Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste ukene opplevd å miste mye mer hår enn det jeg pleier å gjøre. Bruker samme sjampo osv som jeg alltid har brukt, og det er lenge siden jeg farget håret. 

Lurer på om det kan ha sammenheng med vektnedgangen. Er det flere som opplever dette? Hva gjorde du i såfall, kosttilskudd? Jeg spiser mye sunn mat, men såklart endel mindre mat enn normalt… 

Anonymkode: d994e...86b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har opplevd dette. Så lenge du ikke blir undervektig, vil det stabilisere seg. Men det kan ta tid - måneder. Ikke nødvendigvis næringsmangel, kan også være hormonelt. 

Anonymkode: 3a9da...091

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til det samme, mister masse hår nå etter at jeg la om kosthold og begynte å trene fra 1. juli. Det begynte for ikke så lenge siden så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med saken enda.

Anonymkode: ed8cf...411

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lagt merke til det samme, mister masse hår nå etter at jeg la om kosthold og begynte å trene fra 1. juli. Det begynte for ikke så lenge siden så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med saken enda.

Viktig med nok proteiner iallfall, er byggestener for håret.
Man kan miste hår pga for lite energitilførsel, fordi kroppen prioriterer energi til de vitale funksjoner (og det går på kompromiss med oppbygging av hår).  Hormonelt er også en mulighet - stresshormoner, redusert østrogen. 
Har ei venninne som gikk ned 20 kg. Hun mistet masse hår de første 7 mnd, så stoppet hårtapet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Viktig med nok proteiner iallfall, er byggestener for håret.
Man kan miste hår pga for lite energitilførsel, fordi kroppen prioriterer energi til de vitale funksjoner (og det går på kompromiss med oppbygging av hår).  Hormonelt er også en mulighet - stresshormoner, redusert østrogen. 
Har ei venninne som gikk ned 20 kg. Hun mistet masse hår de første 7 mnd, så stoppet hårtapet

Takk for svar, dette er så nytt for meg. Jeg skal også ned 20 kilo, har gått ned 5 av dem allerede. Tenker at jeg skal gå gjennom kostholdet mitt og justere det litt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Ble slapp og trøtt også. Det har gått over nå, jeg tok vitaminer i tilfelle. Aner ikke om det hjalp eller om det bare ble bedre. 

Anonymkode: 0a277...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt overvektig, men har gått ned ca 15 kg siden mars/april. Da er det håp om at det går over på et tidspunkt. Jeg prøver å spise mye proteiner, men jeg kan prøve å ha enda mer fokus på det. Og kanskje kjøpe meg noen vitaminer i tillegg. Nå vurderer jeg å klippe håret kortere, for jeg er redd det bare vil se tynt og usunt ut 🙃 

Anonymkode: d994e...86b

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det til en viss grad selv, men det stabiliserte seg når jeg spiste normalt, altså ca 2000 kcals som er mitt dagsbehov for å holde vekten jeg har nådd. 

Anonymkode: 422be...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...