Mozart73 Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Har lest at jenter i puberteten har stor lengdevekst. Gjelder der lange jenter ogdå? Har ei på 10 år, 152 cm høy, normalvektig, med "blomkålpupper" som jeg regner med er den spede begynnelsen pp puberteten vil hyn vokse fort og stoppe tidligere enn dine jevnaldrende? Jeg er selv høy 184, men kannikke huske noe veksthopp. Stoppet å vokse på vgs et sted.....jevnt og trutt før det, ca 11 cm fra 7.-9 kl
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Samme her, jente 10 år - 156 cm. Antydning til begynnende pubertet. Begge siden av familien er lange, så hun ble beregnet til å bli rundt 180 cm tror jeg det var. Ble tatt røngten av hånden hennes og da kunne de si sånn ca lenge hun ville ende opp på. Hun har virkelig strekt seg i perioden 8 til 10 år, så håper det kanskje roer seg litt nå. Hun er nok blandt de høyeste på hele trinnet, bare et par jenter på ca samme lengde. Synes jenta di det er ok å være høy? Min har litt komplekser for det. Anonymkode: 5b626...8ad
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Jeg har en i motsatt ende 142, det er ikke så lite da men hun er straks ti og det begynner å røre på seg i kroppen så puberteten er i gang. Jeg er jo redd for at hun skal ende opp med å bli liten. Selv vokste jeg ikke noe etter 7 klasse Anonymkode: a201c...474
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Min er 11 år og fikk menstruasjon nå i sommer. Er 159 cm høy og bruker 39/40 i sko. Er spent på hvor mye hun vokser de neste årene. Jeg er 180 cm høy og pappaen 175 cm, har av en eller annen grunn tenkt hun blir rundt 172 cm. Anonymkode: d0ec0...cbc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samme her, jente 10 år - 156 cm. Antydning til begynnende pubertet. Begge siden av familien er lange, så hun ble beregnet til å bli rundt 180 cm tror jeg det var. Ble tatt røngten av hånden hennes og da kunne de si sånn ca lenge hun ville ende opp på. Hun har virkelig strekt seg i perioden 8 til 10 år, så håper det kanskje roer seg litt nå. Hun er nok blandt de høyeste på hele trinnet, bare et par jenter på ca samme lengde. Synes jenta di det er ok å være høy? Min har litt komplekser for det. Anonymkode: 5b626...8ad Min har så langt ingen komplekser for høyden, håper hun ikke får det...selv har jeg ikke hatt det. Var et hode høyere enn alle andre i klassen fram til ungdomskolen. Anonymkode: 59620...676
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Jeg vokste litt frem til jeg var 13, og så vokste jeg ingenting før jeg var 19. Strakk meg mye mellom 19 og 20 (litt over 10 cm tror jeg?) og var ferdig utvokst som 25. Var lang før puberteten, kort mellom 13 og 19 og så endte jeg på nesten 180. Anonymkode: bc66a...07e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Mi på 10 er 160, 40 i sko og under 10 cm til å ta igjen meg. Far er 1,90 så regner med ho får høyden sin fra han. Vært en del prepubertet så det er vel like rundt hjørnet. Jeg har ikke vokst i høyden siden jeg var 14 selv så håper da ikke det kommer kjempehøydehopp. Syns hun er høy nok fra før 😅 Anonymkode: 9e00d...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå