AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Dette spørsmålet er til dere som har prøvd Vival eller tilsvarende. Hvordan reagerte dere? Blir man bare avslappet/ likegyldig, eller føler man seg beruset/ svimmel, ustødig osv? Anonymkode: 29f7e...a0e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Ble bare avslappa og mer som jeg føler jeg «burde være» Anonymkode: 3ef41...392
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble bare avslappa og mer som jeg føler jeg «burde være» Anonymkode: 3ef41...392 Takk for svar! ❤ Er den effekten jeg ønsker, men er redd jeg skal føle meg beruset. Hvor lenge virket de? Anonymkode: 29f7e...a0e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 2 mg merker jeg ikke. Av 5 blir jeg rolig, midlertidig helt angstfri og kan sovne av det. Anonymkode: 41a59...a4a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Jeg ble bare likegyldig av det, følte meg bedre psykisk av sobril, men ikke vival Anonymkode: badde...cc8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble bare likegyldig av det, følte meg bedre psykisk av sobril, men ikke vival Anonymkode: badde...cc8 Har den samme erfaringen. Anonymkode: a3b55...eb4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Jeg blir avslappet, kan bli trøttere enn normalt. Men ikke sånn at jeg sovner sittende liksom. Gull å ha når jeg ikke klarer å kontrollere angsten Anonymkode: a91d0...8a7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 (endret) Tok vival en gang da jeg hadde så sterk angst. Jeg ble ganske avslappet i musklene og sløvet. Selv om det er vanedannende er det ekstremt bra at slike medisiner finnes. mange med angst for angsten kan føle mindre angst ved å vite at de har en tab i veska tilgjengelig.. selv om det skaper en uhensiktsmessig adferd. Jeg har ikke hatt angst på mange år fordi jeg vet det finnes en tab som tar den om jeg får det. selv om det er 10 år siden jeg tok den tab Anonymkode: 9667b...87b Endret 4. august 2022 av Christina82 fjernet setning om dosering. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir avslappet, kan bli trøttere enn normalt. Men ikke sånn at jeg sovner sittende liksom. Gull å ha når jeg ikke klarer å kontrollere angsten Anonymkode: a91d0...8a7 De sier at angst er den verste følelsen et menneske kan ha.. og da er det ikke rart mange må bruke medisiner. Det er faktisk så vondt og jævlig at den som aldri har kjent det har ikke sjans til å forstå hvordan det føles. Anonymkode: 9667b...87b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 (endret) Jeg har fått Vival utskrevet pga generell angst/uro. Jeg har kun brukt dem når det er høyst nødvendig. Aldri misbrukt dem og aldri blitt avhengig. Jeg blir veldig rolig og trøtt av Vival. Tankespinnet avtar. OJeg tar den ved sengetid og da får jeg sove så utrolig godt. Og etter ei god natts søvn med vival kan det ta mange dager/uker til jeg tar neste tabl. Anonymkode: 3daac...199 Endret 4. august 2022 av Christina82 fjernet innhold om dosering.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått Vival utskrevet pga generell angst/uro. Jeg har kun brukt dem når det er høyst nødvendig. Aldri misbrukt dem og aldri blitt avhengig. Jeg blir veldig rolig og trøtt av Vival. Tankespinnet avtar. Jeg tar den ved sengetid og da får jeg sove så utrolig godt. Og etter ei god natts søvn med vival kan det ta mange dager/uker til jeg tar neste tabl. Anonymkode: 3daac...199 Ps: jeg tok vival i forkant av et møte med min arbeidsleder en gang. Jeg grua meg sånn til å møte leder pga vi hadde dårlig dialog og leder hadde vært ufin mot meg. Møtet gikk kjempebra😂jeg var rolig iallefall og "orka ikke" å bli irtitert. Jeg anbefaler vel i grunn ikke å ta en vival i sånne settinger😬🥱 Anonymkode: 3daac...199 Endret 4. august 2022 av Christina82 fjernet innhold om dosering.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ps: jeg tok tablett vival i forkant av et møte med min arbeidsleder en gang. Jeg grua meg sånn til å møte leder pga vi hadde dårlig dialog og leder hadde vært ufin mot meg. Møtet gikk kjempebra😂jeg var rolig iallefall og "orka ikke" å bli irtitert. Jeg anbefaler vel i grunn ikke å ta en vival i sånne settinger😬🥱 Anonymkode: 3daac...199 Så lenge en har kontroll på det tenker jeg. Folk tar Paracet for småting også. Å risikere å få et panikk anfall i møte med sjefen er jo ikke noe en ønsker, og en har jo ikke slike møter hver dag. Det er ekstremt mange politikere som bruker kokain før viktige taler. Det ble gjort undersøkelser «bak fasaden» på Stortinget, og det var spir av kokain på flere av toalettene. En ser bare det en ser, helt til man ser bak fasaden.. Anonymkode: 9667b...87b Endret 4. august 2022 av Christina82 endret for moderert innlegg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 Har fått det pga alvorlig sykdom. Har ikke hatt noen virkning for meg på noen måte, så for noen av oss virker den bare ikke. For ordens skyld er ikke kroppen min vant til medisin, siden jeg alltid har prøvd å unngå det så godt jeg kan. Anonymkode: 744c4...619
Christina82 Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Fjernet innhold og endret der det er skrevet om dosering av legemidlet. Dette er ikke lov i henhold til reglene. Man kan diskutere legemidler, men ikke dosering. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tok vival en gang da jeg hadde så sterk angst. Jeg ble ganske avslappet i musklene og sløvet. Selv om det er vanedannende er det ekstremt bra at slike medisiner finnes. mange med angst for angsten kan føle mindre angst ved å vite at de har en tab i veska tilgjengelig.. selv om det skaper en uhensiktsmessig adferd. Jeg har ikke hatt angst på mange år fordi jeg vet det finnes en tab som tar den om jeg får det. selv om det er 10 år siden jeg tok den tab Anonymkode: 9667b...87b Enig. Har ikke brukt det på noen måneder, og det er en enorm lettelse å vite at jeg har om jeg plutselig skulle få en akutt forverring. Anonymkode: af028...c1b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 Jeg blir roligere "utenpå", men mer urolig inni. Sånn sett både virker den og har motsatt effekt på samme tid. 🙈 Anonymkode: 2feb7...711
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 Er plaget av panikkangst og slet veldig mye med angst-for-angsten før jeg fikk vival av legen. Hadde hørt så mye snakk om at det er vanedannende osv at i starten turte jeg nesten ikke bruke de. Ved en tilfeldighet fikk jeg heldigvis en ny fastlege som hadde veldig greie på slike medisiner og hun lærte meg å bruke de riktig. Folk reagerer så ulikt at i starten blir det litt å prøve seg fram. Jeg har feks ingen effekt av minste dose, og dermed ble det en ubehagelig overraskelse første gang jeg brukte de under et panikkanfall. Mens andre kan føle at minste dose er mer enn nok. Så tenker at du burde bruke de slik legen sier, også finner du ut hvordan du reagerer og tar det evt opp med legen igjen. Sammen "skreddersyr" dere riktig bruk for deg! Anonymkode: 1e0ed...0cc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 Jeg får fravær av redsel og bekymringer og blir litt søvnig. Det synes dessverre veldig godt på meg når jeg bruker beroligende. Får ustø gange og ser ruset ut, selv av minste dose. Anonymkode: 8b372...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå