse har jo mottatt fertilitets behandling og ikke blitt gravid naturlig, så da er det litt annerledes.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...