Gå til innhold

Noen som jobber som eiendomsmegler her? Hvordan er jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer å starte på eiendomsmegling ved BI, men jo mer jeg leser om dette studiet og hører om yrket fra andre, jo mer usikker blir jeg. Man hører mye om stjernemeglerne som tjener flere millioner, men hva med alle de andre? Yrket er jo provisjonsbasert, enten så tjener du penger eller så sitter du der med absolutt ingenting. Jobber dere deltids et annet sted for å klare dere og hva får dere utbetalt i måneden når dere ikke har noe salg? Hvordan får man kunder?

Anonymkode: 9229a...058

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange av sleipingene fra ungdomsskolen ble eiendomsmeglere...

Anonymkode: 1b90a...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Som eiendomsmegler er det viktig med nettverk, og at du kjenner folk som kan anbefale deg til en venn av enn osv. Man må være på for å i det hele tatt få oppdrag, og eiendomsmegling er jo i bunn og grunn en salgsjobb, så det kreves beinhardt arbeid for å lykkes i dette yrket. Er også en av grunnene til at det er så mye gjennomtrekk i denne bransjen, fordi mange ikke takler det. 

Anonymkode: 38931...998

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som eiendomsmegler er det viktig med nettverk, og at du kjenner folk som kan anbefale deg til en venn av enn osv. Man må være på for å i det hele tatt få oppdrag, og eiendomsmegling er jo i bunn og grunn en salgsjobb, så det kreves beinhardt arbeid for å lykkes i dette yrket. Er også en av grunnene til at det er så mye gjennomtrekk i denne bransjen, fordi mange ikke takler det. 

AnonymBruker
Skrevet

La meg si det sånn: Hva får du om du setter sammen eiendom med megling? Det er riktig; eiendomsmegling. Og der har du egentlig jobben i et nøtteskall. Det er primært to ting du må ha greie på, nemlig eiendom og megling, da jobben primært går ut på å megle eiendom, eller såkalt eiendomsmegling om du vil.

Men du tror kanskje det er nok for å lykkes? Feil! For å være en god megler må du også være en god menneskekjenner. Jeg pleier å si at vi eiendomsmeglere har mer peiling på psykologi enn psykologer. Og det er det nok mye sant i, om jeg så må si det selv, om det jeg pleier å si.

I tillegg må du være et varmt og kjærlig menneske med mye omsorg og altruisme. Hvorfor, lurer du kanskje på? Fordi du har å gjøre med menneskers basalbehov å gjøre, nemlig et sted å bo. Jeg pleier å si at vi eiendomsmeglere er litt som Jesus på den måten. Jeg kan ikke sette helt fingeren på hvordan, men det føles som at vi er det.

Er du en dyktig eiendomsmegler som kan megle eiendom på en dyktig måte, er det også en veldig givende og meningsfylt jobb. Ingenting er som å se gleden stråle ut hos et lite barn som ser på deg med den største beundring : "Er det virkelig her vi skal bo? Har du virkelig klart å megle denne eiendommen inn i vår eiendom?" Det varmer hjertet, det kan jeg fortelle deg. 

Anonymkode: f7cd0...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...